luie tuinman in Loire Atlantique

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 06/09/21, 21:35

Voor jam en compotes hergebruiken we allerlei recyclagepotten, met hun originele deksels. Even een controle om te zien of er roestplekken zijn ... Heet geworden, het desinfecteert ... Geen probleem - ja, soms om te openen!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 07/09/21, 00:14

Moindreffor schreef:
phil53 schreef:Weet iemand hoe je een pakking toevoegt aan metalen deksels?
Het verkoopt nieuwe hoezen, maar ecologisch gezien zou het beter zijn om ze tientallen keren te hergebruiken.

hallo, mijn moeder heeft zojuist commerciële potten hergebruikt zoals glazen sperziebonen en metalen deksel, zoals, en tomaten en klassieke sterilisatie erin gedaan alsof het beroemde merkpotten met oranje rubberen afdichtingen waren, ik twijfelde en geen probleem, het werkte en het conserveringsnikkel, dus doe geen moeite om een ​​zegel toe te voegen : Mrgreen:

voor de duur zijn er tafels, te lang krijg je altijd te gaar, zachte schade aan de textuur

Dit is wat ik doe. Ik heb de deksels hergebruikt. Voor een 2e of zelfs een derde keer kan het werken, maar de zeehond zakt elke keer een beetje meer.
Ik heb al een geval gehad waarbij er een lek was.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 07/09/21, 10:07

We hebben het over commerciële potten, met schroefbare deksels ...

Wat ik heb waargenomen is dat het soms "roest" ...

Voor de meeste maten zijn deze hoezen in de handel verkrijgbaar ...
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Rajqawee » 07/09/21, 10:15

phil53 schreef:
Moindreffor schreef:
phil53 schreef:Weet iemand hoe je een pakking toevoegt aan metalen deksels?
Het verkoopt nieuwe hoezen, maar ecologisch gezien zou het beter zijn om ze tientallen keren te hergebruiken.

hallo, mijn moeder heeft zojuist commerciële potten hergebruikt zoals glazen sperziebonen en metalen deksel, zoals, en tomaten en klassieke sterilisatie erin gedaan alsof het beroemde merkpotten met oranje rubberen afdichtingen waren, ik twijfelde en geen probleem, het werkte en het conserveringsnikkel, dus doe geen moeite om een ​​zegel toe te voegen : Mrgreen:

voor de duur zijn er tafels, te lang krijg je altijd te gaar, zachte schade aan de textuur

Dit is wat ik doe. Ik heb de deksels hergebruikt. Voor een 2e of zelfs een derde keer kan het werken, maar de zeehond zakt elke keer een beetje meer.
Ik heb al een geval gehad waarbij er een lek was.


Passeren in windvlaag: idem, al gevallen gehad van slecht verbonden sluiting (soep) met hergebruik potjes. Ik denk dat in een "low-cost" benadering van levensmiddelen die we toch zouden zijn kwijtgeraakt, dat niet dom is.
De potjes merk met zegel....het is echt niet goedkoop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 07/09/21, 10:20

Potten zijn over het algemeen niet goedkoop. Ik wilde hele kleine potjes met deksel kopen om kleine cadeautjes te geven aan passerende mensen - het is te duur!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Moindreffor » 07/09/21, 13:26

phil53 schreef:
Moindreffor schreef:
phil53 schreef:Weet iemand hoe je een pakking toevoegt aan metalen deksels?
Het verkoopt nieuwe hoezen, maar ecologisch gezien zou het beter zijn om ze tientallen keren te hergebruiken.

hallo, mijn moeder heeft zojuist commerciële potten hergebruikt zoals glazen sperziebonen en metalen deksel, zoals, en tomaten en klassieke sterilisatie erin gedaan alsof het beroemde merkpotten met oranje rubberen afdichtingen waren, ik twijfelde en geen probleem, het werkte en het conserveringsnikkel, dus doe geen moeite om een ​​zegel toe te voegen : Mrgreen:

voor de duur zijn er tafels, te lang krijg je altijd te gaar, zachte schade aan de textuur

Dit is wat ik doe. Ik heb de deksels hergebruikt. Voor een 2e of zelfs een derde keer kan het werken, maar de zeehond zakt elke keer een beetje meer.
Ik heb al een geval gehad waarbij er een lek was.

de deksels zijn min of meer standaard, dus zoals voor jam, mijn cartesiaanse kant, ik hou ook van vrij standaard potten, plotseling zijn er glazen potten waarvan ik het glas recycle en ik bewaar het deksel, want uiteindelijk is het de deksel die leeftijden het slechtst

om babyvoeding te maken, vroeg ik een vriend die in een kinderdagverblijf werkt om babyvoeding voor me te halen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 21/01/22, 18:27

Didier schrijft het vaak, het is niet de grootte die telt, ondanks dat hier een foto is van spruitjes, ze zijn erg goed, smelten, een genot. Ik heb de taak uit het midden verwijderd, ongetwijfeld het begin van rotten.
IMG20220119155031.jpg



Een foto doorgeven van mijn zoete aardappelen van kleine knollen die spruiten hadden toen ze werden geoogst.
IMG20220121181746.jpg


Op een perceel van de stad met educatieve doeleinden, was er een duw van blauwe voeten van goede grootte en aantal. Gebeurt dit bij jou?
Ik heb er al wat op mijn perceel gehad, maar in kleine hoeveelheden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 21/01/22, 23:17

Voor kool deel ik natuurlijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 22/01/22, 08:36

phil53 schreef:Didier schrijft het vaak, het is niet de grootte die telt, ondanks dat hier een foto is van spruitjes, ze zijn erg goed, smelten, een genot. Ik heb de taak uit het midden verwijderd, ongetwijfeld het begin van rotten.


Daar ben ik geslagen!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 22/01/22, 08:37

phil53 schreef:
Op een perceel van de stad met educatieve doeleinden, was er een duw van blauwe voeten van goede grootte en aantal. Gebeurt dit bij jou?
Ik heb er al wat op mijn perceel gehad, maar in kleine hoeveelheden.


Paddestoelen, het komt vaak voor... Thuis herinner ik me geen blauwe pootjes.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten