Risico's van pesticiden

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/10/14, 14:29

obamot
Eerlijk gezegd, om jezelf in een logica van gettovorming te plaatsen, brengt wat!
U spreekt van "geleefd", zou u zich daar goed voelen?

Het gaat niet over SE plaats, het zijn de machthebbers die het doen!
Janic schreef:
Maar deze HONcode (ik ontken het nut niet bij het lopen in de nagels) is in deze gevallen nutteloos.

Het is aan jou om het uit te dagen, maar tot die tijd bewijst niets relevants dat er een organisme is dat het vervangt ... Dus je moet een ander maken of creëren!
Ik betwist het niet certaines situaties is het gewoon inefficiënt, ongeschikt, gebruik de term die het beste bij je past, in andere omstandigheden: niet meer!
Dit betekent niet dat een ander systeem het zou kunnen vervangen!
Obamot schreef:
Janic schreef:
Het doel was om enkele tips te geven om niet te worden verbrand!
Behalve dat het niet werkt voor non-conformisten. Het is een beetje alsof je een allopathisch leesrooster gebruikt om het aan te passen aan homeopathie, het werkt ook niet.
Zegt... En in feite werkt het heel goed, ik ken veel "affiliates" die geen "conformisten" zijn...

Gelukkig ! Ik heb het hier niet over een paar non-conformistische individuen, maar natuurlijk over de systemen die door conservatieve individuen worden gewenst en ondersteund!
Waarom absoluut onderscheid maken (is het niet de gevestigde orde die dat probeert te doen, dus waarom koren op de molen gooien...),
De situatie mag niet omgekeerd worden.Het onderscheid wordt gemaakt door de realiteit, niet door de filosofie. Bekijk het huidige geval van ouders die verplichte vaccinatie weigeren zonder garanties voor hun veiligheid (afgezien van het feit dat deze vaccins illegaal zijn). Dit is de realiteit! Het is het establishment dat deze bezorgde ouders over het leven en de gezondheid van hun kinderen heeft afgezet en dat we ons tegen hen keren door hen ergens van te beschuldigen. (Vooral al het andere, rekening houdend met de onwetendheid van de media en de bevolking.)
er is een beetje moe van het creëren van "klassen apart" van calimeros.
Helemaal ! Het volstaat om iedereen een legitiem gewetensrecht te verlenen en de afzonderlijke klassen verdwijnen vanzelf, net als onze buurlanden die het probleem hebben opgelost.
Diwouar, welk systeem er ook zou zijn, zou je niet zo tegen de stroom in zijn, gewoon: "in principe"!
Ik ben "in principe" tegen elk onrecht (recht en gerechtigheid zijn helaas verschillende dingen)
Obamot schreef:
Pfff, met het aantal medici dat in ongenade is gevallen, zouden we een hele directory kunnen vullen...! Dit betekent niet dat ze zouden worden uitgesloten van de HONcode, als ze de principes ervan respecteren.

Er is verwarring tussen elke categorie individuen. U hebt het over artsen, ik heb het over illegalen en dus over het niet toepassen van deze HONcode op deze categorie.
Dan worden inderdaad ook artsen afgewezen, te schande gemaakt en verliest deze HONcode zijn relevantie niet omdat ze ondanks alles niet buiten het systeem staan ​​maar aan de rand ervan. Zelfs als ze worden uitgesloten, behouden ze het diploma dat hun beroepsbekwaamheid erkent en behouden ze het recht om het elders uit te oefenen! Zwitserland misschien?
En in de principes zie ik niet wat men kan verwijten, behalve als men zich probeert te verbergen!
Voor zover de illegale geneeskunde blijft wat het is, is er nauwelijks een andere oplossing dan zich te verstoppen voor de autoriteiten die erop wachten halsoverkop voor de dader te vallen.
Als ik het aantal perverts in de samenleving zie, is de HONcode zeer nuttig. Ontkennen dat het een beetje zou lijken op het verdedigen van de oorzaak van de perverselingen.
Dit is een ander aspect van het probleem, er zijn overal perverselingen, niet alleen in een bepaald beroep, vandaar de noodzaak om serieuze informatie in te winnen alvorens een pad vol onzekerheden in te slaan (vergeleken met de snelweg van het conformisme) en in sectoren waar deze HONcodes zijn ongeschikt. (neem de betreffende punten op)
Obamot schreef:
Janic schreef:
Het is zeker, zoals elk systeem dat wordt ingesteld, het biedt ook bepaalde voor- en nadelen, nadat het een kwestie van keuze en risico's van beide kanten is. maar het lijden wacht niet tot instellingen veranderen, het vereist een onmiddellijke reactie.
Juist, de HONcode is een van deze antwoorden, respecteer gewoon de principes en weet hoe je het moet gebruiken ...
Het voorbeeld dat ik aanhaalde, toont precies de tegenstrijdigheid aan, aangezien het als het ware niet overeenkomt met een van de aangehaalde punten.
Wat doen we als we het niet eens zijn met deze aanbevelingen? wanneer

[...] - de kwalificatie wordt niet erkend, zelfs als de schrijver over alle vereiste beroepskwalificaties beschikt.

[...] - deze complementariteit wordt niet erkend en de patiënt moet dan de relatie tussen patiënt en arts vervangen.

[...] - de informatie wordt kortgesloten door de medische "autoriteiten" die er zijn.

[...] - therapieën worden niet erkend, ondanks hun effectiviteit en zelfs hun veiligheid, omdat ze in tegenstelling zijn met de bestaande dogma's.

[...] - de informatie is verduisterd om dezelfde redenen als hierboven en dat het contactadres alleen vertrouwelijk kan zijn (om vervolging en mogelijk vervolging voor illegale praktijken in de geneeskunde te voorkomen, zelfs door gekwalificeerde artsen en zelfs hooggekwalificeerd)
Obamot schreef:
Is dit voor zover het zijn bestaansreden niet zou hebben (wat we in plaats daarvan moeten voorstellen, laten we in de tussentijd ophouden met kritiek te leveren). Meer zit er niet in en hoe dan ook, we moeten allereerst dit initiatief bedanken.
Ik herhaal: ik heb het niet over non-raison d'être maar alleen over ontoereikendheid voor bepaalde gevallen, bepaalde situaties.
Onthoud (het is vrij oud) het geval van kleine leukemie.
Obamot schreef:
De HONcode kent geen grenzen! Behalve in sterke drank. Bedoel je dat?
Meestal: ja! Het is een beetje zoals vegetarisme, als het niet verder gaat dan de barrière van gebruiken, gewoonten, overtuigingen, als er niet een minimum aan informatie is (en zelfs in deze gevallen) de beste bedoelingen van de wereld, het beste belang van een ander systeem valt plat.
(kom hier Janic) en de HONcode kent geen grenzen!
Ik heb geen groot geld om op hun bank te zetten! Maar het is gewoon een kwestie van geduld aangezien de dingen langzaam veranderen (in Frankrijk), te langzaam trouwens, maar uiteindelijk zullen mijn kinderen en kleinkinderen er de vruchten van plukken, hoop ik!
Janic schreef:
20.000 geschatte gevallen (van iatrogene sterfgevallen) toch!En dan heb ik het niet over slechte dokters, maar over slechte medicijnen, dat is wat anders!
De HONcode heeft geen grenzen, dat is allemaal van belang!
Het verandert niets aan het soort medicijn dat wordt toegepast
Janic schreef:
En ben je net als het koppel dat de betreffende vaccins weigert (illegale vaccins overigens aangezien ze XNUMX-valent zijn) op je reet beland?
Ik geef toe dat ik erg geschrokken was! Vooral omdat de vader er oprecht uitzag. Maar het is HS.
Integendeel, het zit er gewoon in! De betrokken ouders kunnen geen gebruik maken van een HONcode die hen beschermt tegen deze politie-excessen. Met deze HONcode zouden we misschien hun gewetensrecht hebben erkend?
Ga, ga ... Er zijn zorgverleners of mensen die dat niet zijn! De rest moeten we niet schelen!

Bij in je gezicht hangen het risico van 3 maanden gevangenisstraf boerderij en 3.750 euro amandel, verlengbaar, plus dat je de voogdij over je kinderen intrekt, het lijkt me de moeite waard om je zorgen over te maken! (dat is Frankrijk!)
Moed Janic!
Moed aan de betrokken ouders, ik heb mijn deel van soortgelijke omstandigheden gehad waarin je alleen bent, helemaal alleen, om de wolven onder ogen te zien die alleen maar vragen om het lam te verslinden dat je hoort te zijn.
Janic schreef:
Maar ik erken dat wat Zwitserland doet al een grote stap is in de richting van minder exclusiviteit.
Dankjewel! Maar de HONcode heeft geen grenzen en het is een Zwitsers initiatief van HUG!


Janic schreef:
Obamot schreef:
Opgelet, iatrogenese kan ALLEEN en uitsluitend komen van een voorschrijvend lid van het verplegend personeel! (Een dokter in dit geval ...)
Dat is wat ik noemde!
Ok ;-)


PS: Ik merk dat je jezelf hebt gedocumenteerd (genezers en HUG) en dat deze persoon, je hebt een zekere eerlijkheid in het debat! Het is een genoegen.
Ik ben altijd eerlijk, in mijn posities, door spirituele principes! Dit betekent niet dat het als zodanig wordt ervaren, maar ik koos mijn kant en geef niemand de schuld (zonder mijn kleine tenen te laten verpletteren!)
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/10/14, 20:08

Janic schreef:De situatie mag niet worden teruggedraaid

Totdat het tegendeel bewezen is, is het het erkende systeem dat zegeviert (tenzij er iets anders voor in de plaats komt, je zei het zelf)...

In het huidige systeem is niet alles perfect. Maar er zijn tastbare redenen waarom hij is gekomen waar hij is. Alleen deze redenen zijn moeilijk aan u door te geven, omdat u altijd vanuit hetzelfde standpunt vertrekt, zonder te begrijpen dat mensen zich helaas niet gedragen zoals u zou willen, of zoiets (ik zeg dat zonder in details te treden , maar dat is een beetje zo, ik ben ook zo dus ik kan het wel begrijpen...).

Toegegeven, dit alles moet worden herzien en mensen zouden moeten evolueren naar een systeem waarin preventie de regel zou zijn en brandweergeneeskunde de uitzondering. Maar zoals het nu is, is het niet zo, ook al trapt het systeem erop. HET IS HOOG TIJD OM TE VRAGEN WAAROM? En niet volgens de gebruikelijke clichés, maar vanuit het oogpunt van het gedrag van de gemiddelde burger! (Ik zei van zijn gedrag en niet "van wat het idealiter zou zijn..." want tussen de twee zijn er alle vragen met betrekking tot de praktische toepassing! En dat kan niet zonder de punten die ik bij vele gelegenheden naar voren heb gebracht: ook al zou men het anders willen, en die ik hieronder nog eens zal herhalen).

Vanuit deze invalshoek, alles bij elkaar genomen, ben ik er niet zeker van dat een ander systeem dan het huidige op een begrijpelijke of praktische manier zou werken: en met de argumenten die je soms gebruikt, lijkt het een beetje op de mythe van Sisyphus, het elke keer dat je helemaal opnieuw moet beginnen en alles opnieuw moet uitleggen (hier zou er weinig "vooruitgang" zijn, omdat de gemiddelde burger in die tijd niet "veranderd" zou zijn). En de reden is heel simpel, we mogen niet systematisch de "persoonlijke wil"mensen en hun keuzemogelijkheid niet (her)ontzeggen"vrijwillig toegestemd". Dit is inderdaad het zwakke punt, maar we kunnen er niet omheen, het is onvermijdelijk.

Ik weet wat je gaat antwoorden, want ik ken je retoriek, maar het gaat altijd dezelfde kant op (een ietwat eindeloos verhaal, waarin we niet proberen te begrijpen waarom we in de huidige situatie stagneren, nogal simpelweg omdat we geen rekening houden met de reacties van de basale burger, en ook niet hoe we daar uit geraken...). En dit is geen verwijt maar een constatering. Er zijn punten waar de dialoog niet over gaat. Dus ik stop tijdelijk met praten over dit soort onderwerpen als het zo doorgaat, vooral omdat we meer zijn dan HS...! : Mrgreen:

Zolang dit niet wordt begrepen, heeft het geen zin om een ​​mening te geven over de HONcode zolang er geen voorwaarden zijn om alle verdiensten ervan te begrijpen. Nu respecteer ik ook jouw standpunt, maar hier hebben we het over iets anders...

Hebben we helaas niet het systeem dat we verdienen?
Dernière édition par Obamot de 11 / 10 / 14, 20: 42, 3 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/10/14, 20:36

Janic schreef:
De situatie mag niet worden teruggedraaid

Totdat het tegendeel bewezen is, is het het erkende systeem dat zegeviert (tenzij er iets anders voor in de plaats komt, je zei het zelf)...

Neen ! Het systeem wel wet alleen maar ! Om er iets voor in de plaats te stellen, zou het eerst nodig zijn om ervoor te zorgen dat het "primum non nocere" niet op voorhand wordt gewonnen.
In het huidige systeem is niet alles perfect. Maar er zijn tastbare redenen waarom hij is gekomen waar hij is.

Inderdaad en dit zijn voornamelijk economische redenen! Zelfs als (maar we moeten ons geen illusies maken) de laboratoria alleen "natuurlijke" medicijnen zouden willen maken, zou dat een echte ecologische plundering zijn, vandaar de chemische synthese van hun componenten (een houten poot in plaats van een echte poot). )
Alleen deze redenen zijn moeilijk aan u door te geven, omdat u altijd vanuit hetzelfde standpunt vertrekt, zonder te begrijpen dat mensen zich helaas niet gedragen zoals u zou willen.
Integendeel, ik begrijp volledig dat mensen zich niet gedragen zoals ik, ik ben niet geworden wat ik ben door toeval of door een wonder! Ik ben ook genoeg geweest (qua gezondheid) zoals de rest van de bevolking en zou dat misschien nog zijn als bepaalde omstandigheden er niet voor hadden gezorgd dat ze van oriëntatie veranderde. (dit is ook jouw geval: toch?) Dus nogmaals, ik vel geen oordeel op individuen maar op de systemen en zij alleen !
Hebben we helaas niet het systeem dat we verdienen?
Moeilijk te zeggen! laten we liever zeggen dat 'we' het nauwelijks in twijfel trekken uit luiheid, gewoonte of onwetendheid en soms uit principiële tegenstand.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/10/14, 21:10

janic die zijn eigen woorden ontkent schreef:
Obamot schreef:
Janic schreef:De situatie mag niet worden teruggedraaid

Totdat het tegendeel bewezen is, is het het erkende systeem dat zegeviert (tenzij er iets anders voor in de plaats komt, je zei het zelf)...

Neen ! Het systeem wel wet alleen maar ! Om er iets voor te vervangen, zou het eerst nodig zijn om ervoor te zorgen dat de " niet-nachtelijke primum ” die niet op voorhand wordt gewonnen.

Moet het nog bewijzen...!!!!!!

Janic schreef:
Obamot schreef:In het huidige systeem is niet alles perfect. Maar er zijn tastbare redenen waarom hij is gekomen waar hij is.

Inderdaad, en dit zijn voornamelijk economische redenen!

Nee, dat niet... En het is niet door andere redenen te vermijden dat het licht zal komen...

Janic schreef:Zelfs als (maar we moeten ons geen illusies maken) de laboratoria alleen "natuurlijke" medicijnen zouden willen maken, zou dat een echte ecologische plundering zijn, vandaar de chemische synthese van hun componenten (een houten poot in plaats van een echte poot). )

Mwouais dan daar... En waarom medicijnen? Niet nodig. We hebben al alle moleculen die goed zouden zijn om een ​​bevolking die redelijke preventie (natuurlijk of synthetisch) toepast, alles te bieden wat nodig is voor haar behoeften. Alleen zo gebeurt het niet, dat moet erkend worden! En we komen terug op de tastbare redenen waarom het systeem zo werkt en niet anders!

Janic schreef:
Obamot schreef:Alleen deze redenen zijn moeilijk aan u door te geven, omdat u altijd vanuit hetzelfde standpunt vertrekt, zonder te begrijpen dat mensen zich helaas niet gedragen zoals u zou willen.
Integendeel, ik begrijp volledig dat mensen zich niet gedragen zoals ik, ik ben niet geworden wat ik ben door toeval of door een wonder! Ik ben ook genoeg geweest (qua gezondheid) zoals de rest van de bevolking en zou dat misschien nog zijn als bepaalde omstandigheden er niet voor hadden gezorgd dat ze van oriëntatie veranderde. (dit is ook jouw geval: toch?) Dus nogmaals, ik vel geen oordeel op individuen maar op de systemen en zij alleen !

Nee, dat is een beetje makkelijk. Rekening houden met het gedrag van mensen is niet negeren wat ze bewust kiezen: het is dus een manier om te beoordelen wat ze doen (of niet doen... amha)

Janic schreef:
Obamot schreef:Hebben we helaas niet het systeem dat we verdienen?
Moeilijk te zeggen! laten we liever zeggen dat 'we' het nauwelijks in twijfel trekken uit luiheid, gewoonte of onwetendheid en soms uit principiële tegenstand.

Zijn de belangrijkste redenen niet vergeten (zie hierboven...)?

Ik zal mijn zin corrigeren:
"Helaas kunnen we alleen zien dat we het systeem hebben dat we verdienen (of dat we niet verdienden, maar in dit geval is het niet verboden om tegemoet te komen door "anders" te doen). : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/10/14, 23:31

Dat gezegd hebbende, moet ik toegeven dat het u niet aan argumenten ontbreekt : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/10/14, 08:22

obamot hello
Hebben we helaas niet het systeem dat we verdienen?
Moeilijk te zeggen! laten we zeggen dat we het nauwelijks in twijfel trekken uit luiheid, gewoonte of onwetendheid.(...)Nee! Het systeem regeert alleen! Om er iets voor in de plaats te stellen, zou het eerst nodig zijn om ervoor te zorgen dat het "primum non nocere" niet op voorhand wordt gewonnen.

Moet het nog bewijzen...!!!!!!

a) Ik bedoel dat de wet het systeem ondersteunt!
b) dat de "primum non nocere" duizenden jaren ervaring achter de rug heeft en zelfs als bepaalde praktijken verrassend zijn, tonen steeds meer studies aan dat, zonder de huidige kennis, bewezen is dat veel "natuurlijke" producten veilig en effectief zijn. Ik zal een voorbeeld nemen: in de "goedbedoelende" literatuur lezen we dat buxus in afkooksel gevaarlijk genoeg is om een ​​paard te doden (maar we zijn geen paarden) en ik heb de ervaring van een baby (minder dan een jaar oud) die gretig hele en repetitieve flessen afkooksel leegdronken zonder de minste moeite, integendeel, maar zodra de infectie verdwenen was, weigerde dit kind koppig om de minste druppel op te nemen. Aan de andere kant spuugde hij met walging de antibiotica uit die de dokter had voorgeschreven. De "Primum non nocere"!
Janic schreef:
Inderdaad, en dit zijn voornamelijk economische redenen!

Nee, dat niet... En het is niet door andere redenen te vermijden dat het licht zal komen...
Het is niet genoeg dat er licht is, het moet ook herkend, geaccepteerd en ervaren worden in “primum non nocere”! Zonlicht is het beste, maar het is het beste om er niet frontaal naar te kijken! Maar hier treden we een filosofisch discours binnen!
Janic schreef:
Dus nogmaals, ik vel geen oordeel over individuen maar over systemen en alleen over hen!

Nee, dat is een beetje makkelijk. Rekening houden met het gedrag van mensen is niet negeren wat ze bewust kiezen: het is dus een manier om te beoordelen wat ze doen (of niet doen... amha)
Dit is geen oordeel, maar eerder een constatering! Als iemand een steentje in de lucht gooit en het valt op zijn hoofd, kan ik eigenlijk beoordelen (liever schatten dat) van zijn gebrek aan reflectie alvorens het te gooien, maar ik merk vooral op dat er natuurkundige wetten zijn waaraan niemand kan ontsnappen.
Elders heb ik het voorbeeld genomen van een persoon die over straat loopt en in een van die hondenpoep gaat lopen die op het trottoir zwermt. De wetten van de fysica betekenen dat ze er voet op zet: waar is het oordeel over de persoon? Aan de andere kant kan ik de viezigheid beoordelen dat het systeem heeft geaccepteerd en hondenbezitters die de hygiëne negeren (het verandert nu het systeem beperkingen heeft opgelegd aan de "vrijheid" van hondenbezitters)
Dat gezegd hebbende, moet ik toegeven dat het u niet aan argumenten ontbreekt
na zoveel jaren, buiten de nagels, het zou zonde zijn om er niet aan te denken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/10/14, 11:02

Inderdaad, en dit betekent niet dat ik bereid zou zijn om mezelf op een sofisme te baseren!

Nog minder om een ​​doel te dienen! Daarvoor heb je solide elementen nodig!

janic die de aanhalingstekens heeft veranderd, misschien onbedoeld? schreef:
Obamot schreef:
Janic schreef:
Obamot schreef:
janic die zijn eigen woorden zou ontkennen, schreef:De situatie mag niet worden teruggedraaid

Totdat het tegendeel bewezen is, is het het erkende systeem dat zegeviert (tenzij er iets anders voor in de plaats komt, je zei het zelf)...

Neen ! Het systeem regeert alleen! Om er iets voor te vervangen, zou het eerst nodig zijn om ervoor te zorgen dat de "niet-nachtelijke primum” die niet op voorhand wordt gewonnen.

Moet het nog bewijzen...!!!!!!


b) dat de "primum non nocere" duizenden jaren ervaring achter de rug heeft...
a) Ik bedoel dat de wet het systeem ondersteunt!

Een wet moet neutraal zijn om de ene partij niet te bevoordelen ten opzichte van de andere (beginsel van gelijkheid voor de wet of gelijkheid voor de wet), anders is het geen wet. In het wetboek van strafrecht is er uitdrukkelijk het centrale element genaamd "zal schaden". Hoe kun je dan zeggen dat de wet het systeem zou ondersteunen (aangezien het precies gelijk moet zijn), en als deze wil wordt erkend als de belangrijkste as van de sanctie die het kwalificeert!?

Daarom vroeg ik je of je bewijs had van wat je zegt. Als we die hadden, en ze waren relevant, dan zou zo'n "systeem" instorten (en soms gebeurt dat ook), anders terug naar het citaat dat ik van je nam... ;-)

Janic schreef:b) de "primum non nocere" heeft duizenden jaren ervaring achter de rug en zelfs als bepaalde praktijken verrassend zijn, tonen steeds meer onderzoeken aan dat, zonder de huidige kennis, veel "natuurlijke" producten veiligheid en werkzaamheid hebben aangetoond.

Inderdaad, maar dat is voor de natuur, het is nog steeds nodig om de "bereidheid tot schade" voor "menselijke producties" te bewijzen. Als dat zo is, zou het interessant zijn, maar het is niet gemakkelijk te bewijzen omdat het taboe is!

Dus zoals het er nu uitziet, kunnen we niet afleiden dat het hele systeem gepolariseerd is uit de manier waarop je het declameert (anders hebben we geldig bewijs nodig in de rechtbank).

Als dit niet lukt, is het dus het erkende systeem dat prevaleert ("tenzij er iets anders voor in de plaats komt": zegt Janic)! Vanaf daar is de HONcode "OK" CQFD.

Ik heb dus geen hele wirwar van verschillende tracks nodig die elkaar mogelijk tegenspreken. Mijn vraag is eenvoudig en kan worden beantwoord met "ja" of "nee":

Heb je bewijs van wat je zegt over een "bereidheid tot schade"?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/10/14, 15:47

Obamot hello
Een wet moet neutraal zijn om de ene partij niet te bevoordelen ten opzichte van de andere (beginsel van gelijkheid voor de wet of gelijkheid voor de wet), anders is het geen wet. In het wetboek van strafrecht staat uitdrukkelijk het centrale element "bereidheid tot schade". Hoe kun je dan zeggen dat de wet het systeem zou ondersteunen (aangezien het precies gelijk moet zijn), en als deze wil wordt erkend als de belangrijkste as van de sanctie die het kwalificeert!?

Dit is waar de hele moeilijkheid voor advocaten ligt: ​​zijn zij vertegenwoordigers van de wet of van justitie? Het voorbeeld van abortus onderstreept de tegenstelling met een repressief systeem tegen aborteurs en de dag na de wet worden zij de goeden en hun voormalige tegenstanders de slechteriken, zelf vervolgd door deze nieuwe wet. Waar is de rechtvaardigheid in kwestie? Is het doden van een zwanger kind een wil om kwaad te doen?
Dus de wil om kwaad te doen! Het is minder eenvoudig dan dat, er is ook de wens om belangen niet te schaden, vooral in strafzaken. Zie het geval van asbest waarvan het een eeuw duurde voordat het werd erkend vanwege zijn terechte gevaarlijkheid, ondanks de vele waarschuwingen en gevallen van bewezen pathologieën, hetzelfde voor kernenergie met de overmaat aan leukemie die er in de buurt was, enz ... maar groot belangen stonden op het spel! of zelfs zeswaardig chroom (kankerverwekkend chroom 6) dat de grootste compenserende vergoedingen van die tijd opleverde, maar het was Amerika, niet Frankrijk met zijn symbolische frankvergoedingen.
Daarom vroeg ik je of je bewijs had van wat je zegt.

Bovenstaande voorbeelden!
Als we die hadden, en ze waren relevant, dan zou zo'n "systeem" instorten (en soms gebeurt dat ook), anders terug naar het citaat dat ik van je nam... ;-)
Weer dromer? utopisch?


Janic schreef:
b) de "primum non nocere" heeft duizenden jaren ervaring achter de rug en zelfs als bepaalde praktijken verrassend zijn, tonen steeds meer onderzoeken aan dat, zonder de huidige kennis, veel "natuurlijke" producten veiligheid en werkzaamheid hebben aangetoond.
Inderdaad, maar dat is voor de natuur, het is nog steeds nodig om de "bereidheid tot schade" voor "menselijke producties" te bewijzen. Als dat zo is, zou het interessant zijn, maar het is niet gemakkelijk te bewijzen omdat het taboe is!
Het is inderdaad taboe en de "potentiële boosdoeners" worden niet uit de laatste regen geboren om de stok te slaan. Neem het voorbeeld van sigaretten met toevoegingen zoals ammoniak om de verslaving te vergroten. Amerikaanse tabaksfabrikanten zijn veroordeeld tot astronomische schade, niet alleen voor hun handel maar ook en vooral voor meineed voor het congres door deze "bereidheid tot schade" onder ede te ontkennen.
of de Pacific Gas and Electric Company (PG&E), en Erin Brockovich over zeswaardig chroom (of chroom-6), dat destijds de grootste vergoedingen moest betalen.
Dus zoals het er nu uitziet, kunnen we niet afleiden dat het hele systeem gepolariseerd is uit de manier waarop je het declameert (anders hebben we geldig bewijs nodig in de rechtbank).

Helaas als; toch in Frankrijk!! Neem het voorbeeld van vaccins, geen enkele heeft ooit zijn effectiviteit tegen de betrokken ziekten aangetoond, maar aan de andere kant zijn de iatrogene effecten waargenomen sinds zijn oorsprong in Pasteur voor Frankrijk (officiële documenten ter ondersteuning) Heeft hij daarom een ​​bewezen wil schaden? Onmogelijk te bewijzen omdat het zichzelf bedekt met een mantel van humanitaire respectabiliteit tegenover bevolkingsgroepen die bang zijn voor epidemische ziekten of niet en bereid zijn alles te doen om eraan te ontsnappen (de kwakzalverij in kwestie en de verharde goede bedoelingen) en als de labs bevinden zich aan de kant van het handvat van de bijl en niet aan de kant van de boomstam die het gezicht pakt, ze spelen op fluweel behalve wanneer er een kink in de kabel is zoals dit paar of de H1N1.
Heb je bewijs van wat je zegt over een "bereidheid tot schade"?
Zie hierboven ! Het herinnert aan het conflict van ideeën tussen gelovigen en niet-gelovigen: heb je bewijs dat god bestaat? waarop wordt geantwoord: heb je bewijs dat het niet bestaat ?" en in dit geval:
hebben we bewijs dat er geen wil tot schade is?
en het is aan de rechtbanken om het te beantwoorden ... de laatste tijd na vele doden of handicaps (maar ze kunnen niet ingrijpen voordat het duidelijk is!)
Dus, om het voorbeeld van de huidige chemische medicijnen te nemen, de industrie van deze medicijnen verzet zich tegen de gunstige effecten en de toxische effecten. Zonder een groot advocaat te zijn, is het feit dat je een product geeft om te consumeren terwijl je de toxische effecten kent, een bewijs van de schade van het product en van de kennis die de producenten ervan hebben. De truc is dus om te overwegen dat de voordelen opwegen tegen, niet door bewezen wetenschappelijke controle, maar op de enige bewering van de fabrikanten zelf (vandaar de late schandalen over het toxische effect dat de ietwat lichte schattingen van deze fabrikanten overtreft: iatrogeen effect.)
Echter, van de 10 medicijnen die uit de handel worden genomen, zijn er nog steeds honderden, duizenden die in omloop blijven ondanks hun bewezen toxiciteit die hun veronderstelde gunstige effecten ver overtreft, plus alle die nutteloos zijn. (boek van Pr de Harven en Pr Debré: gids voor 4.000 nuttige, nutteloze of gevaarlijke drugs.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/10/14, 17:15

CQFD.

Er is er geen (althans niet meer onder de "slechteriken" dan onder de "aardige slechteriken", noch meer dan onder de "slechte slechteriken", of zelfs de "slechteriken" VS "aardige jongens", enz.). ;-)

Dus als dat niet lukt: het is het theoretische model dat van toepassing is bij afwezigheid van iets dat het vervangt, in uw eigen woorden. Daarom is er een "theoretisch model"!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/10/14, 08:17

obamot hello
Dus als dat niet lukt: het is het theoretische model dat van toepassing is bij afwezigheid van iets dat het vervangt, in uw eigen woorden. Daarom is er een "theoretisch model"!
Ik begrijp uw standpunt: het is beter om met een kruk te lopen, bij gebrek aan iets beters, dan zonder.
Of liever op een andere manier lopen zonder krukken, is ook niet erg!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten