Morgen meer zon in België? IJslandse vulkaan

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 16/04/10, 10:26

Obamot schreef:het moet tonnen CO2 maken (menselijke activiteit zou in totaal slechts 4 of 5% gas vertegenwoordigen). Er zijn veel gevaarlijkere gassen voor het broeikaseffect, waar we niet veel over praten. Zoals methaan.


Ik denk niet dat er veel methaan dat soort van een vulkaan, maar ja een vulkaan kan binnen een paar uur "vervuilen" waar de mens tientallen jaren over doet... maar dat het geen argument wordt om de menselijke impact te minimaliseren (ik zie het als een huis komen in de komende dagen).

Een vulkaan heeft geen geweten ... en 2 effecten zal CUMULATIEVE ...

Vanmorgen geen grote verandering in het zuiden van België: er zijn wolken zoals gewoonlijk : Mrgreen:

Dus waar is het ecologische "voordeel"? Hoeveel vrachtwagens voor een vliegtuig?


De truck, als hij niet geblokkeerd is en "voor niets" draait, presteert veel beter dan de beste vliegtuigen.

Voorbeeld over energieverbruik / CO2.

De meeste vliegtuigen zijn onder 3 L / 100km.passager als de gemiddelde passagier 120 km (met bagage), dan maakt het een specifiek brandstofverbruik van ongeveer 3 / 0.12 25 = L / 100km.Tonne nuttig.

Het verbruik van een vrachtwagen tussen 30 en 50 L / 100km ... aan ontheemde Tons 30!

De SC is in de orde van 50 / 30 1.6 = L / 1000km.Tonne nemen 2 nuttig in het slechtste geval.

Een truck maakt 10 15 keer beter dan de beste niveaus in verbruik per verplaatste payload.
Een auto is tegen dezelfde orde van grootte als het vliegtuig (sterk afhankelijk van de gemiddelde belasting van de auto).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/04/10, 19:45

Wat nu te zien is wat er zal gebeuren, of het lang duurt of niet ... :?

In ieder geval zal het me niet geloven dat er zijn geen versnelling van de seismische activiteiten : Cheesy:

Voor de rest doen we het goed, maar ... wacht maar af!


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 16/04/10, 19:57

Lietseu schreef:In ieder geval zal het me niet geloven dat er zijn geen versnelling van de seismische activiteiten : Cheesy:


We bevinden ons in een "actieve" periode, dat is zeker, maar aardbevingen gebeuren vaak in series ...

kk1 zou statistieken bij de hand hebben omdat er "altijd" grote aardbevingen zijn geweest, behalve dat we over minder ... minder gepubliceerde wereld spraken ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/04/10, 20:30

Laten we hopen dat het niet zal zijn zoals in 1783 dat leidde tot de Franse revolutie !!! Apocalypse '
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8624791.stm
De schadelijke mist reisde naar beneden door Noorwegen, Duitsland, Frankrijk en over naar Groot-Brittannië, waardoor paniek als landarbeiders Begon te laten vallen als vliegen. Mensen op dit moment geen idee HAD Waar de mist vandaan zwaveldioxide of dat was te mengen met waterdamp in de longen aan slachtoffers stikken. Onderzoek naar parochie Records heeft geleid tot meer dan 20,000 Schattingen van de sterfgevallen in Groot-Brittannië alleen in de zomer van 1783.

Niet om te ademen !!!
Doel nergens meer geleden heeft dan IJsland. Het was niet de uitbarsting Dat bewees dodelijke doel de gevolgen voor het milieu, zegt Gunnar Gudmundsson, een geofysicus aan de IJslandse Meteorological Office.

"Mensen stierven niet door de uitbarsting, maar door verhongering", zegt hij. "De boerderijdieren stierven, de gewassen stierven - het had gevolgen voor het hele land."

Giftige gassen vergiftigd de planten en de vegetatie, qui beurt doodde de veestapel. Acht van de tien schapen zijn gedacht te zijn gestorven, terwijl de helft van de runderen en paarden omgekomen. De extreme winters die volgden - veroorzaakt door de zwavelachtige gassen - ervoor gezorgd dat een vijfde van de bevolking van het land overleden, historici schatten.

Het verleden ongeluk kan weer gebeuren !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 16/04/10, 21:34

De wereld is niet langer die van 18ieme eeuw en op hetzelfde niveau van honger te bereiken, moeten een veel grve natuurramp dan de tijd te zijn!

Redenen? Globalisering en overproductie / huidige voedselcrisis mess ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/04/10, 22:00

Groei met olie is goed, toch ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 17/04/10, 00:01

@ Christopher
bedankt voor deze verduidelijkingen. Het probleem ligt ergens anders.
1) verkeersopstoppingen op de snelweg door "overbevolking" van vrachtwagens (maar aangezien het vakantie is, is alles goed ... voorlopig)
2) ontslagen in fabrieken als gevolg van mager als het verbod waren om verder te gaan vliegen.
Afwachten, zal de toekomst ons vertellen.

dedeleco schreef:Groei met olie is goed, toch ??

Ja natuurlijk. Het is het "onredelijke" dat het probleem vormt.
En niet alleen in de landbouw.
Geen olie, geen vervanging (heupen, knieën ...) of pijnstillers.
Maar om te geloven dat een blauwe pil geluk zal geven, is er geen ...
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 17/04/10, 12:39

De industriële en economische ontwikkeling van de twintigste eeuw (althans onder de "rijken) heeft veel te danken aan olie ... wat zeg ik, het heeft er bijna alles aan te danken!

Om terug te komen op het onderwerp: vandaag is er een grote heldere lucht en ik heb echt de indruk dat de zon "minder klopt" alleen op de huid die hij voelt ... en de horizon is grijzer dan blauw!

Dus ik denk dat we inderdaad de straling te verminderen, maar het is nog steeds goed genoeg hoe dan ook subjectief ... zijn een pyranometer : Cheesy:

Luchthavens zijn nog steeds geblokkeerd 20h vanavond en gelet op de betrokken geld is dat er werkelijk zijn risico's ...

In het kort kan het meer serieus dan was verwacht worden genomen ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 17/04/10, 12:57

Christophe schreef:
Om terug te komen op het onderwerp: vandaag is er een grote heldere lucht en ik heb echt de indruk dat de zon "minder klopt" alleen op de huid die hij voelt ... en de horizon is grijzer dan blauw!




Ik woon in een kleine vallei

toen ik in de stad ben ik ervoor uitkijkt alle

Ik kan u zeggen dat als ik op de top en ik kijk naar de horizon zie ik de aarde, een dikke bruine laag en tenslotte de lucht

kort iets meer grijs in het bruin verandert niet veel 8)

Obamot schreef:het moet tonnen CO2 maken (menselijke activiteit zou in totaal slechts 4 of 5% gas vertegenwoordigen). Er zijn veel gevaarlijkere gassen voor het broeikaseffect, waar we niet veel over praten. Zoals methaan.



4 om 5% is een flink aantal

wordt gegeven dat de olie is het resultaat van de gasvormige lucht van de aarde zijn er vele andere veel gevaarlijker gas dan CO2
(om nog te zwijgen van moorddadige calamines)

laten we niet vergeten dat er in de gaslucht niets leefde of overleefde

de tijdgenoot is om in te sluiten zijn garage en om op te lichten zijn automotor
het helpt niet om hem te vragen of hij suïcidaal is
hij is niet suïcidaal, maar in de wind
Dernière édition par recyclinage de 17 / 04 / 10, 13: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 17/04/10, 13:25

recyclinage schreef:gegeven dat de olie is het gevolg van de gasvormige lucht


Het is duidelijk : Cheesy:
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten