Welke gevolgen heeft het verminderen van onze vleesconsumptie voor de Franse landbouw?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Obamot » 27/06/21, 13:35

GuyGadeboisLeRetour schreef:Experimenten met menselijke cavia's zijn al begonnen in Singapore, dat toestemming heeft gegeven voor het op de markt brengen en consumeren van "kipnuggets" gemaakt van onder meer kippencellen. : Mrgreen:
https://www.france24.com/fr/asie-pacifi ... -singapour

Ik heb gevonden waar de "kippencellen" vandaan komen : Cheesy:

80D1C9C3-CE36-4D02-BF4F-8C0BEB3899F8.jpeg
80D1C9C3-CE36-4D02-BF4F-8C0BEB3899F8.jpeg (84.48 Kio) Consulté 2238 fois
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Christophe » 27/06/21, 17:25

GuyGadeboisLeRetour schreef:Experimenten met menselijke cavia's zijn al begonnen in Singapore, dat toestemming heeft gegeven voor het op de markt brengen en consumeren van "kipnuggets" gemaakt van onder meer kippencellen. : Mrgreen:
https://www.france24.com/fr/asie-pacifi ... -singapour


Wat is dit nou weer voor onzin? Kunstmatige Nuggets zijn Chez MacDaube en alle "goede" Belgische frietjes die al 30 jaar vlees en frikadel maken (minstens...)

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par GuyGadeboisTheBack » 27/06/21, 17:27

Vlees geproduceerd in het laboratorium van dierlijke cellen werd voor het eerst geserveerd in een restaurant in Singapore
Wat walgelijk is, is niet noodzakelijkerwijs "kunstmatig", het bewijs, uw voorbeelden.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13719
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par izentrop » 29/06/21, 19:08

GuyGadeboisLeRetour schreef:Hoe dan ook, dit "vlees" is shit en naar mijn mening (maar je zult me ​​vertellen wie het kan schelen), een toekomstige explosie van kankers.
Marabou Guitou gaf zijn deskundig advies in de oncologie : Twisted:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par GuyGadeboisTheBack » 29/06/21, 19:48

izentrop schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Hoe dan ook, dit "vlees" is shit en naar mijn mening (maar je zult me ​​vertellen wie het kan schelen), een toekomstige explosie van kankers.
Marabou Guitou gaf zijn deskundig advies in de oncologie : Twisted:

(En die andere idioot uit de Alpen die zich niet afvraagt ​​in wat voor substraat* deze cellen zullen groeien... Nee, gewoon een cocktail van groeihormonen, anabolen en andere onzin waarvan de kankerverwekkende kant al genoemd, gemeten, bewezen is. .. maar dat het dom, dom is om hooi te eten... geen analyse, geen logica, geen deductie, nee, een blinde trouw aan vooruitgang, aan "wetenschap" en aan industriëlen... .)

*
Gekweekt in bioreactoren, steriele omhulsels met voedingsvloeistoffen, worden deze satellietcellen gestimuleerd door groeifactoren, die hun intensieve proliferatie induceren.
Wat is kanker anders dan een anarchistische proliferatie van cellen?
https://www.20minutes.fr/planete/292729 ... mes-resout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Obamot » 29/06/21, 20:10

GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Hoe dan ook, dit "vlees" is shit en naar mijn mening (maar je zult me ​​vertellen wie het kan schelen), een toekomstige explosie van kankers.
Marabou Guitou gaf zijn deskundig advies in de oncologie : Twisted:

(En die andere idioot uit de Alpen die zich niet afvraagt ​​in wat voor substraat* deze cellen zullen groeien... Nee, gewoon een cocktail van groeihormonen, anabolen en andere onzin waarvan de kankerverwekkende kant al genoemd, gemeten, bewezen is. .. maar dat het dom, dom is om hooi te eten... geen analyse, geen logica, geen deductie, nee, een blinde trouw aan vooruitgang, aan "wetenschap" en aan industriëlen... .)

*
Gekweekt in bioreactoren, steriele omhulsels met voedingsvloeistoffen, worden deze satellietcellen gestimuleerd door groeifactoren, die hun intensieve proliferatie induceren.
Wat is kanker anders dan een anarchistische proliferatie van cellen?
https://www.20minutes.fr/planete/292729 ... mes-resout
Guy is zeker dichter bij de waarheid dan jij ooit zou kunnen zijn... Weet je wel waarom kanker Izentrop ontwikkelt? Ik heb het over een echte oorzaak.
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par GuyGadeboisTheBack » 29/06/21, 20:28

En dan ... het vlees dat door deze producten wordt vervalst bevat uiteindelijk een zeer klein deel en is desondanks al "giftig", terwijl ze in het geval van gekweekte cellen er letterlijk in baden, men kan zich voorstellen hoe gevaarlijk dat ding is ! Ja, Izy gaat veel eten, voel ik!
Ps: Menselijke cavia's eten het al in Singapore (bis). We zullen zien wat dat geeft.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Ahmed » 29/06/21, 20:40

Zonder je te willen beledigen, Kerel, Ik zie een zekere onhandigheid in uw opmerkingen. Je kwalificeert je als een "hooi-etend beest" iemand die eigenlijk streeft naar het eten van kunstvlees... Misschien is het gepast om deze riskante metafoor te herzien?
Toegegeven, het eten van hooi zou een goede oplossing kunnen lijken, maar het lijkt mij, fysiologisch gezien, moeilijk toe te passen, bij gebrek aan een passend spijsverteringssysteem...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 29/06/21, 20:56

Obamot schreef:Guy is zeker dichter bij de waarheid dan jij ooit zou kunnen zijn... Weet je wel waarom kanker Izentrop ontwikkelt? Ik heb het over een echte oorzaak.

het zou betekenen dat elke celkweek voor therapeutische doeleinden, zoals huidtransplantatie, daarom kankerverwekkend is en dat medicijnen voor de behandeling van ernstige brandwonden hen daarom jarenlang hebben aangeboden om huid en kanker als bonus te krijgen

denk aan de oorsprong van deze celcultuur, het kan zijn dat je minder vaak ronddwaalt, je angst voor de wetenschap is zo groot, na mij zal ik altijd de voorkeur geven aan natuurlijk vlees boven kunstmatig, ik ben niet gevoelig voor een goede slag van een snoeimes op nek van een scharrelkip, en daarna aan de pootjes op te hangen

we weten dat je voor een gelovige in een god een duivel nodig hebt, dus voor de gezegende ezels van de natuur heb je duivelse wetenschap nodig, er kan geen paradijs zijn zonder hel
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Obamot » 29/06/21, 21:22

Moindreffor schreef:
Obamot schreef:Guy is zeker dichter bij de waarheid dan jij ooit zou kunnen zijn... Weet je wel waarom kanker Izentrop ontwikkelt? Ik heb het over een echte oorzaak.

het zou betekenen dat elke celkweek voor therapeutische doeleinden, zoals huidtransplantatie, daarom kankerverwekkend is en dat medicijnen voor de behandeling van ernstige brandwonden hen daarom jarenlang hebben aangeboden om huid en kanker als bonus te krijgen
Ik had het over de ongerijmdheden van Izentrop... Sorry.
Wat betreft het beantwoorden van u, ik zou zeggen dat de enige manier om erachter te komen zou zijn door een therapeutische proef te doen. En dat we er voorlopig niets van weten, omdat we nauwelijks geïnteresseerd zijn in patiënten die in wezen "in goede gezondheid" verkeren (aangezien het nodig zou zijn definieer deze homeostase, wetenschappelijk gezien, en de laboratoria willen het absoluut niet... ze hebben dividenden te betalen aan de aandeelhouders, zoals we ze begrijpen...)
Achteraf kan je bewijzen wat je wil bij zieke of borderline patiënten, je hoeft enkel bepaalde drempels te verhogen of te verlagen, of zelfs irrelevante onderwerpen van meet af aan uit te sluiten... (vergeleken met het resultaat dat we voorstellen te bereiken...)

Dus ja, gezien het bovenstaande, mogelijk ja, kunnen er kankerverwekkende risico's zijn sinds mutagene agentia! we zijn in de instabiliteit van de levenden.
En nee, het krijgen van een huidtransplantatie is niet noodzakelijkerwijs een kankerverwekkend risico, zolang er geen blootstelling aan de zon is. En door het feit dat de cellen van de huid zich in 3 of 4 weken vernieuwen... En door echte cellen die volledig voortkomen uit een volledig levende stofwisseling.

Moindreffor schreef: onthoud de oorsprong van deze celcultuur, het kan ervoor zorgen dat je niet zo vaak ronddwaalt,
Tot die tijd ben ik niet degene die "vaag" zegt :D

Moindreffor schreef: zo groot is je angst voor de wetenschap,
Zoals al gezegd, je hebt een gave van waarzeggerij (die je voor jezelf moet houden of perfectioneren...) : Mrgreen:


Moindreffor schreef: na mij zal ik altijd natuurlijk vlees verkiezen boven kunstmatig, ik ben niet gevoelig voor een flinke klap van het snoeimes op de nek van een scharrelkip, en om het daarna aan de poten op te hangen

we weten dat je voor een gelovige in een god een duivel nodig hebt, dus voor de gezegende ezels van de natuur heb je duivelse wetenschap nodig, er kan geen paradijs zijn zonder hel
Tot die tijd heb ik ook geen standpunt ingenomen over deze onderwerpen, pas a.u.b. de ABCD2019-methode voor dummies niet toe : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 29 / 06 / 21, 21: 27, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten