Toeslag van de meest vervuilende auto's

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 02/09/05, 22:20

Opcenten op grote auto's, ik ben er tegen, u zult begrijpen waarom...
Ik heb 3000 Frs (29 pk aan belasting) betaald voor het kentekenbewijs van de auto, dat is al meer dan genoeg en ik vervuil veel minder dan bepaalde olie- of benzinemest van hetzelfde jaar (1989) en niet voor niets zijn de Amerikanen gekatalyseerd sinds 1974... .en mijn kat doet het heel goed. Toen heb ik een H2o Utopia besteld, dus verbruik al snel gehalveerd op de weg en dezelfde vervuiling.
Dan de afwijkingen van het verbieden van 4x4's per dag van zware vervuiling in de hoofdstad, of zelfs het beperken van snelwegen tot 115 km/u... grapje! maar ik lach hardop, want deze dikke sukkels van de overheid zouden heel goed in staat zijn om ons deze onzin op te leggen :angry:
Ik zou hieraan willen toevoegen dat grote cilinders vaak goedkoper zijn omdat mensen bang zijn voor een hoog brandstofverbruik, om zo te zeggen dat welgestelde mensen op grote trommels rijden en minder bedeelden op kleine cilinders euhhhh hum hum <_
Ndc.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 02/09/05, 22:33

Sdc77 schreef:Opcenten op grote auto's, ik ben er tegen, u zult begrijpen waarom...
Ik heb 3000 Frs (29 pk aan belasting) betaald voor het kentekenbewijs van de auto, dat is al meer dan genoeg en ik vervuil veel minder dan bepaalde olie- of benzinemest van hetzelfde jaar (1989) en niet voor niets zijn de Amerikanen gekatalyseerd sinds 1974... .en mijn kat doet het heel goed. Toen heb ik een H2o Utopia besteld, dus verbruik al snel gehalveerd op de weg en dezelfde vervuiling.
Dan de afwijkingen van het verbieden van 4x4's per dag van zware vervuiling in de hoofdstad, of zelfs het beperken van snelwegen tot 115 km/u... grapje! maar ik lach hardop, want deze dikke sukkels van de overheid zouden heel goed in staat zijn om ons deze onzin op te leggen :angry:
Ik zou hieraan willen toevoegen dat grote cilinders vaak goedkoper zijn omdat mensen bang zijn voor een hoog brandstofverbruik, om zo te zeggen dat welgestelde mensen op grote trommels rijden en minder bedeelden op kleine cilinders euhhhh hum hum <_
Ndc.

Gekatalyseerd voertuig betekent niet niet-vervuilend voertuig.

De hoeveelheden CO2 worden met de katalysator zelfs verhoogd, omdat het onverbrande/niet volledig verbrande zoals CO en HC, wordt omgezet in bijvoorbeeld water + CO2.

Tot op de dag van vandaag is er geen wonder dat de hoeveelheid CO2 die door een motor wordt uitgestoten toeneemt met het vermogen van een voertuig dat koolwaterstoffen als energiebron gebruikt.

Wat betreft de keuze van uw voertuig, u moet ervan uitgaan, toch?

Het doet me denken aan mensen die (precies) 4x4's kopen en die van de top vallen als het tijd is om bijvoorbeeld de banden te vervangen....de rekening hebben!

Ik realiseer me zelfs dat het enige dat "er toe doet" voor mensen (althans de overgrote meerderheid van hen) de portemonnee is, en niets anders. het gezochte ideaal is in orde: plezier en tegen lagere kosten. En als we daarnaast nog iets kunnen doen voor het milieu, dan komt dat vaak als laatste :-(

Wie van ons heeft zich in de eerste plaats echt ingespannen voor het milieu, ook al betekent dit dat het plezier en/of de portemonnee moet worden opgeofferd?

Persoonlijk heb ik een jaar geleden een rokende dieselauto (hoewel vrij recent: een 1.9 dCI Scénic) weggedaan om deze te vervangen door een LPG-auto (een 1.6 Megane). Ik deed hetzelfde met een plezierauto (een Audi TT) om deze te vervangen door een benzineauto die ik afgelopen juli van LPG had voorzien.

Ik haal mijn kind zelfs op bij de crèche met de fiets + aanhanger, hetzelfde geldt voor de races, om maar de grootste acties te noemen die op mijn bescheiden schaal als vervuiler zijn ondernomen, er zijn er nog veel meer.

Volgende stap? Gebruik auto's steeds minder totdat er andere energiebronnen beschikbaar zijn die schoner zijn dan olie.

Ik ben heel blij met wat er gebeurt met de prijzen van brandstoffen die enorm stijgen, dan zullen we echt zien waar de mens zich aan kan aanpassen!!

Wat Utopia Technology betreft, ik ben van plan om JM Moreau de komende maand te ontmoeten om het tot op de bodem uit te zoeken. :)

PS: bij voorbaat mijn excuses voor de ietwat "scherpe" kant van dit antwoord.
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 03/09/05, 00:48

nog een grap van de staat, om te geloven dat wanneer je voor een machine betaalt voor 50 €, het verontrustend is om de prijs van de grijze kaart te zien verdubbelen!
pfff

grote grap! en opnieuw zullen de fabrikanten kleine wijzigingen aanbrengen of gewoon andere criteria voor vermogen en gewicht gebruiken, bijvoorbeeld om te zeggen dat hun moderne tank zuinig en technologisch is omdat het op de dvd-speler achter in het hoofd staat, het laat zien dat het zuinig is, en dan in natuur, zoals quads en motorfietsen, het is een ecologische sport!
hetzelfde als airconditioning! hetzelfde gevecht!
de staat wil ons laten geloven dat hij naar de mensen luistert als het oplichterij is met de bouwers!
het is propaganda om de menigte te kalmeren!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 03/09/05, 01:21

econology schreef:ps: op de bodem ben ik het natuurlijk 100% met je eens... en naar mijn mening zal er voor 120 tot 130$ het vat niets blijvend veranderen... R&D of installatie van schonere motoren!!

Bhaaaa je bent ziek christophe????.......en hoe zullen ze hun eten kunnen betalen bij matignon onze pôôôôôovres ministers?????
kortom, ik concludeer dat zelfs als onze lieve leiders niets voor R&D zullen doen en het ook nooit zullen doen (pretrogrossebouffeamatignon-belastingen) en om goed gezien te worden ..... ze nog steeds meer belastingen scheten op de grote auto's (alweer + grote eten in matignon) ....... en ja we zijn nog steeds 60 miljoen om een ​​mooie mand krabben te voeren .... ze geven niets om onze gezichten ..... .wat ze willen is punt bar tarwe ...... hun zogenaamde nieuwste uitvinding (de 115 KM/H) het is niet om het verbruik te verminderen ...... het is om de snelwegen om te toveren in nachtclubs (de flitsers van de flitsen)

hoe dan ook, zolang er fossielen zijn om te verbranden, zullen we geen superunitaire dingen zien in deze lage wereld (arfff siiii de humbug van het jaar 2005 die de lobby's ons opnieuw vertellen ..... hoe heet het ... viiiiii ITER -->>>Tijdelijke onderbreking van hernieuwbare energieën) of als we het geluk hebben om wat te zien, zullen we allemaal wit haar hebben

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
The Passing
x 17




par The Passing » 03/09/05, 21:38

Gewoon om het ding te "vereeuwigen"...

Vandaag: € 1,55 per liter SP98 :o
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 04/09/05, 01:42

bouhaaaa het is zo lang geleden dat ik de brandstofprijs heb gezien :ph34r: :ph34r: (10.16 Ffr per liter) duurder dan een liter pinard

gelukkig beweegt de olieprijs niet hehehehe :rolleyes: :rolleyes: -->>>fuck de benzine : Lol: : Lol:

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)

... ______

... / ______ \

. (00 00 = H =)

..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 04/09/05, 11:55

dat is zeker, we zullen niet toevallig naar hen toe gaan !!!!!! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 04/09/05, 11:59

Jean-Francois schreef:bouhaaaa het is zo lang geleden dat ik de brandstofprijs heb gezien :ph34r: :ph34r: (10.16 Ffr per liter) duurder dan een liter pinard

gelukkig beweegt de olieprijs niet hehehehe :rolleyes: :rolleyes: -->>>fuck de benzine : Lol: : Lol:

gesluierde voilou :P

voor deze prijs Jeff krijg je binnenkort een mestmotor !!! : Lol:
en lang leve de Baudet!!! :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/09/05, 17:09

Rulian schreef:Brandstof belasten voor hun GHG-uitstoot (broeikasgas) per liter lijkt mij de beste oplossing!!

Ik denk hetzelfde... op voorwaarde dat deze "vervuilingstoeslag" wordt gebruikt voor de ontwikkeling van niet-vervuilende energieën... Wat verre van het geval is... Weet u in dit verband dat het IFP een zeer laag percentage van alle brandstofverkopen in Frankrijk?
Het is rond de 0.1% (of misschien zelfs minder) lijkt me, maar reken maar uit op het totale Franse verbruik..

Volgens het nieuws van afgelopen november zorgde de daling van 1% in 2003 voor een tekort van 1 miljard euro...

En gelooft u dat het IFP werkt ten voordele van "schone" energieën?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/09/05, 17:13

Sdc77 schreef:Toen heb ik een H2o Utopia besteld, dus verbruik al snel gehalveerd op de weg en dezelfde vervuiling.

Nou, als je ons op de hoogte zou kunnen houden van de resultaten zou dat goed zijn...want Moreau's financiële benadering geloof ik niet echt in...Hoeveel heb je betaald voor info?
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten