Citroën 2CV 602cm3 mogelijk?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
pape
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/06/04, 10:04




par pape » 20/06/04, 14:23

Ok, we zijn goed in fase over dit onderwerp. Het was vrijwillig dat ik over goddelijk sprak, terwijl ik de presentatie van de GEET over Quant'homme las, had ik de indruk van een ideologische en mystieke opeenhoping, vooral in de geschiedenis van de ontdekking door Pantone.
Ik ben een ingenieur (ENSMM) van opleiding en deze toespraak was niet om mij aan te trekken.
Ik heb 4 jaar aan de raffinaderij in Straatsburg gewerkt (onderhoud) en inderdaad dit proces herinnert me aan wat ik kon begrijpen uit de kraakfase van de ruwe olie.
Aan de andere kant, en ik benader het op mijn site, lijkt het mij essentieel om de exacte samenstelling van alle gassen te weten (brandstof / afwijzing) om er zeker van te zijn dat we niet in de aanwezigheid zijn van vluchtige kankerverwekkende stoffen (een vage herinnering) raffinaderij ook).
Voor de links ga ik een deel van mijn herstructureren forum om het debat over deze oplossingen te starten, en ik zou een samenvattende presentatie plaatsen waar ik uw site zal aangeven.

pape
0 x
Lapi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/06/04, 16:27




par Lapi » 20/06/04, 17:37

OOPS
Het kan me niet echt schelen welk gas uit de machine komt
wat me op dit moment interesseert, weet of het werkt
nadat de componenten me zullen onderdrukken
om te weten of we ecologie doen, werkt het niet als we minder willen uitgeven ja, het werkt
want als we water gebruiken is niet groen wetende dat het grote probleem is in geopolitiek !!!!!!!!

alles wat ik wilde is dat mensen tussenbeide komen en de shmilblic bevorderen
a+
0 x
pape
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/06/04, 10:04




par pape » 20/06/04, 18:05

Lapi, we zijn het over het geheel eens! Ok, het systeem werkt, maar in uw configuratie blijft het dagelijks onbruikbaar. Het is duidelijk dat het leuk is om een ​​testbank te doen met een 2cv-motor! Maar daar stopt het. Na uw bericht heb ik een groot deel gelezen van wat hierboven op de Quant'homme-site is geschreven, namelijk de meest interessante delen die de uitleg van M.David en de samenvatting van het rapport van de webmaster van deze site zijn .
Wat ik hieruit heb geleerd, is dat dit systeem kan worden aangepast aan een 2cv-motor en de prestaties ervan aanzienlijk kan verbeteren (we kunnen hopen dat 20% meer verbruik krijgt), terwijl de vervuilende uitstoot tot vrijwel niets wordt gereduceerd (gebaseerd op standaard vervuilingsmaatregelen voor auto's !!!) met behoud van de integriteit van de motor. Kortom, in plaats van een koolhydraten, zetten we een geet en houden we de klassieke gastank als hoofdvoeding.
Wat mij interesseert, is een systeem te hebben dat de manier waarop ik rijd niet verandert en dat volledig transparant te gebruiken is. Waarom? Omdat we zo de effectiviteit van deze systemen kunnen bewijzen. We zijn de tijd dat we een auto startten al lang voorbij, door de choke aan te passen, de ontstekingsvoortgang en iets anders te veranderen. Ik denk dat de wijzigingen op de zx in deze richting zijn gedacht en dat als de oplossingen niet vooruitgaan, het is dat men blijft (let op dit is geen kritiek) om te bewijzen dat het werkt, maar niet om het bruikbaar te maken.
Ik zou zeggen dat ik voorlopig alleen schematische diagrammen heb gezien. Dit systeem willen bevrijden was een goed idee, maar het lijkt daar te zijn gestopt. Als ik Linux als voorbeeld neem, is deze vooruitgegaan omdat de bronnen gratis waren en niet alleen het concept.
Welnu, ik heb nog niet alle pagina's over het onderwerp gezien en ik heb weinig elementen gezien (afgezien van de hierboven genoemde) waardoor de schmilblick vooruit kon gaan. Er zijn meer "Ik ben erin geslaagd om het te laten werken, hier zijn de foto's", dan andere dingen.
Maar pas op, ik herhaal, dit is geen kritiek maar een eerste indruk.
Dankzij Lapi toch dat ik me dit alles heb laten ontdekken, omdat ik er tot nu toe niet aan had vastgehouden.

pape
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/06/04, 18:16

lapi schreef:OOPS
Het kan me niet echt schelen welk gas uit de machine komt
wat me op dit moment interesseert, weet of het werkt
nadat de componenten me zullen onderdrukken
om te weten of we ecologie doen, werkt het niet als we minder willen uitgeven ja, het werkt
want als we water gebruiken is niet groen wetende dat het grote probleem is in geopolitiek !!!!!!!!

alles wat ik wilde is dat mensen tussenbeide komen en de shmilblic bevorderen
a+

g niet allemaal je redenering begrepen .....

voordat we zeggen "het werkt of niet" moeten we ook deze term definiëren ... wat zijn bijvoorbeeld de operationele criteria?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/06/04, 18:18

wees voorzichtig als ik het heb over 20% dn als het geval is van waterdoping.

De 100% pantone-versie waarbij 100% wordt doorgelaten met een mengsel van brandstof en water (om stoom te kraken) kan leiden tot betere resultaten ... Maar dit vereist laboratoriummiddelen die moeten worden uitgevoerd ... in het bijzonder bij niveau van verbrandingssnelheid en dus optimalisatie van de ontsteking. Het lijkt er ook op dat het octaangehalte van dit "gas" erg hoog is (zoals alle gassen ... zie LPG / CNG) dus .... de bcp die de compressieverhouding moet bereiken ... persoonlijk heb ik kan het zich niet veroorloven om alles te doen ... maar misschien hebben sommigen van jullie het? De andere grote vriend zal de macht beheersen ... kort gezegd moet dit allemaal op een bank gebeuren ... Persoonlijk heb ik de motivatie en de vaardigheden, maar niet de middelen en dat ... bedroeft me! En ik denk dat "grote bedrijven" niet klaar zijn om er de middelen voor te gebruiken ... deze oplossing zit hen dwars ... dus het is alleen voor liefhebbers zoals wij dat we moeten tellen ...:(


Voor de 100% pantone-versie raad ik u aan mijn volledige studie te lezen ... deze is beschikbaar via de bovenstaande link


ps: ik heb net Straatsburg verlaten :( jammer dat we IRL hadden kunnen ontmoeten ....
0 x
pape
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/06/04, 10:04




par pape » 20/06/04, 18:43

Nou, ik heb een gemaakt forum specifiek in de deuchistische omgeving ...
Ik denk dat we met een krachtige oplossing voor de 2cv-motor kunnen komen. Inderdaad, sommige leden van de forums hebben ervaring met de 2cv-motor (bijvoorbeeld uithoudingswedstrijden) en aanpassingen / optimalisaties die kunnen worden uitgevoerd. We vertrekken van een eenvoudige en perfect onder de knie gemaakte basis.
Daarnaast zullen we ons richten op deze motor en niet op motoren in het algemeen. Vooruitgang zal slechts op één basis worden geboekt en ik denk dat het snel zal evolueren.
Over bank gesproken, er is software die het mogelijk maakt om een ​​dynamometer effectief te simuleren (fout <5%), en zo de mechanische grootheden te meten die kenmerkend zijn voor een motor. Gezocht powerdyn ...

Anders ben ik ook niet op Straatsburg ...

pape
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/06/04, 19:23

ik ook niet op stras .. dus po serieus ...

bedankt voor powerdyn Ik wist niet dat ik het tijd vond om erin te investeren ... aan de andere kant betwijfel ik dat de software rekening houdt met het injecteren van water .... dus alle berekeningen van cs zal worden uitgehold .... dan blijft dat van de simulatie .... een echte rollenbank die ons allemaal hetzelfde zou passen;) maar we zullen het allemaal hetzelfde kopen! Vraag me af hoe het het koppel simuleert .... waarschijnlijk uitgaande van de verplaatsingsvulsnelheid en de theoretische effectieve gemiddelde druk .... helaas kan dit allemaal niet worden gesimuleerd in het geval van waterinjectie ... .

heb ik het mis?
0 x
pape
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/06/04, 10:04




par pape » 20/06/04, 19:30

Lees het document, je zult zien dat het alleen werkt met externe parameters, en in wezen na verloop van tijd om van het ene motortoerental naar het andere te gaan.
Het belangrijkste belang is om voor / na te kunnen vergelijken, omdat we daar om veel parameters lachen, omdat alleen een meetevolutie gewenst is.
0 x
pape
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/06/04, 10:04




par pape » 20/06/04, 20:15

Precisie, investeerde ook in de voorgestelde kabel om de meting te bereiken. Ik gooide de microfooningang van mijn laptop dicht door de software te snel te proberen, met een kabel die gemaakt was om snel te gaan: boos:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/06/04, 22:08

Ik ben het eens voor de vergelijking, maar een van de belangrijkste parameters in onze experimenten is precies het specifieke verbruik .... of met zo'n simulatie zie ik niet hoe ik daar kan komen ... Kortom, het is niet de top maar gezien de prijs zullen we niet zonder doen!

Heb je dat voor de hardware besteld?
http://www.plugnperf.com/fr/
op deze site?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten