Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 13/12/05, 10:52

Ok ik begreep het;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 13/12/05, 17:57

Nog een klein beetje vooruitgang:

Systeem voor het legen van de bubbler, gesoldeerd in blik op de bodemplaat:

Beeld

Ik kocht koperen buis 16/18 om de verwarmingsspiraal, de luchtinlaat en de uitlaat naar de reactor te maken.

Ik moet een manier vinden om de buis te buigen zonder hem te pletten. Ze hadden de veer die het mogelijk maakt om dat te doen, maar 10 € de truc om het eenmaal te gebruiken, het irriteert me een beetje ...

Na het volgende nummer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 14/12/05, 14:53

Oké, ik ben net klaar met de spoel om het water van de bubbler te verwarmen dankzij de koelvloeistof.

Uiteindelijk heb ik de buis niet gebogen, ik heb kant-en-klare ellebogen gelast;)

Ik moet gewoon de dichtheid controleren ...

Beeld

Het is een buis van 16/18 mm

Meer in het volgende nummer ...
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 14/12/05, 21:54

Bonsoir
Leuke bewerking. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan sterk soldeer (koperen staaf en ...) dan tinlood, voor weerstand tegen torsie en trillingen enz ... We kunnen op de buizen dwingen zonder dat het gemakkelijk meegeeft.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 21/12/05, 17:46

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar ik voel me niet op mijn gemak met de fakkel en het soldeer.

Om redenen van gemak heb ik gekozen voor messing / koper / tin-solderen, ik gebruik een grote soldeerbout.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 21/12/05, 17:51

Dus de bubbler is bijna klaar. Bijna omdat ik nog steeds de transparante afdekking met de afdichting moet maken en een van de zijkanten moet doorboren om de luchtuitlaat naar de reactor te lassen.

Hier zijn enkele foto's:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Ik koos voor een veelvoud van kleine gaatjes om te proberen veel kleine bubbels te maken, en minder werveling in de bubbler.

Na het volgende nummer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 22/12/05, 09:57

Hi NLC,
het is geweldig werk.
Vergeet niet dat het waterniveau boven uw buis met gaten maximaal 1 tot 2 cm moet zijn. anders zijn er misschien niet veel bubbels.
Goed gedaan
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 22/12/05, 10:48

Dank je wel!

Ik heb gisteravond in het water gestopt en het lijkt erop dat de bubbler waterdicht is, het is al een goede zaak.

Voor het waterniveau boven de gatenbuis kan er iets meer zijn als ik wil dat de spoel volledig in het water baadt. Als het niet genoeg borrelt, zou ik minder water plaatsen, de spoel wordt niet volledig ondergedompeld, maar omdat er minder water is om te verwarmen ...

Maar ik denk dat zelfs als er 5 cm water is, het toch zal borrelen, omdat het waar ik ga aansluiten bij de inname sterk zuigt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/12/05, 16:02

Hallo Guidi

Het waterniveau in de bubbler kan een hoogte van maximaal 200 mm bereiken, dit is hoe de drempel voor het activeren van bubbling begint rond 2000rpm. (bij lage snelheid heeft het de voorkeur om niet te koud te bubbelen)
Om dit te laten borrelen heb je een goede depressie nodig (in het geval van een diesel, een klep of een restrictie, het beste is een venturi in de inlaat), op de test van mijn venturi in de inlaat, op 100 kmh siphone een colon meer dan 700 mm
het is duidelijk minder voor de reactor.
het andere voordeel van het hebben van een bepaald niveau in de bubbler het plaatst de inlaat van de reactor in depressie het verdampt meer water

Guidi heb je weinig tijd of geen goede resultaten?
Geef ons uw feedback over uw bewerking, aan het begin van de tests is het altijd een beetje teleurstellend, maar er zijn enkele eenvoudige aanpassingen nodig en het vervangt.
Van mijn kant is de coole voorbij, het is de grote koude -20 gisteravond, ik moet het systeem herzien omdat het niet meer werkt
vanaf 12 jaar denk ik aan een bubbler van een ander compacter principe. Als het werkt, zal ik je erover vertellen, ik veronderstel dat je bij nul ook een klein verschil zou moeten voelen.
Bij zeer koud weer in de stad verbruiken auto's 2 tot 3 keer meer ...
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 22/12/05, 23:12

André zegt: een klep of een restrictie, het beste is een venturi in de inlaat), op de test van mijn venturi in de inlaat, 100 kmh siphone een waterkolom van meer dan 700 mm


een venturi is het gemakkelijkst te installeren toch? Ik kreeg te horen dat een verstelbare veerbelaste klep bij de inlaat van het luchtfilter beter was, maar iets saaier om te doen.
Ik zou graag wat opheldering over deze vraag willen hebben.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten