De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 02/01/09, 23:35

Lietseu schreef:Kwaliteit wind zal haar helpen niet bij te dragen aan de ontwikkeling van onze toekomstige elektrische auto's, lichtgewicht en aerodynamisch?


Helemaal !

micro-windturbine* + elektrische auto = onafhankelijkheid van olie + besparingen + ecologie;)

* of micro-wind / PV-hybridisatie
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Re: De auto van de toekomst




par RIAZ » 03/01/09, 09:09

Michel Kieffer schreef:De auto van de toekomst zal ze meer hybride zijn? elektrische ...? ... Perslucht? ... Waterstof? ...


Ik ontdekte de thread geopend door Michel KIEFER. Ik heb net de eerste diashow doorgenomen Fossiele brandstof, alternatieven en illusies en ik kan het genoegen niet weerstaan ​​om deze nieuwkomer te begroeten en te applaudisseren, zonder verder te gaan, die duidelijk een beetje (veel) heeft nagedacht voordat hij schreef...
Elec lijkt zich geen zorgen te maken over deze basiselegantie, hij is gelijk aan zichzelf en verbaasde niemand denk ik ....

Natuurlijk is de berekening van het oppervlak van PV-panelen met een vermogen dat gelijk is aan dat van de motor van een auto exact...en dat zal waarschijnlijk nog lang zo blijven, afgezien van een goede technologische verrassing... .

En ik duik onmiddellijk en gretig terug in de ontdekking van de rest van de producties van Michel KIEFER
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 03/01/09, 12:53

We kunnen zeggen van Michel KIEFER, de dichter plagiaat:
"Alles is goed met hem, er valt niets weg te gooien" ...

Internetvrienden en econologen die hier voorbij komen, haasten zich zonder verder uitstel om:
http://cocyane.chez-alice.fr/energie.html
... praat erover om je heen, verspreid deze link wijd (ik ben al begonnen!) en een aantal onwaarheden zal wat meer moeite hebben om te gedijen.

En als bonus zegt Michel KIEFER (die ik niet ken) veel interessante dingen over andere onderwerpen (die mij ook dierbaar zijn) ....
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/01/09, 12:57

Ja RIAZ daarentegen in de TGV en CO2 doc (wij hadden al een benadering geprobeerd van de forums), het lijkt erop dat sommige pagina's ontbreken... heb ik het mis?

ps: de dichter of de slager? Beeld
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 03/01/09, 14:45

De dichter is Brassens,
Niets komt in me op voor de slagers, maar aan de andere kant voor de bites....

Voor de TGV-gegevens zag ik dat Michel KIEFER zei dat de gegevens zeldzaam waren. Dat had ik al gemerkt toen ik knikkers zocht om een ​​tekst te schrijven waarin ik uitlegde waarom we in de nabije toekomst de snelheid van TGV's zouden zien dalen tot 200 km/u....

De goede bladen komen eraan denk ik, de berekeningen zijn gedaan, zegt hij...

Ze zullen helpen begrijpen waarom het nu goedkoper is om 600 km af te leggen met uw auto (5,7 l/100) met 2 personen, dan met de TGV....

Het is de snelheid die duur is, daar moet je altijd rekening mee houden....
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38

Re: De auto van de toekomst




par Elec » 03/01/09, 18:03

RIAZ schreef: de berekening van het oppervlak van PV-panelen met een vermogen gelijk aan de motor van de auto is exact .... en dat zal waarschijnlijk nog lang zo blijven, afgezien van een goede technologische verrassing ....
Ik heb het er met Michel over gehad aan de telefoon: hij herkent dat er een typefout is en zal dit onderdeel spoedig corrigeren, zodra hij wat tijd heeft.

Ik sprak ook met hem over nieuwe batterijen (LiFePO4), smart grids (V2G/G2V), de interesse van HVDC om wind- of zonneparken aan te sluiten, evenals het BetterPlace-concept, dat hij niet kende.
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 03/01/09, 18:12

Christophe, Riaz, Remundo, Lietseu, Elec, Gregconstruct… over de TGV

Zoals u weet, varieert het verbruik om de luchtweerstand* te overwinnen met het kwadraat van de snelheid. Met andere woorden, een “TGV 200 km/u” verbruikt 2,56 x minder** brandstof dan een “TGV 320 km/u”.
* aerodynamische weerstand wordt gewoonlijk " parasitaire slepen .
** (320.200)p2 = 2,56

In werkelijkheid is de economie nog groter door de aanzienlijke vermindering van de massa van de motoren: het vermogen om de parasitaire weerstand te overwinnen is een functie van de derde macht van de snelheid. Dit geeft ons een geïnstalleerd vermogen voor een “TGV 200 km/u” dat 4,1 x lager*** is dan het geïnstalleerde vermogen voor een “TGV 320 km/u”. Het is duidelijk dat de motoren 4 x minder groot zijn!
***(320.200)p3 = 4,1

Je moet toevoegen aan de " parasitaire sleepkracht "(Ptp) het vermogen dat nodig is om de rollende krachten te overwinnen of " rollende weerstand (ptr). Voor vliegtuigen wordt de rolweerstand vervangen door de " geïnduceerde weerstand » door de lift van de vleugel (Pti).

Maar dat is nog niet alles, er moet ook rekening gehouden worden met het mechanisch rendement van de installatie (Rm).
Dit geeft ons met Pm = vermogen geleverd door de motor:

Pm.Rm = Ptp + Ptr voor landvoertuigen en Ptp + Pti voor vliegtuigen

Het is belangrijk om te weten dat Ptr en Pti verwaarloosbaar zijn in vergelijking met Ptp voor hoge snelheden (snelheden boven ongeveer 160 km/u).

…en we kunnen concluderen, zoals het heel goed zegt Riaz " snelheid is de vijand! ”*, en zijn prognose van de “low-speed ecologische TGV” (TGGBV?) lijkt mij, tot ergernis van degenen die haast hebben, ronduit realistisch!

* De slogan van MATHIS-auto's était « gewicht is de vijand! ", De cirkel is rond!

Laten we teruggaan naar het verbruik van de TGV, ik zit er middenin maar het gaat vooruit… In dit stadium concentreer ik me op het formatteren van de informatie. Een groot deel bestaat uit het beschrijven van de berekeningsmethode (wat deze berekening betreft, het gaat om een ​​werk van een groep van enkele leden van de vereniging "interactie").

Tot snel en vooral bedankt voor je aanmoediging

Michel

PS: excuseer me voor de kant een beetje meedogenloze leraar, maar ik wil het risico van niet-begrijpen voor een mogelijk niet-ingewijde lezer beperken!

PS: zie ook het document "kwaliteit van andere transportmiddelen" in het aerogedeelte van de site http://www.cocyane.com , zal dit document later het onderwerp zijn van een amusant en veel completer stripverhaal.

PS: Christophe of Riaz: kun je me laten weten, als je het vindt, de "conso TGV-reflectie" die in het verleden is uitgevoerd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/01/09, 18:27

RIAZ schreef:De dichter is Brassens,
Niets komt in me op voor de slagers, maar aan de andere kant voor de bites....


Oh? Zelfs hiermee vreemd? Beeld

Anders goede reflectie op de TGV (ik begrijp pkoi de .pdf is nu leeg) maar het moet niet beperkt blijven tot CO2 (bevooroordeeld in Frankrijk vanwege kernenergie), het ideaal zou zijn om te berekenen in kWh per km in PRIMAIRE ENERGIE rekening houdend met het rendement van de kerncentrale (35%), de lijnverliezen maar vooral de transformatieverliezen.

Kent u de fysieke acceleratievoorwaarden van een TGV, zijn gemiddelde massa, zijn SCx en de efficiëntie van zijn motoren? En vooral: de vullingsgraad?

Michel Kieffer schreef:PS: Christophe of Riaz: kun je me laten weten, als je het vindt, de "conso TGV-reflectie" die in het verleden is uitgevoerd?


Het ging niet direct om de TGV maar om treinen in het algemeen.

Ik heb dit al gevonden: https://www.econologie.com/forums/cout-energ ... t2507.html
(SNCF eco comparator zwendel) en dit: https://www.econologie.com/comparatif-ec ... -3492.html

Probeer te zien of je meer geluk hebt dan ik: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/01/09, 18:40

0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 03/01/09, 19:50

Riaz,

Ja op uw opmerkingen en vragen.

Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten