Ziekte van Lyme

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Ziekte van Lyme




par Christophe » 09/01/19, 13:56

Moindreffor schreef:niet de ziekte van Lyme, een andere zeldzame aandoening, minder dan 2000, niet wees, omdat we baat hebben bij behandelingen die worden afgeleid van andere therapieën, pfff !!!


Oh sorry, ik heb het verkeerd begrepen ... :?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Ziekte van Lyme




par Moindreffor » 09/01/19, 14:04

Christophe schreef:
Moindreffor schreef:geen geluk voor mij met een schatting van minder dan 2000 in Frankrijk, het onderzoek is nog niet klaar om te beginnen :(


Waar haal je dat nummer vandaan? 2000 is vals positief of vals negatief? :schok: : Cheesy:

Sorry maar de realiteit lijkt heel dicht bij mijn cijfers: http://www.maladie-lyme-traitements.com ... rance.html

Prevalentie op nationaal niveau

Het aantal slachtoffers van Borrelia Burgdorferi in de zeshoek wordt nu geschat op 27 000-gevallen per jaar( http://www.sante.gouv.fr/maladie-de-lyme.html ). Volgens gegevens van het Sentinel Network wordt de gemiddelde prevalentie geschat op 43-hoes voor 100 000-inwoners sinds 2009. Tussen 1999 en 2000, ze 16.5 100 000 gevallen voor particulieren en tussen 1988 en 1989 was, ze was 9.4 100 000 gevallen voor particulieren ( http://www.invs.sante.fr/Dossiers-thema ... iologiques ). Op basis van deze cijfers is het gemakkelijk te zien dat deze infectie gestaag terrein wint op nationaal niveau.

Effect op regionaal niveau

Volgens studies uitgevoerd tussen 1986 en 2012 regionaal niveau, de gegevens zijn alarmerend, omdat zij naar schatting tussen de 3 om 235 100 gevallen per 000 inwoners. Volgens het Sentinel-netwerk hebben de oostelijke en centrale regio's van Frankrijk de hoogste incidentiecijfers. Het laagste percentage wordt waargenomen in de Pays de Loire, de Provence, de Alpen en de Côte d'Azur. Het tussenniveau terug naar de Franche-Comté en Limousin welk scherm respectievelijk 137 en 105 100.000 gevallen bewoners, volgens INVS / Wax studies.



Bron: Gouv.fr en invs ... kortom het is nogal serieus als bronnen!

http://www.sante.gouv.fr/maladie-de-lyme.html

Ik heb het niet over de ziekte van Lyme, ik ondersteunde je opmerkingen met zelfverachting over het feit dat in een aantal zelfs belangrijke gevallen een ziekte geen interesse lijkt te hebben in onderzoek, dus voor een zeldzame ziekte zoals de mijne, gebruikt al meer dan 25 jaar dezelfde behandelingen (behandeling zonder genezing mogelijk, dus alleen remissie voor MIJN ziekte)
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Ziekte van Lyme




par Christophe » 09/01/19, 14:53

Ja, ik schreef mijn antwoord toen jij het jouwe schreef ... zie mijn volgende antwoord ...
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: Ziekte van Lyme




par fl78960 » 09/01/19, 16:24

nico239 schreef:Dus als iemand zich bewust is van dit "mysterie" dat deze ziekte lijkt te omringen en dat het bovenstaande artikel niet heeft verdreven, interesseert het me.


Ik denk dat elk geval een specifiek geval is, maar daar kan ik de vruchten van afwerpen mijn persoonlijke ervaring van man-die-de-hand-van-zijn-vrouw-ziek-van-Lyme-voor-9-jaren.

Behandelingen die we volledig, goedkoop en duur probeerden (zonder impact op het veiligheidsgat, we groeven op onze eigen bankrekening), in Frankrijk of niet, met uiteindelijk zwakke of nul effecten, maar helaas ook vaak ongewenst ... met conventionele, parallelle of ... uiteenlopende medicijnen.

Short.

Wat Lyme betreft, heerst er in de medische wereld en rond een diepe verwarring die een directe impact op patiënten heeft. Verwarring die hen lichaam en ziel naar een oplossing gooit, met, voor zover ik kon zien, meer teleurstellingen dan verbeteringen.

De patiënt in dit alles is slechts een statistiek (die lijdt).
2 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ziekte van Lyme




par Janic » 09/01/19, 16:35

christophe
Stop met Janic ... er is goed nieuws over AFIS!
Ik vind ook dat "sommige" artikelen goed gedaan zijn, zoals bij elke "sekte". Bovendien gebruik ik alleen dit woord sekte (waarvan de oorspronkelijke betekenis niet ongunstig is), behalve als een reactie van de herder op de herderin van degenen die dit woord überhaupt gebruiken, indruist tegen alles wat dat niet doet. is niet van hun mening. Zodra ze ermee stoppen, zou ik hetzelfde graag doen.
Maar voor bepaalde specifieke onderwerpen (waarvan ik de ijdelheid heb om te geloven het meest te beheersen) is het bij voorkeur groot alles en vooral zonder enig officieel bewijs (zij die beweren wetenschappers te zijn). Officieel om vermeende, dubieuze bronnen, nepnieuws te voorkomen, dat aan beide kanten kan worden betwist. Maar daar: niets, het is de complete woestijn! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Ziekte van Lyme




par Adrien (voormalig nico239) » 09/01/19, 21:10

fl78960 schreef:
nico239 schreef:Dus als iemand zich bewust is van dit "mysterie" dat deze ziekte lijkt te omringen en dat het bovenstaande artikel niet heeft verdreven, interesseert het me.


Ik denk dat elk geval een specifiek geval is, maar daar kan ik de vruchten van afwerpen mijn persoonlijke ervaring van man-die-de-hand-van-zijn-vrouw-ziek-van-Lyme-voor-9-jaren.

Behandelingen die we volledig, goedkoop en duur probeerden (zonder impact op het veiligheidsgat, we groeven op onze eigen bankrekening), in Frankrijk of niet, met uiteindelijk zwakke of nul effecten, maar helaas ook vaak ongewenst ... met conventionele, parallelle of ... uiteenlopende medicijnen.

Short.

Wat Lyme betreft, heerst er in de medische wereld en rond een diepe verwarring die een directe impact op patiënten heeft. Verwarring die hen lichaam en ziel naar een oplossing gooit, met, voor zover ik kon zien, meer teleurstellingen dan verbeteringen.

De patiënt in dit alles is slechts een statistiek (die lijdt).


Je getuigenis overlapt met degene die ik in een ander had ontdekt forum waar het de patiënt was die getuige was van een enorme verwarring over het onderwerp en patiënten die voor zichzelf moesten zorgen.

Het is vreemd dat een ziekte die tenslotte wijdverspreid en zo "gemakkelijk" is (in de zin dat het niet de moeite waard is om naar tropische landen te gaan om hem te vangen) niet meer in aanmerking wordt genomen.

Het wordt echter niet genegeerd, omdat de MSA bijvoorbeeld elk jaar informatiecampagnes organiseert, dus we kunnen niet zeggen dat het bijvoorbeeld taboe is.

Ik geef toe dat ik het een beetje laat in mijn leven ontdekte na elke lente tussen de teken geleefd te hebben, hetzij omdat ik als kind altijd rondhing in het gras om insecten te bestuderen, of door de overvloed aan dieren die we altijd hebben gehad en behandeld, maar teken op het lichaam die ik sowieso had, zelden gerepareerd (maar het gebeurde nog steeds meer dan eens) maar tijdens een wandeling.

Vreemd hier iets meer in de bergen zijn er bijna geen, noch op katten en nog minder op ons.

Maar achteraf zeg ik tegen mezelf dat ik (en mijn ouders met) zeer nalatig waren over het onderwerp, maar je denkt dat we 40 jaar geleden en nog minder hadden we er nog nooit van gehoord.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ziekte van Lyme




par Janic » 10/01/19, 09:06

Maar achteraf zeg ik tegen mezelf dat ik (en mijn ouders met) zeer nalatig waren over het onderwerp, maar je denkt dat we 40 jaar geleden en nog minder hadden we er nog nooit van gehoord
waarschijnlijk omdat kinderen in die tijd minder kwetsbaar waren dan vandaag. Er zijn steeds minder kinderen die niet allergisch zijn voor iets, dat 50 jaar geleden niet bestond.
Als een voorbeeld van deze daling van de immuniteit:
http://ddata.over-blog.com/xxxyyy/3/27/ ... -study.pdf
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: Ziekte van Lyme




par fl78960 » 10/01/19, 11:07

nico239 schreef:Maar achteraf zeg ik tegen mezelf dat ik (en mijn ouders met) zeer nalatig waren over het onderwerp, maar je denkt dat we 40 jaar geleden en nog minder hadden we er nog nooit van gehoord.


We moeten onszelf ontdoen van de schuld, de "'moderne" beschrijving van de ziekte van Lyme dateert uit de jaren 70, in de stad ... Lyme in de VS en de daderbacterie werd pas in de jaren 80 geïsoleerd (hoewel het lijkt vastgesteld dat de ziekte al heel lang wordt beschreven, heel lang).

Bovendien vallen niet alle tekensoorten mensen aan (nou ja, geloof ik), en slechts een deel van de tekenpopulatie is drager van de beroemde bacterie. (Ik had over dit onderwerp een fascinerend artikel gelezen over de "echte" drager, een Midden-Europese eekhoorn die erg populair is in dierenwinkels, de teek zou slechts een vector zijn).

Typisch, in het noordoosten van Frankrijk, heeft het meer geïnfecteerde teken dan elders (in Frankrijk). Omdat het een nogal bosrijke regio is, is het een verzwarende factor voor mensen die veel tijd in het bos doorbrengen, we spreken vaak van "Houthakkersziekte".

Wat verontrustend is, is het percentage patiënten dat aan beide zijden van de grens is gediagnosticeerd: 2 landen, twee tests, twee resultaten.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Ziekte van Lyme




par Moindreffor » 10/01/19, 14:25

Janic schreef:
Maar achteraf zeg ik tegen mezelf dat ik (en mijn ouders met) zeer nalatig waren over het onderwerp, maar je denkt dat we 40 jaar geleden en nog minder hadden we er nog nooit van gehoord
waarschijnlijk omdat kinderen in die tijd minder kwetsbaar waren dan vandaag. Er zijn steeds minder kinderen die niet allergisch zijn voor iets, dat 50 jaar geleden niet bestond.
Als een voorbeeld van deze daling van de immuniteit:
http://ddata.over-blog.com/xxxyyy/3/27/ ... -study.pdf

het is het feit dat de mens een GGO is, hij volgt niet langer de wetten van natuurlijke selectie, eenvoudigweg de daders de roddelbladen, die onze reproductiecriteria manipuleren

na aandacht zoals elke bacterie, heeft deze een grote kracht van mutatie en daarom is de ziekte van Lyme zeker niet nieuw, maar de bacteriestam van vandaag is misschien agressiever vanwege mutaties

waar we tussenin zitten: een zwakkere man een actievere bacterie
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Ziekte van Lyme




par Julienmos » 10/01/19, 14:39

fl78960 schreef:
Typisch, in het noordoosten van Frankrijk, heeft het meer geïnfecteerde teken dan elders (in Frankrijk). Omdat het een nogal bosrijke regio is, is het een verzwarende factor voor mensen die veel tijd in het bos doorbrengen, we spreken vaak van "Houthakkersziekte".


dan moet ik veel geluk hebben, omdat ik in het noordoosten woonde (57) en sinds mijn vroegste jeugd rondhang, geloof ik niet dat ik er last van heb ... en toch teken dat ik heb gevangen!
Het is pas 2 of 3 jaar geleden dat ik mijn eerste teek kocht : Lol:

dat zei dat ik oprecht medelijden heb met alle slachtoffers van dit vuil.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten