Zoek gevonden 402 resultaten

par Mixieer56
19/10/18, 16:01
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

In Parijs rijden degenen over wie ik het heb op trottoirfietspaden en lijken ze voortdurend in concurrentie te zijn met hun medemensen, tot ergernis van voetgangers die hun leven riskeren door deze paden over te steken! Als er geen verkeer op straat zou zijn, zouden we dan dergelijk gedrag zien?...
par Mixieer56
19/10/18, 10:46
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Passend - zo kort mogelijk - in Parijs, kan ik getuigen van de systematische niet-naleving van de basisregels van beleefdheid en de code van de kant van elektrische fietsen of niet en elektrische scooters! Het ergste is de snelheid waarmee ze zich op de fietspaden voortbewegen. De dang...
par Mixieer56
18/10/18, 17:17
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Uh, bedoel je dat een fiets, aangedreven door spieren, de wegcode niet mag respecteren? :cheesy: In wezen niet... de fiets is een door spieren aangedreven apparaat, als een manier van reizen op menselijke schaal, prevaleren hoffelijkheidsmaatregelen. Het is heel moeilijk...
par Mixieer56
18/10/18, 07:37
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

@ Mixieer56 Dit is het merk "Néomouv"* en het model "Kalyso" met een batterij van 36 V en de grootste capaciteit in het assortiment => 90 km theoretische autonomie. Ik kocht van een fietsverhuurbedrijf dat aan het einde van het seizoen uitrusting verkoopt die hij aan het begin had gekocht; dus ze zijn...
par Mixieer56
17/10/18, 13:14
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Ik heb net een "hybride" fiets gekocht (een recente gelegenheid), maar bewust (sic!) van het belang van de centrale motor, is dit de formule die ik heb gekozen. Naast een betere balans zorgt deze montage ervoor dat de motor tijdens zware inspanningen op een meer optimaal toerental kan draaien, dit dankzij...
par Mixieer56
17/10/18, 07:47
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?
antwoorden: 101
views: 39818

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

HET IS GEEN GRAP, DEZE SLECHTE VAL.... Ik zal de komende dagen minder spraakzaam zijn: brak gistermiddag mijn nek op een elektrische fiets en ik deed het goed - dubbele breuk in mijn rechterschouder. .. Al met twee handen is het vervelend voor mij om te chatten, maar met alleen ...
par Mixieer56
12/10/18, 08:07
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4014856

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik vraag me af hoe deze cijfers worden berekend: een niet-rokende Parijzenaar heeft een levensverwachting die net zo lang is als een "gemiddelde" provinciaal die 1/2 sigaret per dag rookt, neem ik aan? Het is een beetje... rokerig! Er moeten ook heilige verschillen zijn tussen de provinciaals, stel ik me ook voor....
par Mixieer56
11/10/18, 16:54
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4014856

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Gezien de bron, neem ik aan dat het de effecten van vervuiling zijn in vergelijking met de effecten van roken. In strikte zin betekent dit niet veel, de verontreinigende stoffen zijn niet hetzelfde. Hoe vergelijk je zo'n kanker met zo'n longziekte? Sterker nog, ik stel me voor dat dit "afnames...
par Mixieer56
11/10/18, 16:50
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4014856

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

chafoin zijn schreef:
MixieerX56 schreef:Het lijkt erop dat een niet-rokende inwoner van Parijs het rookequivalent van 183 sigaretten per jaar inademt!
Bron: Vereniging Transport en Milieu
Vanwege de rokers waarmee ze in aanraking komen of vanwege luchtvervuiling in het algemeen?

Door de omgevingslucht vervuild.
par Mixieer56
11/10/18, 10:50
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4014856

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Het verschil komt voort uit het feit dat we lijden onder de effecten van pesticiden die zich "massaal" in het milieu verspreiden, zonder dat we "gekozen" hebben om ze te kopen, aangezien het de boeren zijn die dit doen. Het lijkt een beetje op passief roken, hoewel je...

Zoek Geavanceerd zoeken