Citroën bx 1.4 tge

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/10/05, 17:59

Hallo Alainpmc
Nu je net hebt aangegeven dat je een motor met carburateur hebt.
en je voert het pantone-product in onder de carburateur,
op zichzelf verarmt deze methode het mengsel omdat het lucht + damp binnenlaat met het product van de carburateur, voordat een klep verbrandt, zal het nodig zijn om het drastisch te verarmen, en dit probleem van het verbranden van een klep doet zich alleen voor als de motor draait. zware lading,
de schroeven na de carburateur zijn alleen voor de rijkdom bij stationair draaien, dus het verandert niet veel tijdens het gebruik, het is de extra luchtinlaat van de reactor die uw probleem zal oplossen, behalve dat u, om meer te sturen, water moet beperken de ingang van de kleine watercarburateur en dat is niet erg voordelig, vooral omdat hij bij 100km/u minder in de reactor trekt op deze manier en daar heb je meer lucht en meer water nodig, dus de luchtinlaat van de reactor wordt beperkt door het stationair draaien van de motor, zal een aanzienlijke luchtinlaat resulteren in een hoog stationair toerental, maar het is een noodzakelijk kwaad, om goede prestaties van de reactor te hebben, kan dit ongemak worden gecorrigeerd (stationair toerental te hoog) een beetje lang om uit te leggen op de forum, maar ik zou er op terugkomen.
Dus als je de kleine watercarburateur kunt verrijken zonder de luchtdoorgang te veel te beperken, heeft de reactor deze lucht nodig.
Andre
0 x
alainpmc
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/11/04, 17:24




par alainpmc » 18/10/05, 19:55

hallo

ja niet evident om de juiste luchtinlaat te hebben, ik heb vanmiddag geprobeerd de lucht te regelen met een ventiel klep zodat ik stationair vrij sterk stationair heb zonder water zodra ik er water op doe is het erg chaotisch: te veel water naar binnen gezogen had ik het ventiel bijna gesloten, een opening van 1 a 3 mm is blijkbaar voldoende, het is echt minimaal.

Bij 80-90 km/u varieert de reactortemperatuur van 170° tot 208° dus ik passeer meer water, dat is het al, maar de motor loopt niet soepel, zonder water draait hij rond de 225° tot 240°.

In de originele ontluchter zat een gekalibreerde opening van 2 mm die ik heb verwijderd. Ik zal proberen een doorboorde koperen ring terug te plaatsen, maar net achter mijn kogelkraan.
.

Wat me verbaast, is de traagheid in temperatuur tussen een verandering in temperatuur bij stationair draaien en op de weg een paar kilometer geleden voordat ik het temperatuurverschil zie.

Ik vraag me af of een bubbler niet eenvoudiger zou zijn ;)

a+
alain
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 18/10/05, 21:15

Hallo,
Het verbaast me dat de komst van de pantone onder de carburateur zit.
Op dit punt is de depressie max. stationair en minimaal bij volgas.
Het tegenovergestelde is nodig.
De vangst moet voor de vlinder zijn.
Vacuüm is laag bij stationair draaien en hoger bij volgas.
Het is duidelijk dat om de onderdrukking voldoende te laten zijn bij volle snelheid, het soms nodig is om de luchtinlaat van de motor te verminderen.
Deze montage deden we al voor LPG-installaties met diffusor.
Sommige injectiemotoren met depressiesensor hebben deze originele vernauwing (Citroen 14 I) voor een goede depressie.
Nou, dat is slechts mijn mening.
Met vriendelijke groet,
Patrick.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 18/10/05, 21:25

Ik ben ook op zoek naar een benzinemotor met carburateur, een B&S Vangard 2-cilinder V (ah, het is net als Harleys); de voorbeelden die worden uitgevoerd zijn niet zo talrijk, behalve deze lijkt het:

http://quanthomme.free.fr/pantone/realisat...s/details41.htm

Heeft iemand contact met hem opgenomen?

hartelijk

Jean Marie
0 x
JMB
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/10/05, 02:57

goedenavond antwoord op guidi

Je hebt volkomen gelijk normaal gesproken is het boven het gaspedaal, zoals een dieselmotor. Als de motor in kwestie een generator is of op een boot werkt, is het geen probleem dat het daar moet gaan met een beperking ofwel dat filter of iets later.
Maar voor een auto die met een laag toerental draait en meestal in de stad en a priori, zal een 3,8-liter motor zoals de mijne nooit een acceptabele depressie hebben als het gas zelden open staat tot 1/4 (1800 tpm bij 100 km / u).
Wat betekent dat ik gebruik maak van deze grote depressie om de reactor te laten werken, behalve met betrekking tot de regeling, ik ben volledig tegen het gezond verstand, je moet trucjes uithalen om een ​​acceptabele regeling te krijgen, of je sluit gewoon de reactor stationair in en lage snelheid, omdat de warmte niet voldoende is om de reactor te laten werken.
Ik heb ervoor gekozen om op een eenvoudige manier een goede depressie te hebben en ik heb een compromis gesloten zodat het goed zou werken tussen 80 km / u en 110 km / u
de snelheid die ik het vaakst rijd, daaronder heb ik te veel waterverbruik veel depressie) boven 110 km/u minder depressie en te weinig waterverbruik. er is altijd een manier om het octrooi voor alle plannen te verbeteren, maar in de nabije toekomst ben ik op zoek
om de prestaties van de reactor bij deze snelheden te verbeteren, is het het enige dat mij interesseert, nadat we zullen zien voor de regelgeving.
Andre
Dernière édition par Andre de 30 / 06 / 06, 05: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 19/10/05, 09:19

Hallo,
Over pantone-gasstroomregeling bij de ingang zie ik een luchtklep (meestal gebruikt in alle benzine-injectiesystemen) elektronisch geregeld.

Hoe dan ook, ik kan de installatie van pantone op een benzinemotor niet zien zonder een elektronisch systeem dat de hoeveelheid gas bij de ingang regelt, de temperatuur van de uitlaatgassen bewaakt, de operationele veiligheid garandeert

Ja, het kan ingewikkeld zijn, maar eenmaal ingesteld kunnen we de benzinemotor naar zeer lage drempels voor benzine- / waterverbruik duwen, geoptimaliseerd, anders onmogelijk te bereiken.

PS Om de motor schoon te maken wordt er geen water of cokes maar remvloeistof in de carburateur gegoten, die verbrandt in de motor die hem schoonmaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 24/10/05, 20:28

Hallo André,
Er zou iets tussenin nodig zijn.
Met mijn systeem gaat er geen stoom door de reactor als deze stationair draait.
Geen pantone-depollutie in slow motion.
Voor de technische controle kan het zijn dat hij stationair te veel vervuilt.
Er zou een tweede kleinere inlaat onder de vlinder nodig zijn en een terugslagklep op de pijpuitlaat boven de vlinder om de vlinder niet te verbrijzelen.
We gaan mediteren...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/10/05, 21:36

Hallo Gudi
Als je onder de carburateur naar binnen gaat heb je goede zuigkracht in de reactor, maar in principe als de motor stationair draait is er weinig warmte voor de reactor en is hij niet functioneel, als je hem van daaruit laat overhevelen, water, dat koelt af zet hem neer en je systeem ziet eruit als een simpele injectie van watermist, wat technische controle betreft, het zal niet slechter zijn dan het was zonder panton, pantone is interessant op een motor die het dwingt, anders is het een koud kunstje om te maken het werk.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 05/11/05, 12:04

Hallo André,
Het antwoord is laat, maar het is beter om na te denken.
Het probleem is dat ik de katalysator heb verwijderd om de reactor te monteren.
De motor is dus zeker meer vervuilend stationair.
Ik rekende op de Pantone om deze vervuiling ook in slow motion te verminderen.
Om mijn olie-injectierail te kunnen bedienen, heb ik ook stationaire afzuiging nodig.
dus in beide problemen heb ik inactieve zuigkracht nodig zolang het werkt.
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 05/11/05, 13:24

Hallo Guidi,
Ik had een heel simpel idee. We hebben warmte in slow motion nodig. OK. En waarom de pantone niet in het katalysatorlichaam plaatsen???. In slow motion zal de warmte die vrijkomt door de katalysator de reactor opnieuw opwarmen :D .
In dit geval hebben we een tweede buis nodig waarin we de pantone wikkelen. En het zal goed gecentreerd moeten zijn. Idealiter kan de diameter zoals in het geval van reactorstaven 1-3 mm groter zijn.
Het moet niet te groot zijn, dan werkt de katalysator niet en krijgen we een toename van de vervuiling.

Ik weet zeker dat het zou moeten werken :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten