Pantone op Multipoint-injectie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
romanebelge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/11/05, 16:45




par romanebelge » 07/11/05, 17:11

Hallo allemaal, Ik ben al heel lang geïnteresseerd in dit onderwerp en wil graag verder gaan.
We zien echter vaak modificaties op diesels of auto's met carburateur.
Maar hoe zit het met injecties?
Is de montage aanpasbaar of niet aan te raden?
Ter informatie, de auto is een corolla xli 1.3 benzine uit 1995 met EFI-systeem en peddelstroommeter
Allemaal bedankt voor de info ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/11/05, 21:20

Dit gebeurde ook met injecties. Een benzine-injectie vervangt de carburateur en de reactor wordt na de injector geplaatst.

Over het algemeen respecteren injectieauto's de volgende schema's:

Luchtfilter->injector->aanzuigleiding->cilinder.

Daarnaast hebben injectievoertuigen vaak een zuurstofsensor (lambdasensor) om de hoeveelheid ingespoten brandstof te regelen. Het regelt zichzelf...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/11/05, 03:28

Antwoord aan romalebelge
Ik heb een waterdopingsysteem op een enkelpuntsinjectie en het werkt redelijk goed
Voor mijn andere Buick multipoint-voertuig denk ik niet dat ik een reactor zal gebruiken omdat de luchtmassastroom moeilijk te wijzigen is
Maar in uw geval zou dit gemakkelijker moeten zijn om mee te knoeien.
Ik begrijp dat ik het x keer heb gezegd
Wanneer je een motor doopt met water in de uitlaatgassen, is er een overschot aan zuurstof, of dat is tenminste wat de sonde detecteert, zodat het de neiging heeft om de pulsen bij de injectoren te verhogen, wat het mengsel verrijkt,
uiteindelijk merken we dat we meer consumeren met doping dan zonder doping.
Dus om dit te omzeilen hoef je alleen maar de lambdasonde los te koppelen
de motor werkt in open lus op een voorgeprogrammeerde manier omdat het starten van de motor iets te rijk is, de methode bestaat uit het vervormen van het luchtstroomsignaal naar de pallet en het probleem is opgelost, de doping met al, water wordt zuinig, mits goed gebruikt,
Over het algemeen is dit signaal en 0-4 volt een simpele potentiometer op de 4 volt voor de besturing maakt een goede afstelling mogelijk, deze wordt verarmd totdat de motor
begint uit te lopen, gaat dan iets omhoog zodat hij ronddraait. als de motor eenmaal warm is, is het niet meer nodig om andere afstellingen te doen, hij werkt voor alle snelheden.
Maak deze aanpassing natuurlijk alleen als de doping water bevat en in functie is, anders kun je het mengsel nauwelijks verarmen,
Een beetje ervaring, we zetten de waterdopingreactor in werking, dan passen we het mengsel zo goed mogelijk aan, als we het water in de reactor afsnijden gaat de motor te arm lopen, hij trilt en schopt..
In mijn taal betekent dit dat de motor armere mengsels ondersteunt bij doping met water. (Ik kan het niet uitleggen) maar ik merkte het al een hele tijd op mijn kleine 125cc-motor tijdens mijn primaire tests in 2002.
Andre
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 12/11/05, 17:42

Hallo,
Ik wilde naar mijn bescheiden mening slechts een kleine opmerking toevoegen die relevant is voor de installatie van de Pantone-reactor op een benzine-injectiemotor.
Om het probleem van de lambda aan te pakken is er een OPLOSSING!!!
Innoveer markten (zie op ebay) de kit van een breedbandsonde die de gewone lambda-sonde emuleert, die overal te vinden is.

De kers op de taart is dat we elke verschuiving kunnen verdragen (programmeren) tussen de werkelijke waarde van de Lambda is de waarde die naar de computer wordt gestuurd,

Laten we in principe toegeven dat de echte lambda 1.1 is (zeer slecht) na de correctie met de betreffende sonde zullen we eindigen met lambda 1.0 in de computer.

En dat is het .... Rol de jeugd op essentie en pantone :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/11/05, 17:18

Ik probeer de pantone-ervaring op mijn auto, die een 2.0l multipoint-motor is. Ik zal daarom de problemen kunnen delen die ik zal tegenkomen, met name op het niveau van de lambdasonde.

Als elektronica-ingenieur en met alle benodigde apparatuur, digitale oscilloscoop, enz... Ik denk dat ik de verschillende signalen kan aanpassen zodat de computer tevreden is.

Cyril
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten