Vers nieuws van Padawan

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

bravo!




par Padawan » 07/02/09, 11:57

Goed gedaan Gregyx
Je hebt 1/4 van het liedje begrepen zoals je zei!
dit is inderdaad het aangenomen principe, maar het gebruik van deze kleine versneller met harde schijf is nog maar het begin om mijn flash-ramp te creëren...want daar! er is een combinatie van verschillende soorten magneten om er zeker van te zijn dat de bal op elk punt van het circuit een toenemende gradiënt van het magnetische veld zal ervaren ^ en wees voorzichtig, ik heb kubieke magneten van 5 * 5 mm gebruikt voor de basisversnellers, dus gemakkelijker om de te combineren gezichten (denk aan de beroemde HALBACK-assemblage) er zijn er verschillende
manier om een ​​"RubiCube" af te maken!!!....Ik zei toch dat we het veld op de helling konden vergroten en verkleinen.
eigenlijk is het harde schijfmodel niet bijzonder!
hoewel het bij mijn combinatie behouden blijft als een van de ideeën
gepatenteerd te worden.
Om je oude droom van iedereen om koste wat het kost de ‘eeuwigdurende muur’ te overbruggen, moet je nadenken over de intrinsieke eigenschap van materialen, omdat een magnetisch veld ALTIJD GESLOTEN MOET zijn... het is een wet van de fysica van deze materialen, maar !!!
denk eens aan de materialen die we momenteel blijven combineren (Galodonium (magnetische koelkast), nieuwe zeldzame aardmetalen….!)
Op dit moment probeer ik verschillende dingen en noteer ik beetje bij beetje mijn voortgang en zelfs als de bal helemaal rond zou gaan, zal het waarschijnlijk na enkele dagen of maanden gebeuren dat de bal zal demagnetiseren of geleidelijk de spins van de " wondermaterialen” die de beroemde passage van de “heilige Graal!” mogelijk zullen maken.
Kom op, laten we voorlopig binnen het bereik van het haalbare blijven.
maar altijd een beetje meer innoveren!!
trouwens, ik weet niet of jullie het allemaal gemerkt hebben aan het begin van de video, ik laat mijn flash-ramp zien (live net na de titel)
niemand heeft het gemerkt een details over wat ik je vertel over de beroemde materialen, kijk goed waar de bal stopt!!!!????
ze komt niet verder dan de bekende valstrik en stopt dood????!!!! haha!!

A+
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: goed gedaan!




par gegyx » 07/02/09, 13:16

Padavoine schreef:Goed gedaan Gregyx
Je hebt 1/4 van het liedje begrepen zoals je zei!

: Lol:

Bedankt, aangezien ik over de apparatuur beschikte, heb ik dit begin van het model uiteraard kant-en-klaar gemaakt.
Ik zag dat je kubussen gebruikte, en dat bij cilinders de stroming tussen de magneten minder regelmatig was.
Omdat er geen indicatie is van de positie in uw video (patent vereist), kunnen we er alleen maar naar gissen.
Toen je sprak over " mijn doel is om te laten zien dat we combinaties kunnen maken
van magneten om te verkrijgen wat we verkrijgen in een gelijkstroommachine om de intensiteit van het veld te variëren, er is ook de mogelijkheid om heel specifieke magneten te maken, ik heb de simulaties gedaan omdat mijn helling een complexe combinatie is
», concludeerde ik dat je het in het HALBACK-genre had gedaan.

Nadat ik het pad van mijn bal had gezien, begreep ik dat als de bal eenmaal bovenaan was, het misschien niet de moeite waard was om de bal te versnellen volgens dezelfde progressie. Er zouden plateaus of een val kunnen zijn om het proces te kunnen hervatten zonder aan de top te hoeven staan. einde, de laatste magneet heel, heel, te dichtbij...

Toen dacht ik aan een springplanksysteem aan het eind dat de bal aan het eind weg zou bewegen.
Er kan een trigger zijn die de vernietiging van het laatste veld beveelt of meer stroom in de goede richting.
Of zoals we momenteel geïnteresseerd zijn in een flowswitch.

Ik zag duidelijk dat je bal op een obstakel stopte, waardoor de zichtbare magneet bewoog.
Nou, we vragen ons altijd af of het een ruwe constructie is of een verborgen complementair systeem (een voorproefje van wat komen gaat...).

Uw voordeel is dat u weet hoe u energieën moet berekenen en kunt zien of een systeem niet levensvatbaar is.

Beeld
0 x
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

Laat de kracht "stil" zijn




par Padawan » 07/02/09, 13:27

Goed gedaan Gregyx!
Ik weet zeker dat je het systeem kunt vinden, maar vergeet het niet
niet de materialen!?
Wat is jouw gevoel over de passage van de bal voorbij de magnetische val?
De volgende spiraalvormige helling is moeilijker dan je denkt...
Ik ben op zoek naar magnetische simulatiesoftware omdat het laboratorium
kan mijn "te complexe" systemen niet verwezenlijken? hij zegt??
Goed gedaan onderzoek!! PFFF!!!!
eindelijk als je 3D Freeware kent!
A+
0 x
Terug naar de toekomst
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 07/02/09, 14:49

Hallo, goed gedaan Padawan voor je prestaties. Maak je daarentegen gebruik van het spiraalmagneetsysteem? zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.youtube.com/watch?v=hS2LEXuI ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=iS1AqTIyJHI

En waarom probeer je dan niet de impuls van een spoel te gebruiken om de bal een nieuwe cyclus op je helling te laten maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/02/09, 15:28

Ik blijf denken dat als we de magneten van de linkerkant weg bewegen, de zwaartekracht het zal overnemen en een nieuwe impuls aan de bal zal geven. Het zal geen voortdurende beweging zijn; er zal in feite een bijdrage van energie zijn, namelijk die van de zwaartekracht.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

met alleen magneten




par Padawan » 07/02/09, 15:38

Hallo!
ja ik heb al een spoel getest! het werkt maar
het is gewoon goed voor het patent.
Mijn hobbypaard is om alleen maar met materialen te spelen!
Voor de spiraal zei ik je dat het slechts een startpunt was...
A+
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 07/02/09, 16:03

Padawan / Dat is aardig van je, je bent bemoedigend.
Maar ik houd er rekening mee dat “dit niet mogelijk is, in een gesloten systeem”.
Omdat ik niet weet hoe ik de synergie moet berekenen, raak ik verdwaald in gevaarlijke en onvolledige, zelfs valse, redeneringen. En de enige manier om dit te bewijzen is door modellen te maken. Helaas laat de economische situatie mij niet toe om te profiteren van een pensioen op 60-jarige leeftijd…

Slechts één vraag: is het met opzet Gregix geschreven? (=gezellig?)
: Cheesy:
Weet je, ik doe dit als hobby, zonder werktuigmachines, zonder rekensoftware, op baccalaureaatniveau en 25 jaar meer dan jij. Dus…

Nou ja, naast FEMM waren we op zoek naar iets geavanceerder, dat al bewegingssimulatie mogelijk maakt... Dus als je zegt dat je werksoftware niet genoeg is!

Wat bijzondere of nieuwe materialen betreft, u zult begrijpen dat dit niet binnen ons bereik ligt.
(Er wordt gesproken over superparamagnetisme, speciale samenstellingen van nanodeeltjes, enz.)
Afgezien van een onbezonnenheid, toeval of intuïtie...

Ik vind je benadering van de spiraalvormige oprit leuk, het lijkt een beetje op het Quanthomme-model met de lift, ondersteboven (speelgoed weg). De droom blijft de motor van onderzoek.

Nou, al met een gewone progressieve spiraalvormige helling, kan ik de productie moeilijk conceptualiseren, met de middelen die voorhanden zijn...

“Wat is jouw gevoel over de passage van de bal voorbij de magnetische val? »
Ik begrijp de vraag niet helemaal, bedoel je tijdens? Omdat er na de magnetische val geen problemen meer zouden moeten zijn, komt deze weer in de cyclus terecht.
Op je Flash-ramp kunnen we duidelijk zien dat het geplande nummer niet het veronderstelde pad van een lus is.
0 x
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

gegyx




par Padawan » 07/02/09, 17:55

duizend excuses GEGYX
Ik heb het verkeerd gelezen!
ja inderdaad met mijn flitshelling denk ik niet dat hij gesloten is
het was slechts een onderzoeker die mij over een materiaal vertelde
en ik heb het getest op mijn oprit (film vanaf het begin van mijn video)
daarna heb ik het verwijderd omdat ik het idee briljant vond, maar dat ik in een ander prototype zal gebruiken. in feite passeerde de bal de val goed, bovendien zien we een van de rechthoekige magneten die bewoog terwijl hij passeerde, maar de bal werd niet tegengehouden. het materiaal sloot het veld goed af, maar verkleinde het met de helft aan het einde van zijn reis (ik stopte het vrijwillig )!!! geweldig toch!? dit is waar BIJNA alles mogelijk wordt, maar je moet nog steeds werken met een combinatie van "materialen + magneten" omdat de bal niet 90% van de weg gaat!! hoewel het eervol is!
we moeten denken dat de wetenschap ons nog steeds antwoorden verschuldigd is!
we weten nooit !
je moet weten:
Onderzoekers die zoeken, wij vinden ze!
Maar we zoeken onderzoekers die ze vinden!

A+ veel succes
0 x
Terug naar de toekomst
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: gegyx




par xboxman4 » 07/02/09, 18:03

Zou dit betekenen dat het mogelijk zou zijn om het circuit te sluiten, zodat de bal continu in beweging is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 07/02/09, 18:16

ja, behalve wrijving : Cheesy:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 70 gasten