Vecht effectief tegen naaktslakken!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par Julienmos » 30/05/19, 13:29

Did67 schreef:Als je rondloopt, kijk dan eens naar de huizen met "kozijnen" van dakramen of koperen schoorstenen. En je zult het meteen zien. Hieronder is het schoon. Daarnaast is het saai en grijs!


Ik had een dak bedekt met grind, met openingen niet in koper, maar in zink (dat soort http://www.lagence-dating.fr/ventilatio ... ise-54222/

en als ik het me goed herinner, waren deze gordelroos veel "schoner", ook stroomafwaarts van de kattenluiken ...
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par olivier75 » 30/05/19, 13:56

Hallo,

Dit jaar zijn de slakken niet thuis, niet in een van de moestuinen, ze zijn er, maken kleine dodelijke schade; de feramol blijft voorlopig gesloten.
Het vrij milde weer geeft een beetje meer vooruitgang aan de planten ....
Ik had de koperen goot opzij gezet om de meest kwetsbare planten te beschermen, ze aan het einde van een dozijn cm te snijden en de rand naar de rand te draaien of te beschermen met een in de lengte doorgesneden buis, maar aangezien de invasie van de lente vorig jaar de schade minimaal was, heb ik het nog steeds niet gedaan.
Het moet echter voor de meest aantrekkelijke variëteiten zoals de Armeense komkommer.
Olivier.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par izentrop » 30/05/19, 15:25

olivier75 schreef:Het moet echter voor de meest aantrekkelijke variëteiten zoals de Armeense komkommer.
Ik plantte wat squash in de wei en terwijl ze de jonge bladeren aanvielen, deed het er niet toe, maar om te voorkomen dat ze aan de stelen knabbelen, omringde ik ze met een beetje houtas. Ik zie geen grote groupers maar kleine grijze en kleine slakken ... We zullen zien of het effectief is.

Ik heb meer schade met wilde konijnen. Anders lijken de uien in het midden van brandnetels deze dames niet te interesseren, aan de andere kant de krijger, ik zou het niet geloofd hebben, maar zij ratten me half ... Een konijn met kleine uien, het mag geen dégeux zijn : Wink:
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par phil53 » 31/05/19, 19:00

Evenzo knipte ik mijn 6th-salade in mijn 3 / 4 van m2 beschermd door de schrikdraad. Voor de eerste keer had ik een dozijn kleine slakken waarvan ik vermoed dat ze ter plekke werden geboren. Het hek werkt, ik heb de passage van onder het blad of de draad niet gecontroleerd.
Voor grote salades is het niet serieus, maar voor een halve maaltijd kan het catastrofaal zijn.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par izentrop » 31/05/19, 20:10

Ze faked je hek, de stoute. : Wink:

In de salades van mijn kas heb ik ook een beetje grijs, maar tot die tijd geen grote schade. Ze waren aanvankelijk klein. nu de salades vol zijn, zijn ze een beetje groter. Eieren die in de grond of in de grond lagen, Waarschijnlijk.
Misschien komen ze van de compost die ik deze winter met de aarde heb gemengd. zal weten?

Deze compost is gunstig voor mijn grond geworden griesmeel, terwijl mijn land meestal erg zwaar is. : Wink:
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par VetusLignum » 01/06/19, 12:15

Ik denk dat sommige vogels (misschien kraaien) zich erg aangetrokken voelen tot ferrofosfaat. Andere ervaringen in deze zin?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par Did67 » 01/06/19, 22:08

Deze mening over ANSES:

Ferrofosfaat heeft lage acute orale toxiciteit voor vogels. De toxiciteit van ferrofosfaat werd bepaald uit toxiciteitsstudies uitgevoerd met twee preparaten die elk 1% en 3% ferrofosfaat bevatten. De overeenkomstige DL50-waarden zijn hoger dan de maximale geteste doses van 2000 mg-preparaat / kg lichaamsgewicht en 5000 mg-preparaat / kg lichaamsgewicht, respectievelijk

https://www.anses.fr/en/system/files/DIVE2008ha1370.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par chafoin zijn » 01/06/19, 23:14

Ja, ik ga niet terug op deze mening waarover we vorig jaar hadden gesproken (of is het een andere?), Die dateert uit 2008 en die werd gesponsord door de "partner" SLUXX. Ik lach. Voor de goede orde, de auteur van het rapport is een hoge ambtenaar die door het Ministerie van Ecologische Transitie ging voordat hij plotseling werd aangenomen in de privésector van de autowereld.

Om terug te keren naar naaktslakken, ging ik vanavond naar de tuin (na 2 dagen van cagnar) en ... bijna geen zichtbare slakken! Op veel plaatsen waren de bladeren van de pdt droog. Ik weet het niet, misschien moeten we een beetje later wachten als de temperatuur daalt om vochtigheid te zien ... en naaktslakken!? Toch zien de planten er goed uit ... zolang het duurt!
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par VetusLignum » 02/06/19, 01:01

VetusLignum schreef:Ik denk dat sommige vogels (misschien kraaien) zich erg aangetrokken voelen tot ferrofosfaat. Andere ervaringen in deze zin?


Ik zal vertellen wat er met mij is gebeurd.
Vrijdagavond zal ik 1-courgetteplant, 1-pompoenplant en 2-tomatenplanten planten.
De tomatenplanten waren vrij diep geplaatst (terwijl ik de stengel begroef) en ik plaats een gesneden cilinder rond een fles 2 plastic water rond mijn zaailingen om de plant te beschermen. Ik heb wat korrels ferri-fosfaat (merk Slug Clear Extra) rond de plant gedaan.
Zaterdagochtend vind ik mijn 2-tomatenplanten en de pompoenplant afgescheurd. Een van de tomatenplanten was enkele centimeters verwijderd.
De plastic cilinder was niet verplaatst, maar van binnen was hij schoon en er was geen ferri-fosfaatkorrel meer.
Dat is waarom ik denk dat sommige vogels (ik denk kraaien, omdat het nog steeds kracht was om mijn planten te ontgraven) gek zijn.
Ik merkte ook dat mijn korrels zeer snel verdwenen.
Maar misschien is het gewoon een slecht cijfer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vecht effectief tegen naaktslakken!




par Did67 » 02/06/19, 08:46

chafoin zijn schreef:Ja, ik ga niet terug op deze mening waarover we vorig jaar hadden gesproken (of is het een andere?), Die dateert uit 2008 en die werd gesponsord door de "partner" SLUXX. Ik lach. Voor de goede orde, de auteur van het rapport is een hoge ambtenaar die door het Ministerie van Ecologische Transitie ging voordat hij plotseling werd aangenomen in de privésector van de autowereld.


Vrijwel alle toxicologische gegevens die we uit de bestanden hebben gehaald voor een handelsvergunning (MA).

Een ambtenaar die een rapport schrijft, engageert de dienst - ik was ambtenaar: we hebben altijd een leider !!! Dus je schrijft niets, zelfs als je kunt beïnvloeden wat er is geschreven.

We zijn er in meningen en iedereen is vrij. Het is alleen van mij.

Jarenlang is de "last" van het meten van deze toxicologische gegevens volledig neergelegd bij de fabrikant die een handelsvergunning aanvraagt. Soms doen laboratoria dit in opdracht van de fabrikant. Het protocol is op Europees niveau gecodificeerd, vandaar het feit dat er tests worden uitgevoerd op een bepaald aantal precieze soorten en in stereotiepe doses (bijvoorbeeld 2 mg / kg lichaamsgewicht).

Het is overigens hetzelfde voor drugs.

Of de CE-zelfcertificatie van alle apparaten, speelgoed, enz. Die zouden moeten garanderen dat ze veilig zijn. Kijk naar het einde van een record, je hebt de handtekening van het hoofd van de fabrikant die zijn doos huurt. Dit is nog nooit gecontroleerd in een onafhankelijke of openbare structuur!

Dit staat natuurlijk open voor kritiek. Het is een maatschappelijke keuze waarbij we hebben besloten dit niet in openbare laboratoria te doen, wat veel belastingen en heffingen zou kosten - dus dat zou veel gele vesten, maandag, dinsdagen, woensdagen etc. maken! !

Er zijn niettemin enkele waarborgen: controles worden uitgevoerd door de autoriteiten van de verschillende Europese landen door middel van "steekproeven". Er zijn ook onafhankelijke onderzoekers die onderzoek doen naar toxiciteit, impact op dieren in het wild, etc etc ... Gelukkig is er nog "gratis" onderzoek naar milieukwesties. Met onderzoekers die dol zijn op "buzz", via publicaties, omdat ze daarmee geld kunnen aantrekken. Dus totaal gekke resultaten zouden snel worden opgemerkt. En dan is er nog onderzoeksjournalistiek zoals een paar tijdschriften die dol zijn op gekke resultaten om een ​​buzz te creëren ...

Dus ook al is het soms vatbaar voor kritiek, zelfs als bepaalde cijfers veranderen met de tijd en observatie (asbest stond niet meteen bekend als een kankerverwekkende stof, dan werd het feit verborgen door fabrikanten, enz. maar we wisten uiteindelijk), het is ook niet "zomaar iets".

Er zijn momenteel geen "risicozinnen", noch enige aantijging die ik ken van de kant van "milieuactivisten", LPO, enz. Voor ijzer (III) fosfaat ... over een aanzienlijke gevaarlijkheid van ijzer (III) fosfaat.

Dat wil niet zeggen dat het een onschadelijk product is. Zie de mening van het anti-gifcentrum (dat alleen betrekking lijkt te hebben op binnenlandse zoogdieren - honden ...): https://www.centre-antipoison-animal.co ... maces.html

Ik gebruik het gematigd tijdens deze kritieke periode die we kennen aan het einde van de winter, terwijl de naaktslakken actief zijn, maar de hulpwerkwoorden zijn niet of weinig ... Groothandel 1-pakket Ferramol op 4 tot 500 m² volwassen groenten.

Ik raad aan om de "kronen" van Ferramol in grote hoeveelheden rond de planten te vermijden en om te verspreiden met een vrij lage dichtheid (de breedte van een hand tussen elke korrel is een merkteken) om een ​​andere, niet-toxicologische reden: een teveel aan ferri-ijzer vertraagt ​​de opname van Zn en kan leiden tot tekorten aan dit element.

Zout is giftig voor vogels. Het is zeer schadelijk voor de bodem. Het is te koop ...

Alles is altijd relatief in deze wereld! Er is dus ruimte om de risico / beloningsschuif op verschillende niveaus te plaatsen, dichtbij de "khmer vert" positie en die van de "papy sulfaat flytoxer - alles moet altijd blauw zijn dus schoon".
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten