Zoek gevonden 19 resultaten

par Ollaf
28/06/18, 18:49
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Foto's van mijn luiaardmoestuin die dit jaar begint. Wat betreft de sjalotjes en de ui super tevreden overplanten door het hooi en verder niets aan te doen. Het sjalotloof begint te vallen, ik moet nog steeds wachten tot het loof droog is voordat ik kan oogsten, toch? Prei is niet...
par Ollaf
27/06/18, 12:44
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik denk dat ik de aluminiumfolietechniek ga proberen, dus je hoeft er niet achteraan te rennen, ik heb er een paar in de keuken ^^, heeft iemand het al geprobeerd? Ik zal een voor en na foto maken om de ervaring te bevestigen. Ik kom bij je terug.
par Ollaf
27/06/18, 12:27
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Aanval van rupsen op mijn kool!
antwoorden: 4
views: 3524

Aanval van rupsen op mijn kool!

Na de slakken de rupsen..... Ik heb twee weken geleden 4 soorten kool geplant (bloem/cabus/Brussel/broccoli), ik merkte aanvallen op tijdens mijn dagelijkse bezoeken en gaf deze de schuld aan deze vervloekte slakken ^^ maar dat maakt niet uit (door zoals ik daar een invasie van naaktslakken heb meegemaakt...
par Ollaf
27/06/18, 12:18
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ollaf, je schrijft: Aan de andere kant heb ik ze niet opgegraven, dus ik zal niet veel wit hebben... Je moet de methode van de Green Market Gardener proberen (zekerder van de bijnaam): er is een truc voor prei . plant ze zoals gebruikelijk in het hooi, maar niet diep, snij PVC-buizen van 100 mm tot 40 cm...
par Ollaf
27/06/18, 11:20
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik ga je meteen naar de HEL sturen!!! Gredinette?? Ja, ik had een terugval :oeps: boef, ik vind het leuk, het klinkt goed als een bijnaam :lol: En jij, hoe verplant je prei? Past de dibble thuis als boter in de aarde? Hoe diep...
par Ollaf
27/06/18, 11:13
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Nou, ik heb nog steeds moeite om mijn vader ervan te overtuigen geen water te geven, maar ik geef niet op! Ik zal proberen u op de hoogte te houden van de uitkomst. Nogmaals bedankt aan iedereen voor dit fascinerende onderwerp! Welkom, ik lees dit vaak, maar fenocultuur betekent niet dat je geen water hoeft te geven, het zorgt voor betere...
par Ollaf
27/05/18, 10:29
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vecht effectief tegen naaktslakken!
antwoorden: 210
views: 63933

Re: Slug

Hallo, bedankt voor je vele adviezen. Daarna daalde de bevolking drastisch. Dit is te danken aan de heffingen. Ik voorzag mezelf ook van feramol voor mijn wortelzaailingen, ook al wilde ik niet zover komen. Ik kan geen egels in mijn moestuin hebben omdat ik er een rooster omheen moet zetten...
par Ollaf
22/05/18, 21:29
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vecht effectief tegen naaktslakken!
antwoorden: 210
views: 63933

Vecht effectief tegen naaktslakken!

Hallo, ik heb een groot slakkenprobleem, ik ben al 3 dagen 's nachts aan het verzamelen en oogst grote hoeveelheden, maar ik heb niet de indruk dat de populatie afneemt. Ik word geteisterd door auberginepaprika's en ze vallen zelfs tomaten aan. Hebben. Ja, ik had dezelfde ervaring en welk advies kan...
par Ollaf
28/12/17, 11:54
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo, Zoals beloofd zijn hier enkele foto's van mijn toekomstige moestuin in voorbereiding: De konijnen staan ​​in het bos rechts https://www.cjoint.com/c/GLCkUyZFE7S https://www.cjoint.com/c/ GLCkNrlSfES Fotobewerking: https://www.cjoint.com/c/GLCkSZP4idS Vole galerij: https://www.cjoi...
par Ollaf
27/12/17, 22:40
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4012234

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

arf, dan moet ik mijn moestuin afzetten.... tegen de konijnen is er niet veel keuze, ik heb in het begin omheind, daarna gingen ze eronder, konijnen vooral in het begin, dan grotere, dan ik ik had mijn kat en daar, nou, hij is degene die de konijnen eet, dus mijn groenten groeien: mrgre...

Zoek Geavanceerd zoeken