Kies leverancier van gas en elektriciteit (groen)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
hekl
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/07/09, 16:19

Kies leverancier van gas en elektriciteit (groen)




par hekl » 20/07/09, 16:31

hallo na het bladeren door de forum Ik zou graag een iets nauwkeuriger idee willen hebben van mijn vragen omdat ik niet alle informatie kon synthetiseren:

Ik ben een student en ga me vestigen in een appartement... voorlopig normaal :-)... Ik ben van plan mijn elektriciteits- en gasverbruik tot het maximum te beperken.. maar ik was begonnen met enercoop in elektriciteit en poweo op aardgas.

na verschillende lezingen ben ik niet meer zeker van de verdiensten van enercoop en de impact ervan op de ontwikkeling van groene energie.. het aanbod van poweo elektriciteit (groen) en gas is ook een goed compromis..

in feite zou ik toch graag duidelijke en objectieve informatie willen hebben over de beste manier om zo min mogelijk energie te verbruiken, om het ook om me heen te bespreken en het bewustzijn te vergroten... maar ik ben een beetje de weg kwijt met al deze artikelen

merci d'avance
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/07/09, 17:51

Hallo,

Uw gebaar is ter ere van u, maar het kan problemen opleveren met uw huisbaas (omdat ik ervan uitga dat u huurder zult zijn).

In feite: het feit dat u een "vrijgegeven" aanbod accepteert, wordt niet op uw naam gedaan, maar op het adres van de accommodatie en is "onomkeerbaar". Met andere woorden: huisvesting kan nooit meer terug naar gereguleerde EdF/GdF-tarieven.

Deze beslissing wordt dus genomen met of door de eigenaar...
0 x
hekl
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/07/09, 16:19




par hekl » 22/07/09, 17:16

Christophe schreef:Hallo,

Uw gebaar is ter ere van u, maar het kan problemen opleveren met uw huisbaas (omdat ik ervan uitga dat u huurder zult zijn).

In feite: het feit dat u een "vrijgegeven" aanbod accepteert, wordt niet op uw naam gedaan, maar op het adres van de accommodatie en is "onomkeerbaar". Met andere woorden: huisvesting kan nooit meer terug naar gereguleerde EdF/GdF-tarieven.

Deze beslissing wordt dus genomen met of door de eigenaar...


Ik schreef naar enercoop en hier is hun reactie:

Contracten van Enercoop zijn op elk moment kosteloos opzegbaar. Bovendien kan elke individuele consument die voor een marktaanbieding heeft gekozen, terugvallen op de historische gereguleerde tarieven van EDF. Hij kan het aanvragen vóór 1 juli 2010, op voorwaarde dat hij de gereguleerde tarieven voor minstens zes maanden heeft verlaten. Voor een particulier is de eigenaar niet gebonden aan de keuze van de elektriciteitsleverancier van zijn huurder.


Zodra u bent verhuisd, nodigen wij u uit om het Enercoop-inschrijvingsformulier, dat u als bijlage bij deze e-mail vindt, te downloaden en aan ons te retourneren; zodra het contract in ons bezit is, nemen we contact op met het netwerk en wordt uw inbedrijfstelling automatisch uitgevoerd als de elektriciteit nog in gebruik is.


Dus dat is vrij positief en het beantwoordt mijn vragen:

hier zou ik graag de beste aanbiedingen willen weten op het gebied van gas.. poweo, gdf??

merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/07/09, 17:21

Ben jij mij daar dingen aan het leren... Ik "lees" altijd het tegenovergestelde... fout met "EdF propaganda"? :schok: : Idee: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/07/09, 17:55

Christophe schreef:Ben jij mij daar dingen aan het leren... Ik "lees" altijd het tegenovergestelde... fout met "EdF propaganda"? :schok: : Idee: :?
De omkeerbaarheid is in het voorjaar verworven, lijkt me, na bittere discussies.

heckl, waarom twijfelen aan de verdiensten van de aanpak van Enercoop?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/07/09, 18:20

Ah ok ... wist dit niet ... dus in zijn "grote vriendelijkheid" tolereerde EDF een mogelijke terugval voor een periode van iets meer dan een jaar (voorjaar 2009 tot 1/07/10) ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 22/07/09, 18:35

In oktober 2008 had ik bezoek van Poweo
https://www.econologie.com/forums/post103014.html#103014
Het is 10% op verbruik dat EDF of GDF tegelijkertijd zou factureren (niet de abonnementen).
Wat betreft de mogelijke terugkeer, hij zei ja omdat de wet net was aangenomen, maar hij vertelde me niets over 2010.

Hun argumenten zijn meteen 10%. En dat de energietarieven in ieder geval in 2012 geliberaliseerd worden.
(Overigens kopen ze groene stroom).


En distributeurs, die momenteel "gereguleerd" zijn, zullen in 2012 net als iedereen zoeter worden.
Het wordt dus een ratrace.
:onheil:
Ik begrijp hun interesse om meteen te groeien, want daarna kunnen ze nog meer groeien...

Idem voor de koolstofbelasting op fossiele brandstoffen voor particulieren, want in 2012 dreigt hierdoor de kurk van de pot te waaien...
0 x
hekl
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/07/09, 16:19




par hekl » 23/07/09, 00:49

het tariefoverzicht:

dekrachtig

de gdf

in mijn geval: uiteraard klasse 3 (verwarming en warm water en/of individuele keuken) het abonnement is identiek maar poweo is iets goedkoper afhankelijk van het gebied...

Is het dan vanuit ecologisch oogpunt niet beter om de een of de ander te bevoordelen...dat is de hamvraag...want ecologisch gas is niet voor nu.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/07/09, 10:58

1) Ja, ik had de evolutie van de wet gevolgd (het "recht op teruggave tegen de gereguleerde prijs"). Het was een wet die was aangenomen.

2) Door nadelen als ik het goed lees: terugbrengen vóór 1 juli 2010 en "minimaal 6 maanden". Wat duidelijk betekent dat je EdF voor eind december 2009 moet verlaten... Het is bijna zover!

3) Ik denk dat de "gevestigde exploitanten" (EdF en GDF) ten tijde van de totale liberalisering inderdaad een enorm economisch gewicht hebben kunnen behouden en dat we ons in een situatie van oligopolie zullen bevinden. Ze zullen hun prijzen kunnen opleggen... Alternatieve leveranciers schieten weinig op... Ze zullen zich in nichemarkten bevinden!

Dit riekt dan ook naar een enorme prijsverhoging (zie ook de "uitjes" van de CEO van EdF de laatste tijd!)...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten