Een vroege toelichting op doping in het water?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Gelukkige verjaardag!




par laurent.delaon » 16/04/06, 12:28

Hallo,
Ik injecteer stoom, deze bereikt 40°C en is dus noodzakelijkerwijs vochtig.
De transformatie naar stoom pompt ook veel energie... dit is misschien de reden waarom het het besparingspercentage beperkt. Maar ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de motor een duidelijk AC-turbinegedrag vertoont.
Ik zou wedden op waterstof dat de verbrandingsefficiëntie (en ook het vermogen) verbetert. Het is een teveel aan stoom dat het resultaat doet instorten, omdat ik merkte dat het krachtfenomeen optreedt bij zeer lage temperaturen +5 of +10° boven de koude temperatuur. Ik weet dus wat ik in de toekomst moet doen: ik ga de stoomstroom verminderen (de montage is hier vanaf het begin op gepland!).

Voor de ddp ben ik het gedeeltelijk eens.

De temperatuur wordt niet weerspiegeld door deze meting, maar het is wat alles conditioneert (in ieder geval naar mijn mening) omdat het het type stoom en de stroomsnelheid beïnvloedt.
Maar ik ben benieuwd naar het resultaat, het interesseert mij enorm.
Het Pitmix ddp-meetprincipe lijkt mij oké (afgezien van de vorige opmerking).

GELUKKIGE VERJAARDAG MIJN KIP!


Lawrence.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/04/06, 13:04

Hallo Laurent
Bij het meten van DDP wordt feitelijk geen rekening gehouden met de temperatuur in absolute termen. Behalve dat, aangezien de DDP afhangt van de kwaliteit van de aerosol die door de buis gaat, de temperatuur een rol speelt bij dit fenomeen.
Als de DDP een constante is, laten we dan 4VDC toegeven, de rest doet er niet toe.
Het belangrijkste is om de juiste DDP te verkrijgen door de systeemparameters te variëren. Op mijn auto is er een stoomstarttemperatuur van 60-70°C.
Het is mogelijk dat om de DDP van 4VDC te bereiken het noodzakelijk is om een ​​stoominlaattemperatuur bij de motor van 80°C of juist 25°C te hebben.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 16/04/06, 15:36

Ik geloof dat ddp alleen optreedt bij vochtige stoom
zie grahammachine.
Laurent
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 16/04/06, 16:14

exact
elektrificatie door stroming vindt alleen plaats met stoom + druppels vloeibaar water.

Ik ben een zeer interessante publicatie over dit onderwerp aan het vertalen. Over een week of 2 zet ik het online. De titel: alles wat je moet weten over de elektrificatie van waterdamp.

weinig smaak:

om een ​​'goed geladen' stoom te krijgen gebruik je bij voorkeur licht zuur water, zoals regenwater.....

Heeft iemand al een vergelijking gemaakt van de vermindering van het verbruik afhankelijk van de pH van het borrelende water? (als we a priori water met een pH = 7 laten borrelen, is er geen manier om ook maar de geringste elektrificatie te bewerkstelligen)


PS: gefeliciteerd Pit
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/04/06, 16:53

Dag
Ik gebruik meestal regenwater of gesmolten sneeuw
het water dat in een put wordt gepompt, is minder goed.
Ik meet de geleidbaarheid van water elektrisch en ik neem degene met de meeste meghoms. hoewel het prestatieverschil slecht meetbaar is. Regenwater heeft als voordeel dat het stabieler blijft, vooral bij gebruik met een carburateur.Ik heb ook een paar druppels afwasmiddel of azijn geprobeerd.
Onlangs heb ik een fles waterstofperoxide getest, maar deze is te verdund om verschil te zien, ik zou een fles van 4 liter moeten proberen
de Béconcour-fabriek die een hoge concentratie produceerde, wil het niet aan particulieren verkopen, het zijn vooral de papierfabrieken die het als bleekmiddel gebruiken.


Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 17/04/06, 12:03

hello,
Voor mij is het zuur omdat ik een Ricard-maatbeker gevuld met witte azijn gebruik voor 5 liter kraanwater om de kalkaanslag te neutraliseren... maar ik heb geen Pantone-reactor en ik doe dit nog niet zo lang Ik heb niets abnormaals, beters of slechters opgemerkt...(maar ik consumeer nog steeds minder ;o))))
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 17/04/06, 18:12

Zeer interessant Bob, ik kijk uit naar je publicatie!
De aanwezigheid van een oxidatiemiddel speelt een cruciale rol in een reactie.
Een experiment dat mij verleidt met de aanwezigheid van een oxidant: NH4NO3, een uitstekende, goedkope oxidator in aanwezigheid van diesel.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Eg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/04/06, 05:16
Plaats: Longueuil, Quebec

kleine gaatjes, kleine gaatjes...




par Eg » 22/04/06, 07:43

Hallo iedereen,

Ik neem het onderwerp ter harte. Heeft iemand de gelegenheid gehad om een ​​reactor in een ander formaat dan een eenvoudige pijp/staaf te proberen? Hoe zit het met een cilindrische metalen staaf doorboord met een leger minibuisjes evenwijdig aan de as (de som van de rechte delen van de buizen is gelijk aan de dwarsdoorsnede van de ruimte tussen de staaf en de buis)? Dit zou het wrijvingsoppervlak van de aerosol op het hete metaal vergroten en de elektrificatie bevorderen als deze laatste inderdaad een bepalende factor in het proces zou zijn, terwijl de thermische uitwisseling zou worden bevorderd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/04/06, 08:42

welkom
Wat betreft het vergroten van de elektrificatie: het is een idee, maar niet noodzakelijkerwijs het juiste. Mijn idee is om de goede DDP dat wat overeenkomt met een goed motorrendement. En het is niet noodzakelijkerwijs het hoogste.
Dit alles moedigt mij aan om zelf een klein experimenteel motortje in elkaar te zetten waarmee ik de DDP zou kunnen meten.
Maar voor jouw stamidee geloof ik dat André soortgelijke dingen deed.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/04/06, 15:02

Hallo E.G.

André De man van Sorel heeft dit zelfs geprobeerd met een staalkabel in plaats van een staaf.Voor gisteren was ik bij jou in de buurt om een ​​Inconel bar te kopen langs snelweg 20 bij Solution Metals
Ik wil je alleen maar vertellen dat we zeldzame materialen proberen
een staaf is functioneler dan de draadbundel.

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten