Onze participatietuin in Moselle

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Moindreffor » 13/09/19, 07:38

sicetaitsimple schreef:Ik denk niet dat de vraag van Emilio specifiek is voor hooi, ik begrijp dat ze de kans krijgen om van alles een beetje te ontvangen, compost, mest, groenafval, versnipperd materiaal, stro, hooi... zonder precies te weten wat en wanneer.

Naar mijn mening is het vandaag belangrijk om de gebieden die volgend jaar zullen worden bebouwd "af te bakenen" (zoveel, meer, hetzelfde als dit jaar of andere?) zijn, gewoon massale toevoegingen vermijden die te veel koolstof bevatten op een enkel perceel.

of het nu hooi is of anders, voor mij is het een beetje hetzelfde, voor wat droog zal zijn, voor min of meer vochtige mest of paardenmest, je moet weten dat het de opkomst van onkruid niet blokkeert , dus het zal nodig zijn om doe er nog een hoes op, maar het zal inderdaad nodig zijn om te proberen het koolstofgehalte in evenwicht te brengen, het is vooral nodig om uit te spreiden zodra ze dat hebben gedaan, het heeft geen zin om in een hoek op te slaan, j ik voor tijdgebrek liet mijn gemaaid gras op een hoop achter, het gist heel snel, zelfs met een stapel van amper 30 cm hoog, en het regende dus het droogde helemaal niet uit

maar zoals je zegt, je moet je aanvalsplan stroomopwaarts voorbereiden, om te weten waar je wat moet neerzetten
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Did67 » 13/09/19, 09:55

Over boren, deze uitwisseling met phil12 die er een heeft gemaakt:

phil12 schreef:
Did67 schreef:
phil12 schreef:
dankzij mijn nieuwe boor



Intereseert mij ! Zelfs als ik twijfel of ik tot het einde van het project zal gaan om er een te maken, gezien mijn leeftijd, de moeilijkheid van toegang, enz...

Maar om mijn gedachte te kaderen, heeft u gegevens die u openbaar kunt maken: kosten, diepte, stroom, apparatuur (pomp) ???


Hallo deed,

Diepte 60m, debiet 1,5 m3/h, 10 K€ (boren + pomp + buffervat + installatie), dompelpomp 0,75 kw.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Adrien (voormalig nico239) » 13/09/19, 10:40

We zouden op het idee zijn gekomen om er een te maken .... het geeft het kostenniveau aan ... en het is niet goedkoop.

Als je helemaal geen water op je land hebt, oké

Anders zouden we, al was het maar om af te schrijven tegen onze jaarlijkse rekening, .... 71 jaar nodig hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par phil12 » 13/09/19, 13:47

nico239 schreef:We zouden op het idee zijn gekomen om er een te maken .... het geeft het kostenniveau aan ... en het is niet goedkoop.

.


Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Moindreffor » 13/09/19, 14:02

phil12 schreef:
nico239 schreef:We zouden op het idee zijn gekomen om er een te maken .... het geeft het kostenniveau aan ... en het is niet goedkoop.

.


Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!

als het uw hoofdwaterpunt is, is dat begrijpelijk, maar als het een extra waterpunt is om te besproeien, moet u de afschrijving berekenen in vergelijking met bijvoorbeeld aankopen van 1000L-tanks voor 100€ l-eenheid, en de aankoop van een kleine booster
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par sicetaitsimple » 13/09/19, 14:09

phil12 schreef:Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!


Het is een individuele keuze gekoppeld aan individuele omstandigheden, maar wees toch voorzichtig, afgezien van de "normale" onderhoudskosten waarmee rekening moet worden gehouden (vervangende pomp, enz.), heeft een boorgat zelden een onbeperkte levensduur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Adrien (voormalig nico239) » 13/09/19, 14:14

phil12 schreef:
nico239 schreef:We zouden op het idee zijn gekomen om er een te maken .... het geeft het kostenniveau aan ... en het is niet goedkoop.

.


Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!


Ooh, maak je geen zorgen, niets tegen deze no-soucy investering....

Alleen dat het niet winstgevend voor ons is op de schaal van ons bestaan.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Moindreffor » 13/09/19, 14:57

nico239 schreef:
phil12 schreef:
nico239 schreef:We zouden op het idee zijn gekomen om er een te maken .... het geeft het kostenniveau aan ... en het is niet goedkoop.

.


Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!


Ooh, maak je geen zorgen, niets tegen deze no-soucy investering....

Alleen dat het niet winstgevend voor ons is op de schaal van ons bestaan.

mijn zus huurt een huis dat werd gevoed door een put en 2 andere woningen, waaronder die van de eigenaar, allemaal in hetzelfde boorgat, het is in de Ardèche, met de droogte was het nodig om constant het niveau van de put te controleren beperk de douches, op andere momenten was het gratis water naar believen, plotseling had de eigenaar het huis aangesloten op het netwerk, omdat tenslotte de put in de zomer niet voldoende werd gevoed om een ​​regelmatig verbruik te hebben, moet ook rekening worden gehouden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Adrien (voormalig nico239) » 13/09/19, 15:02

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:
phil12 schreef:
Het is de prijs./ Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft?
Nadat we het geld hebben of niet, is het een ander verhaal!
Persoonlijk met mijn criteria (autonomie, benodigde hoeveelheid water, kwaliteit van water enz ...) wordt het zeer snel terugverdiend!


Ooh, maak je geen zorgen, niets tegen deze no-soucy investering....

Alleen dat het niet winstgevend voor ons is op de schaal van ons bestaan.

mijn zus huurt een huis dat werd gevoed door een put en 2 andere woningen, waaronder die van de eigenaar, allemaal in hetzelfde boorgat, het is in de Ardèche, met de droogte was het nodig om constant het niveau van de put te controleren beperk de douches, op andere momenten was het gratis water naar believen, plotseling had de eigenaar het huis aangesloten op het netwerk, omdat tenslotte de put in de zomer niet voldoende werd gevoed om een ​​regelmatig verbruik te hebben, moet ook rekening worden gehouden



We moesten ook waakzaam gaan worden...

Hier op dit moment geen zorgen, maar het zou een dezer dagen kunnen vallen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Our Participatory Garden in Moselle




par Did67 » 14/09/19, 10:00

Putten hebben over het algemeen deze "breekbaarheid" dat we stoppen met graven als we onder 1 m water zijn. Wij bouwen.

En als na twee droogteperiodes het grondwaterpeil met 2 m zakt, staan ​​we droog. Als we dieper graven, verzwakken we het gebouw.

De watervoerende lagen zijn van zeer verschillende kwaliteit: eenvoudige "lens" van water, min of meer diepe watervoerende laag, gevoed door een min of meer breed bassin...

[In Afrika hadden we technieken met een vast mondstuk tot aan het water, daarna plaatsten we smallere mondstukken erin, op een "snij" ring, niet vast; we zouden dan kunnen overgraven, zonder onszelf in gevaar te brengen, deze tweede huls die in de eerste glijdt en afdaalt terwijl we gaan]
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten