Onze participatietuin in Moselle

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Ahmed » 26/06/20, 23:01

Door een beetje hersensap te gebruiken tijdens een periode van intensief gebruik van de fauteuil die bevorderlijk is voor deze oefening en, terecht, het belangrijkste hulpmiddel van de PP, is het ongetwijfeld mogelijk om een ​​alternatief voor deze vierkanten te vinden "plancheux" die compatibel is met de specifieke beperkingen van de plaats ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Did67 » 27/06/20, 07:17

Veel gebruik van de ligstoel is niet nodig: platte terraslatten zijn een goed alternatief. Ze markeren de gebieden en als ze kunnen worden omgedraaid, worden ze slakkenvallen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Ahmed » 27/06/20, 09:07

U hoeft de ligstoel niet veel te gebruiken ...

Vertelt ons de promotor van het intensieve gebruik ervan! :P
Afgezien van een grapje, hangt de duur van effectief gebruik af van de begintoestand van de betrokken hersenen ... : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
emilio57
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 18/07/19, 17:45
x 6

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par emilio57 » 29/06/20, 18:34

Did67 schreef:Deze prachtige randen zijn, naar mijn mening, een obstakel ...

Nu heb je ook geduld nodig ... Laat ze komen. Van ergens. Wennen. En blijf !!! Het is een beetje willekeurig.

We kunnen remmen. Grenzen (karabijnen, stafyles). Grills (egels). Enzovoort ...

Of we kunnen helpen: schuilplaatsen, hoog gras, wetlands (padden, orvets, salamanders ...). Oud hout. Droge stenen muren (hagedissen) ...

Helaas leiden "indoctrinatie" en "modi" eerder tot vierkanten - en daarmee wordt het probleem vergroot! En we zullen op zoek gaan naar de "remedie" ...


Goedenavond Didier.
Je sprak erover tijdens je bezoek aan Forbach, ik herinnerde het me, maar anderen lachten om dit argument over de houten boomstammen rond de percelen

voor de containers zijn ze essentieel om de tuin voor rolstoelgebruikers mogelijk te maken. verhoogd, dus essentieel.
2 x
emilio57
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 18/07/19, 17:45
x 6

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par emilio57 » 29/06/20, 18:44

Ahmed schreef:Door een beetje hersensap te gebruiken tijdens een periode van intensief gebruik van de fauteuil die bevorderlijk is voor deze oefening en, terecht, het belangrijkste hulpmiddel van de PP, is het ongetwijfeld mogelijk om een ​​alternatief voor deze vierkanten te vinden "plancheux" die compatibel is met de specifieke beperkingen van de plaats ...


voor mensen met beperkte mobiliteit geef ik toe dat ik, afgezien van de verhoogde pleinen een hangende tuin zie, niet zie wat ik moet doen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par sicetaitsimple » 29/06/20, 19:20

emilio57 schreef:voor mensen met beperkte mobiliteit geef ik toe dat ik, afgezien van de verhoogde pleinen een hangende tuin zie, niet zie wat ik moet doen.


Ga door zoals je voelt, het is een prachtig project, sommige dingen zullen werken, andere niet, je zult het zien!
Maar het verwelkomen van mensen met beperkte mobiliteit om daar te werken, zelfs op een ietwat "oppervlakkige" manier, is, zoals ik op de vorige pagina al zei, belangrijker dan het vergemakkelijken van de toegang van loopkevers tot de gewasbedden. de kevers en anderen) om er vanaf te komen : Lol:
Bravo!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Did67 » 29/06/20, 19:42

Ik had een "ventilator" in een rolstoel, tijdens een conferentie (gelukkig in een goed ingerichte moderne kamer - het was niet in Forbach, waar de kamer ook mooi was) ... Natuurlijk tijdens het chatten aan het einde vertelde ik hem dat hij in zijn geval de hoogte moest verhogen [omdat ik duidelijk de mode van "vierkanten" had bekrast - ik beweer dat 98 van de 100 keer de laatste volgt. mode als een ezel; dus ik ging naar hem toe om te corrigeren]

Een suggestie toch; maak een of twee of drie lange stroken in de hoogte, die ter hoogte van de kleine zijkanten aan elk uiteinde zachtjes afdalen, bijvoorbeeld met struiken (plukken op hoogte). Dit zal een "natuurlijke gang" maken die de assistenten "ter hoogte van de grond" automatisch zullen gebruiken. En dit belemmert op geen enkele manier het werken op hoogte aan het hele centrale deel ...

Natuurlijk geen geotextiel of ander zeildoek in de bodem.

Opvullen met aarde (echte grond - mogelijk aangepast, je kunt net zo goed profiteren van de onrust of zelfs in deze omstandigheden kun je overwegen om de textuur aan te passen - voeg een vrachtwagen of twee klei of leemachtige bodems toe in te zandige grond of omgekeerd). Geen "compost", volledig biologisch, wat geen "bodem" is in agronomische zin ...

Ik zeg dit: ik deel ideeën. Eindelijk nee: ik gooi ideeën. Die heel goed kunnen "rotten" en ontbinden. Het is natuurlijk !
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 186 gasten