Pantone voor Peugeot 406 cut

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/09/10, 00:13

Dag

Ik heb ook de roestvrijstalen staaf aan het ene uiteinde gelast en het andere uiteinde alleen maar centreerpunten (ik had hetzelfde trillingsprobleem bij stationair draaien (het geluid van de pan stopt bij rode lichten)

Bij zuurreiniging komt dit neer op circa 15000 tot 20000 km
Omdat ik geen toegang meer heb tot de hengel. met ijzerhoudend, hard kalkhoudend water kan het sneller gaan.
Je merkt het vrij snel als de reactor gedeeltelijk verstopt is, de reactoruitlaattemperatuur te laag is en efficiëntieverlies optreedt alsof er geen dopingsysteem meer is.

Ik ontkoppel de inlaat en de uitlaatplug twee rubberen buizen vulden het systeem met zuur, laat het zuur werken, dan stuur ik langzaam water en laat het zuur en het zout in een bak stromen, dan sluit ik de tuinslang aan om goed te spoelen met water en blaas vervolgens met perslucht om de rest van het water te verwijderen. Het enige wat u hoeft te doen is de leidingen weer op hun plaats te leggen, klaar voor weer een jaar rijden

Andre
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 22/09/10, 20:05

hallo allemaal, andré hoeveel bespaar je met je pantone?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/09/10, 05:14

Dag
jeanvaljean schreef:hallo allemaal, andré hoeveel bespaar je met je pantone?


Het varieert afhankelijk van het seizoen, de temperatuur en het type reis.
op een lange heuvelrit is dit meer dan 30%, op een stadsrit met een korte rit moeilijk te meten van 10% tot 12%, op een gemengde rit van 50 km tot 100 km ongeveer 20%.
Sinds enkele maanden meet ik meer, omdat ik vrijwel uitsluitend op 100% bakolie rijd, wat lastiger precies te meten is, ik meet alleen het water wat varieert van 1 tot 1,2 liter per 100 km.
Ik doe alleen metingen als ik een aanpassing aan het systeem doe en ik rij alleen op diesel van vol naar vol met een proefrit van 200km en meer.

Andre
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 30/09/10, 22:40

hallo, eindelijk heb ik mijn pantone af, hier zijn foto's
Beeld
maar ik heb het uit elkaar gehaald omdat het naar mijn smaak te luidruchtig was. Ik heb mijn oude teruggenomen en gerepareerd.
foto van de reactorstaaf. Het leek alsof hij aan het roesten was, maar toch is hij van roestvrij staal?
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/10/10, 00:15

Deze kleur op de stengel kan worden verkregen met kraanwater (kalkaanslag etc.) of door het recyclen van uitlaatgassen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nathan040407
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/05/10, 10:21
Plaats: Bordeaux




par nathan040407 » 06/11/10, 11:15

Hallo, ik rijd nu een paar weken met mijn Pantone en het resultaat is niet geweldig.
het verbruik verandert niet,
mijn waterverbruik is 1,5 liter voor 300 km, kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/11/10, 12:22

Hallo nathan040407

Welkom bij de club.

nathan040407 schreef:Hallo, ik rijd nu een paar weken met mijn Pantone en het resultaat is niet geweldig.
het verbruik verandert niet,
mijn waterverbruik is 1,5 liter voor 300 km, kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt?


Om u te kunnen helpen, moet u ons op zijn minst uw installatie laten zien/beschrijven. Maak je geen zorgen, alles werkt niet meteen de eerste keer...je hebt ook een minimum aan verfijning nodig om resultaten te krijgen. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 11/11/10, 13:00

hier is de buis met de pantone, deze is hetzelfde, behalve dat ik de buis heb verkleind naar 60,3 in plaats van 76 omdat deze te veel geluid maakte.
Beeld
de gvi
[Img]
de reactor
Beeld
Beeld
Beeld
het constante niveau
Beeld
Maar bij het verlaten van de reactor is de stoom duidelijk aanwezig, begrijp je dat niet?
Ik had dit systeem (foto hieronder) al een tijdje maar ik had een grote lekkage in een buis met diameter 6, ik had een daling in het verbruik geregistreerd maar ik heb het niet lang genoeg kunnen testen om het zeker te weten.
Beeld
Dernière édition par jeanvaljean de 14 / 04 / 11, 18: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/11/10, 21:31

Probeer wat lucht binnen te krijgen via uw reserve 4/6-slang. Je kunt de luchtdoorgang beperken met een "straal" van 2 of 3 mm. Ten slotte kan het werken als het zich in een lichte depressie in uw GVI bevindt. Het kan er zelfs voor zorgen dat uw constante niveau goed werkt. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 13/11/10, 05:38

Hallo,

Mogelijk heeft het RVS van de reactor tijd nodig om goede resultaten te geven (zie berichten van André)
https://www.econologie.com/forums/dopage-pas-de-resultats-au-banc-d-essais-explications-t4099.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 92 gasten