Kruip in de ruimte en beluister

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
ganmat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 07/05/08, 09:45

Kruip in de ruimte en beluister




par ganmat » 26/12/09, 23:48

Bonsoir
Ik heb een MOB laten bouwen op een betonnen kruipruimte en balk en plaat.
Ze boden geen vacuümventilatie.
Is dit normaal?
Door een boring te laten doen, realiseerde ik me dat het extreem nat was in de leegte, is dit schadelijk na verloop van tijd?
Het feit dat er niet wordt geventileerd, maakt het natuurlijk mogelijk om in de winter een meer gematigde temperatuur te behouden en dus verwarmingswinst te behalen, maar wat zijn de nadelen?

dank u
De jouwe
eten
0 x
Vraagteken
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 27/12/09, 17:07

Hallo Ganmat

Het belangrijkste doel van ventilatie van een kruipruimte is het voorkomen van condensatie, die schadelijk is voor alle metalen en bederfelijke onderdelen.
Beton (hoewel stevig) is absoluut niet waterdicht, waterdicht... maar onderdompelbaar
Het staal van de balken die uw betonnen OF polystyreen platen ondersteunen, zal na verloop van tijd oxideren... maar u zult eerder dood zijn.
En je houten structuur zal rotten....

Grappen terzijde

De ventilatie van de kruipruimte is (afgezien van de vorige) bedoeld om thermisch comfort te garanderen door het drogen van uw vloer en muren in contact met de aarde.
Kleed je je liever in natte of droge fleece?
CIAO
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28743
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5544




par Obamot » 27/12/09, 23:22

Ik ben het eens met wat er zojuist is gezegd.

En relativeer door aan te geven dat de kelder (van de kruipruimte) tijdelijk vochtig tot zeer vochtig mag zijn (als buffer dienen, dat is toch zijn functie?) dat vocht de juiste maat heeft. Het hangt van veel factoren af, waaronder de locatie, de helling van het land, de aard van de bodem en ondergrond, de regenval, de aanwezigheid van een waterloop, waterzakken, een weg enz. rondom.

Het zou altijd het beste zijn om de plannen van de constructie waarvan u eigenaar bent te verkrijgen, om een ​​nauwkeuriger idee te hebben, omdat het moeilijk is om een ​​mening te geven met zo weinig omgevings- en/of structurele elementen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BIOTEK
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 24/01/09, 17:01
Plaats: Issy les Moulineaux




par BIOTEK » 03/01/10, 05:00

In het hedendaagse woningontwerp heeft een kruipruimte bijna geen nut.

het drong zich ooit op door parketvloeren op de begane grond te leggen, omdat de meest gebruikelijke oplossing was om ze op houten balken te maken.

Op dit moment is het ideaal een plaat op vaste grond. Het enige nadeel (voor de metselaar) is dat er voor de ophoging gezorgd moet worden (strippen van de teelaarde, leggen van een geotextiel, aanleggen van ophoging, verdichten), iets wat de gave heeft ze te irriteren.

Ze maken daarom liever een vloer met balken en platen, ook als dat meer kost (voor de klant) en als de beheersing van koudebruggen minder goed is.

Maar er is geen reden om de ruimte tussen de aarde en de vloer een "kruipruimte" te noemen. Bovendien betalen de meeste metselaars het niet uit, wat betekent dat het alleen leeg is in naam.

We moeten het eens worden over de voorwaarden:

- kruipruimte: geventileerde ruimte tussen de plaat en de grond. Het maakt niet uit wat en hoe de plaat is gemaakt. En in dit geval zijn er constructieve voorzieningen die moeten worden gerespecteerd (hoogte, ventilatie, enz.)

- plaatvloer: set van gewapende balken en profielblokken (beton of
PSE), vergezeld van wettelijke wapening (seismische zones) en een betonnen dekvloer. Deze vloer kan al dan niet op een kruipruimte worden gemonteerd, bijvoorbeeld op stringers met spoilers en betonnen noppen. Kan in koude streken worden vervangen door een geïsoleerde houten vloer.

- platform: zwaar gewapend betonnen plaat gedragen door een egel (opvulling samengesteld uit lagen stenen van afnemende korrelgrootte zorgvuldig verdicht)

In alle gevallen wordt opstijgend grondvocht tegengehouden: waterafstotende nivellering, polyane, diba, enz.

De keuze voor een van de sokkeltechnieken moet logischerwijs worden bepaald door de weersomstandigheden en de kenmerken van de bodem van de gekozen locatie en niet door de "gewoonten" van de plaatselijke metselaars.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 24-gasten