AUDI 2.8 V6 water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/06/08, 23:40

Dag

Op 3 cilinders op de tussenleiding

chevrolet lumina


Beeld

Beeld
0 x
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 08/06/08, 23:47

De reactor in de buis met accordeon is niet slecht om de beperkingen van dilatatie te vermijden!


Ik ben van plan om de reactor te plaatsen in plaats van de cata (catastrofe) ca dir net na de Y die de collectoren verbindt!
0 x
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 08/06/08, 23:59

Citro schreef::arrow: Heilige plaats!

Wees moedig. Heb je LPG overwogen?

Ik ken 6L V2.8's die heel goed werken op LPG...


LPG is in mijn geval niet rendabel omdat ik minder dan 10.000 km/jaar rijd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/08, 00:00

:pijl: sinds de tijd dat je het over je chevrolet had, had ik het model niet gecontroleerd...
In Frankrijk heette hij Pontiac Trans Sport.
Beschikbaar tot 1997 in 4-cilinder 2.4L en V6 3.8L in automatische versnellingsbak.

Is het deze versie die je hebt of de meer controversiële versie V6 3.1L?

Een mooi wegschip dat goed verkocht op LPG in Frankrijk waar het ontbreken van een dieselversie een serieuze commerciële handicap was.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/06/08, 00:35

Dag
Is het deze versie die je hebt of de meer controversiële versie V6 3.1L?


Vroeger was het 3,8 liter nu is het 3,1 liter
Deze modellen zijn er 3,1 l 3,3 l en 3,8 l allemaal automatisch wanneer is de controverse? er zijn er veel in omloop slechts 3 in mijn straat.. (alle automaat en airco)
Het duurt niet lang om alle mechanica te veranderen, een paar bouten en je haalt de hele vooras eruit om hem te vervangen door een andere...
Voor waterdoping is het gemakkelijker met de 3,1 liter omdat je het probleem van de MAS-luchtstroom gemakkelijk kunt omzeilen
het werkt met een MAP-drukdetector

Ik heb de ERG geëlimineerd om een ​​dopinginvoer te maken en de lambda-sonde losgekoppeld, net als een meting voor de instelbare rijkheid
wat betreft de katalysator, ik rijd al enkele jaren in waterdoping, geen probleem..
Mijn grootste probleem was om een ​​systeem te maken dat bestand is tegen bevriezing en zonder problemen voor de winter, het andere probleem is om de rijkdom te regelen via het elektronische systeem.

Momenteel breng ik geen wijzigingen meer aan deze montage aan, het werkt best goed, als ik niet vergeet water te zetten..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/08, 07:57

Andre schreef:Vroeger was het 3,8 liter nu is het 3,1 liter
Deze modellen zijn er 3,1 l 3,3 l en 3,8 l allemaal automatisch wanneer is de controverse? er zijn er veel in omloop slechts 3 in mijn straat.. (alle automaat en airco)
Het duurt niet lang om alle mechanica te veranderen, een paar bouten en je haalt de hele vooras eruit om hem te vervangen door een andere...
Voor waterdoping is het gemakkelijker met de 3,1 liter omdat je het probleem van de MAS-luchtstroom gemakkelijk kunt omzeilen
het werkt met een MAP-drukdetector
Andre

Het is waar dat het met MAP-sensoren gemakkelijker te beheren is.
En dan zijn deze sensoren eenvoudig, betrouwbaar, gebruiksvriendelijk met druk-/stromingskaarten.
0 x
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 10/06/08, 22:12

Goed! laten we het over serieuze dingen hebben:
Hier zijn de eerste elementen om mijn reactor te maken.
Alle onderdelen zijn van 304L en 316L roestvrij staal en worden uiteraard TIG gelast.

buis in 1/2: ext 21.3 mm int 18.1 mm geplande lengte: 400 mm

staaf diam 15 mm geplande lengte: 250 mm

Ik heb de staaf en de buis, maar ze zijn nog niet gesneden, dus als je suggesties hebt over de lengtes, ga je gang, ik luister!

Beeld


Nu zal het moeilijkste zijn om de tijd te vinden om aan de montage te besteden, want tijdens het proces val ik de fabricage van de complete roestvrijstalen uitlaatlijn aan!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/08, 01:29

Dag

buis in 1/2: ext 21.3 mm int 18.1 mm geplande lengte: 400 mm

staaf diam 15 mm geplande lengte: 250 mm


Omdat de reactorbuis dun is, weinig advies als je gaat lassen plaats een interne ijzeren staaf op de plaats waar je gaat lassen, goed afgesteld.
Omdat het bij de las inwendig krimpt als de spindelcentrering wordt gedaan door een nippel, kan het niet meer passeren, of ruimer..
dit geeft een luchtspleet van 1,5 mm, een staaf van 6 mm zou de voorkeur hebben gehad.Hoewel de reactor niet het belangrijkste onderdeel van het systeem is, vooral niet op benzine.
Waarmee voed je de reactor? en hoe kom je in de motor?

Andre
0 x
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 11/06/08, 18:20

Eigenlijk geschonden mijn idee!

sorry voor het slordige schrijven en schema.

Beeld

Ik ben van plan een scooter of model carburateur te gebruiken die is aangesloten op de gaskabel om de water- en luchtstroom te regelen. De carb zal de reactor alleen voeden bij een temperatuur boven de 70°C om grote koude problemen te voorkomen!
0 x
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 11/06/08, 23:15

In de hoop dat je me begrijpt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten