Tomaten: rassen, teelttechnieken, enz...

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par Biobomb » 20/07/21, 09:47

[quote="izentrop"]
het diffuus deksel.
-----------------------------------
Wat is het alsjeblieft?
Waar is het hek aan de kasdeur voor?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par humus » 20/07/21, 15:07

Biobombe schrijft:
izentrop schreef: het diffuus deksel.

Dit wekte ook mijn nieuwsgierigheid, het is transparant plastic dat als broeikas fungeert en een diffuus effect heeft op het licht.
https://www.jardincouvert.com/baches-fi ... e-200.html
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par izentrop » 20/07/21, 18:08

Humus beantwoordde de diffusie-omslag. Het hek is voor merels, duiven, wilde konijnen, mijn kippen ook als ze mooi zijn...
Ik laat een maximum aan biodiversiteit achter in een groot deel van het land dat niet in cultuur wordt gebracht.
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par Biobomb » 20/07/21, 23:05

izentrop schreef:
Onhandelbaar bij ziekte of plaag, geen productie meer, kleinere tomaten soms moeilijk te plukken in de rommel. Het liefst beheer ik 3 vestigingen.


Ik ben al een paar jaar bedreven in mijn techniek. Ik hoop je ongelijk te bewijzen, zelfs dit jaar waarin veel dingen gek en tegenstrijdig lijken, en ik zal een eerlijke beoordeling geven. Maar goed, ik kan het verpesten....

maar met 3 takken reiken de planten aan het einde van het seizoen hoe hoog en raken ze het plafond van de kas niet? Hak je hun hoofden eraf? Ik dacht erover om het dit jaar te doen om maximaal 5 verdiepingen met boeketten te houden.
Hoe hoog zijn je planten nu?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par izentrop » 20/07/21, 23:35

Ik zei 3, maar het kan meer zijn als een fijnproever te ontwikkeld is als ik het opmerk. Ik laat bijna alles voor de kerstomaatjes, zolang ik ze maar vast kan binden zodat ze niet over de grond slepen. meeldauw vordert zo snel hier in ch'nord.

Deze avond vond ik nog meer vlekken, waaronder een beschadigde en al deels rotte tomaat. Sommige plannen zijn binnen 2 meter. Knip de kop af, het kan als er voldoende zijtakken zijn, anders horizontaal vastbinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Tomaten: rassen, teelttechnieken, etc...




par alkalisch » 29/07/21, 11:07

Ik heb de indruk dat mijn tomaten het goed doen, vooral de bossige, de Rio Grande en Siberian soorten. Ik heb een beetje krap en laat geplant (vanwege het weer) maar sindsdien heb ik er niets meer aan gedaan: niet snoeien, niet water geven en niet wieden (had geen tijd).
Zaaien was problematischer omdat het te vroeg werd gezaaid en tot half mei moest worden volgehouden.
Het probleem is dat ze met deze vertraging rijp zijn als we op vakantie zijn : Cheesy: gelukkig gaat de buurman kijken.
signaal-2021-07-28-195710.jpg
Het is er in overvloed

De andere variëteiten, met een onbepaalde poort die ik heb gesnoeid, zijn onvolgroeid gebleven, weinig fruit en drogen van onderaf uit met wat sporen van meeldauw of alternariaziekte...
0 x
dat hangt er vanaf

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten