Renault Super 5 gedoteerd water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/11/05, 21:44

Geen meneer bij mij Gegyx, ik heb al 40 bezems, je slaat me gewoon op mijn hoofd!

Als de bak erg lang is, daalt de fiscale pk’s, maar bij de dubbele bak moet het de GTS zijn. 7,5 tot 8,5L + 1L automaat, wij hangen rond in de 8,5L tot 9,5L + krachtigere motor. Wij zitten in de 10L...

Sorry, ik geef de voorkeur aan mijn goede oude felicia die minder eet dan mijn oude super 5 (6,24 l tot 7,5 l [in kurk/RTM strike met aceton] bij 100).

Heb in ieder geval je foto's gezien van je aanpassingen en het is prachtig werk. Ik waardeerde de kleine hendel voor het aanpassen van het water naast de versnellingspook... De aandacht voor detail...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/11/05, 06:51

dank u ex oceaannr voor uw complimenten. Voor de kleine hendel geldt dat ik hem ook leuk vind. Het is om de Bat-grot te openen als ik thuiskom. : Lol: Voor consumptie val ik titin aan, niet alleen omdat het oud is, maar ook omdat het een kloof is, dat begreep iedereen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/11/05, 20:52

Dag
Ik geef wat nieuws. Ik heb zojuist een magneetventiel gevonden met een zeer kleine diameter en die wordt gevoed met 1 volt. Hierdoor kan ik het water op het gewenste tijdstip afsluiten en waarom niet met een thermostaat. Het ziet eruit als een koperen huls met een diameter van 5 mm en een lengte van 4 cm. Binnenin zit een ventiel zoals op autobanden. De klep gaat open wanneer de magneetklepterminals worden bekrachtigd. Momenteel staat het kleine microventiel niet op de volgende foto's.

Foto van de tijdelijke waterklep
Beeld
Foto van de klepbedieningshendel
Beeld
Dernière édition par PITMIX de 20 / 09 / 06, 09: 53, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/05, 21:25

Hallo, hier zijn de foto's van de uitrusting om de elektronische waterinjectie te doen.
Een klein bimetaal om het water op de juiste temperatuur te injecteren, in mijn geval heb ik voor 140°C gekozen.
Beeld
Een microklep die wordt geactiveerd door de bimetaalstrip om het water door te laten als een magneetklep.
Beeld
Nu hoef ik hem dit weekend alleen nog maar te monteren en mijn handventiel te draaien met de hendel op de foto hierboven. In plaats daarvan komt er een T°-display en een M/A-knop.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/11/05, 05:36

hi Pitmix
Waar heb je het kleine ventiel gevonden, onder welke spanning werkt het,
wat is de naaldmaat?
wordt het gebruikt in de koeling?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een soortgelijk ventiel.
Wat betreft de thermostaat, dat is geen probleem.
maar de kleinste klep die ik vond had een doorlaat van 1/4 of 6,2 mm. Het is een beetje groot voor de waterstroom, bovendien is het met een rubberen naald, in ons geval is er een naald van metaal, messing of roestvrij staal nodig...
Probeer eens een water-alcohol mengsel, je zult verrast zijn met het resultaat....
Vooral de reactoruitlaattemperatuur.
Morgen test ik niets anders dan alcohol op 99%
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/11/05, 13:54

Hallo André
Dus ik vond de klep bij Selectronisch (www.selectronic.fr of per koerier Selectronic BP10050 59891 LILLES CEDEX 9) voor 16.5 Euro.
De naaldgrootte is identiek aan die van een autobandventiel. Hetzelfde type klep bevindt zich op de koelkastfittingen om de manometers te installeren. Behalve dat in dit geval het openen en sluiten van de klep elektrisch is.Ter informatie: deze microklep maakt gebruik van FLEXINOL-draad met vormgeheugen. Het garen wordt ook per meter verkocht.
De binnendiameter bedraagt ​​ongeveer 3 mm. Deze draad trekt zich met aanzienlijke kracht terug wanneer de klep wordt gevoed met minder dan 1 volt en 0.750 mA. Ik heb het geprobeerd met een 1.2 V LR3-batterij, het werkt. De klep opent in minder dan een seconde en sluit in 2 of 3 seconden wanneer deze spanningsloos is. Ik weet niet of dit de ideale oplossing is, omdat ik het niet in echte staat heb geprobeerd, aangezien mijn reactor nog in elkaar wordt gezet.
Dernière édition par PITMIX de 22 / 04 / 06, 12: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/11/05, 15:56

welkom
Bedankt voor de info, ik zal aan deze kant van de Atlantische Oceaan kijken.
als het in principe bestaat, zouden we het moeten vinden, aangezien ik niet langer op de arbeidsmarkt sta, is er veel nieuwigheid dat mij ontgaat,
Voor het potsysteem dat je wilt gebruiken is dit niet de juiste methode of in ieder geval niet de juiste waarde 200k in 12volt!
je kunt een klein stukje regelaar vinden met 3 pootjes die de 12 volt verlaagt naar 4 volt, vandaar zet je 3 of 4 diodes in serie en daar heb je de juiste spanning. kijk, er zijn misschien regelaars voor 1 volt (het is zo gemakkelijk om geen component toe te voegen)
In plaats daarvan zou ik gewoon een oplaadbare batterij van 1,2 volt plaatsen
cadmium zou je goed moeten zijn om een ​​schok te geven en het zou veiliger zijn om de klep niet te verbranden.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/11/05, 18:22

Fijn dat ik u van dienst kon zijn.
Ik ben momenteel de microklep aan het testen; het beste is nog steeds de batterij.
Dernière édition par PITMIX de 22 / 04 / 06, 12: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/11/05, 00:53

hi Pitmix
De methode voor het omkeren van een thermostaat die normaal werkt voor verwarming, je laat hem een ​​relais activeren met een normaal gesloten contact, dit keert de functie om, het wordt een thermostaat voor een koude kamer, dit is wat je nodig hebt voor je montage (wanneer de reactor oververhit raakt (ingestelde piek) het activeert de waterklep. Ik weet dat het een beetje fabrieksmatig is geweest, maar de relais zijn er in 2005 in overvloed.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 21/11/05, 00:57

Ik heb je referentie gevonden bij Selectronic http://www.selectronic.fr/ : MICRO-KLEP FLEXINOL - ref. 60.5554
Maar door "flexinol" in de zoekmachine te plaatsen, hebben we meer informatie.

Controle 0,5 tot 1 volt (nominaal gemiddelde: 0,75 v)
Nominale stroom 0,650A = 650mA (niet 0,750mA)
Weerstand: 1,5 ohm; maximale druk: 5 bar
Een proportionele opening is mogelijk, maar lastig door de spanning te variëren.
We hebben het niet over zijn gedrag bij hoge temperaturen…(?)
Dit microventiel is eerder gemaakt om een ​​luchtstroom te regelen; maar het kan worden gebruikt met een niet-bijtende vloeistof: water?
Speciaal gemaakt voor gebruik in de robotica; onder de omstandigheden van een motor, met kalkhoudend heet water (?)
Goed ! nu het is gekocht, kan het net zo goed worden geprobeerd.

Maar ik begreep het nut van een microklep niet? minder elektriciteit verbruiken?
Als ik het begrijp, is het om de warmwatertoevoer af te sluiten, op de kleine koperen pijp vlak voor het mondstuk in de kleine venturi die de reactor stroomopwaarts van stroom voorziet.
Maar de temperatuur van het water, gemeten door uw bimetaalstrip of thermostaat, zal nooit 140° zijn, maar minder dan 100°?
Door gebruik te maken van een 12 volt magneetventiel uit de tuin, of uit herstel in je werk als verwarmingsmonteur, had dit ook met een grotere diameter geschikt kunnen zijn, aangezien er aan het uiteinde het dunne kanaal van de sproeier zit?
Er is ook de thermostatische kraan; of nog beter, met flowmeter: http://www.hydralectric.co.uk/fr/detail ... ctrovannes
Om het circuit eenvoudigweg te onderbreken, was een systeem dat zo rustiek was als het vorige voldoende. Met uw microklep heeft u de mogelijkheid om de waterstroom te onderbreken en te moduleren, door deze te voorzien van een spanning variërend van 0,5 V tot 0,9 V; of door een frequentie of een sleufbreedte te variëren.
In hetzelfde genre is er de peristaltische pomp: rollen die een siliconenpijp verpletteren en de druppel regelmatig voortduwen met een micromotor; als je het niet op een machine kunt vinden, dus je kunt er niet aan sleutelen, kun je het altijd in een ziekenhuiskamer krijgen, het is handig voor morfine-injecties. : Roll:
Veel succes en bravo voor uw snelheid en kwaliteit van uitvoering van uw werk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten