"Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/12, 12:01

Om te kijken, een berichtje van Piero San Giorgio, survivalist van beroep en auteur van "Overlevende economische ineenstorting.
Hij somt in een paar minuten heel goed de domheid van het luchthavenproject bij NDL op!:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cGJuuZbVDs8#!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/11/12, 14:05

Ik vind dat de ecologenpartij suïcidaal is! geen serieuze informatie over de vergelijking tussen de oude en de nieuwe luchthaven ... alleen de mediatisering van gevechtsstijl larzac ... het kan niemand overtuigen

als deze nieuwe luchthaven 40 jaar geleden is ontworpen en dit project nutteloos wordt met de huidige evolutie, dat moet gezegd worden... meewegen in de beslissing

40 jaar niets gezegd hebben, en pronken als het te laat is, is echt niet serieus

Ik hoorde een piloot van een luchtvaartmaatschappij op tv zeggen dat de luchthaven van Nantes verre van overbelast is en dat er geen noodzaak is om uit te breiden ... andere luchthavens in de wereld hebben het zelfs niet eens te dicht bij de stad, maar het is geen ramp

Is er nog tijd om dit project te heroverwegen?

zouden de ecologen niet liever het andere rotte project ter voorbereiding serieus nemen en bedenken dat ze voor dit project hun werk niet konden doen?

door illegale middelen te gebruiken om zich te verzetten wanneer het te laat is, zijn ze nog discreter en zullen ze het nog moeilijker vinden om deel te nemen aan andere sociale keuzes die nuttig zijn

met welk ander vraagstuk houdt de groene partij zich momenteel bezig? geweldige stilte! zou hun beleid zijn om problemen pas aan te pakken als het te laat is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/12, 16:40

chatelot16 schreef:
als deze nieuwe luchthaven 40 jaar geleden is ontworpen en dit project nutteloos wordt met de huidige evolutie, dat moet gezegd worden... meewegen in de beslissing


De oppositie tegen het project is oud, maar de economische wil gaat veel verder dan de argumenten van de burgers.


door illegale middelen te gebruiken om zich te verzetten wanneer het te laat is, zijn ze nog discreter en zullen ze het nog moeilijker vinden om deel te nemen aan andere sociale keuzes die nuttig zijn


De ecologen (van EELV) zijn niet erg aanwezig geweest op het toneel van de oppositie, behalve in de laatste mediatijd, gewoon om gezien te worden.

Wat betreft uw opmerking over het illegale aspect van de activiteiten van ecologen, gezien het feit dat het "legale" zich aan de kant van de economisch dominante bevindt, zie ik weinig andere oplossing dan illegaliteit om met dit soort situaties om te gaan.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 29/11/12, 18:05

AMHA, dit is allemaal slechts een verhaal van grote shenanigans tussen Vinci en de gekozen functionarissen om het land van de huidige luchthaven terug te krijgen, dus de economische aspecten hebben er niets mee te maken, vooral omdat de nieuwe luchthaven niet winstgevend zou moeten zijn... Er is niet eens behoefte aan een ecologisch argument... Als de Groenen niet aandringen op deze aspecten, zijn ze misschien ook betrokken bij de shenanigans! lol.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/11/12, 18:31

Sen-no-sen, het personage dat je citeert, Piero San Giorgio lijkt een beetje zwavelhoudend, zoals veel overlevers... de doctrine waar deze mensen zich door laten inspireren heeft punten gemeen met de politieke ecologie (waarvan een klein deel zelf uiterst rechts is), maar verschilt er radicaal van wat betreft de doelen.

Chatelot16je zegt:
Ik denk dat de Groene Partij suïcidaal is! Geen serieuze informatie over de vergelijking tussen de oude en de nieuwe luchthaven ... alleen bestrijding van mediatisering, larzac-stijl ... die kan niemand overtuigen.

Ik sluit me aan bij de opmerking van Sen-no-sen ter beoordeling van de groene partij.
Op basis van uw opmerking zie ik niet in waarom het verstandig zou zijn om zich op het terrein van de tegenstander te plaatsen en productivistisch management te overbieden: integendeel, het is een oppositie die wordt gemaakt in naam van andere waarden die niet in overeenstemming zijn met de criteria van de dominante belangen.

Toegegeven, in dit geval zou dit soort argument niet ongerijmd zijn, maar men kan zich projecten voorstellen die consistent zijn met winstgevendheid, het scheppen van banen en die echter vatbaar zijn voor kritiek vanuit een oogpunt dat bedoeld is en politiek moet blijven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/12, 18:43

BobFuck schreef:AMHA, het is allemaal maar een verhaal van grote shenanigans tussen Vinci en gekozen functionarissen om het land van de huidige luchthaven terug te krijgen, dus de economische aspecten hebben er niets mee te maken, (...)


En als ze het land terugkrijgen, wat is dan het doel van de vriend? Prei geplant? : Lol:


vooral omdat de nieuwe luchthaven niet winstgevend zou moeten zijn..


De luchthaven van NDL zal eindigen als de luchthaven van Ciudad el Real in Spanje (zie mijn hierboven geciteerde bericht).
Omdat de cultus van groei gebaseerd is op een geloof, geloven investeerders daarom in de komst van sappige winsten, en het is daarom voor het deeg dat dit project wordt ontwikkeld.

Ahmed schreef:

Sen-no-sen, het personage dat je citeert, Piero San Giorgio lijkt een beetje zwavelig

Als iets waar is, maakt het niet uit de politieke beweging van degene die de vector wil zijn, anders is het totalitarisme!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/11/12, 18:56

zeker Sen-no-sen, ik ben het er niet mee oneens! Ik heb geen bezwaar gemaakt tegen de opmerkingen in de video.

Laten we zeggen dat de ideeën van extreemrechts mij niet het meest geschikt lijken om totalitarisme te vermijden! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/12, 19:04

Ahmed schreef:zeker Sen-no-sen, ik ben het er niet mee oneens! Ik heb geen bezwaar gemaakt tegen de opmerkingen in de video.

Laten we zeggen dat de ideeën van extreemrechts mij niet het meest geschikt lijken om totalitarisme te vermijden! 8)


Natuurlijk! niet meer dan die van extreem links of andere uitersten trouwens.
Desalniettemin ben ik tegen alle demoniseringen, die het extremisme alleen maar meer aanwakkeren.
Terugkomend op Piero San Giorgio, hij is meer een nationalist dan een lid van extreemrechts.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/11/12, 19:28

Zoals je je kunt voorstellen, wil ik niemand demoniseren, alleen waarschuwen.
Van nationalisme tot "gespierde" ideeën is er vaak geen grote afstand en onze amateurvideograaf lijkt niet bang te zijn voor de nabijheid van bepaalde vertegenwoordigers van deze beweging...

Er moet ook een onderscheid worden gemaakt tussen de "geschoren hoofden" met summiere ideeën en de ideologen met veel uitgebreidere argumenten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/12, 19:47

Ahmed schreef:Zoals je je kunt voorstellen, wil ik niemand demoniseren, alleen waarschuwen.
Van nationalisme tot "gespierde" ideeën is er vaak geen grote afstand en onze amateurvideograaf lijkt niet bang te zijn voor de nabijheid van bepaalde vertegenwoordigers van deze beweging...

Er moet ook een onderscheid worden gemaakt tussen de "geschoren hoofden" met summiere ideeën en de ideologen met veel uitgebreidere argumenten.


Ah, een kaalgeschoren ideoloog, die me doet denken aan iemand...
Nou, als het aan hen lag, zou het niet al te serieus zijn.
De meest extremisten van onze tijd leven vreedzaam tussen de goedbedoelende mensen en willen alleen het geluk van hun... aandeelhouders.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten