Waren onze grootouders permacultuurboeren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waren onze grootouders permaculturalists?




par Did67 » 08/04/19, 09:07

Helemaal...

En ook al zijn bepaalde babacools uit de jaren na 68 echte ‘neoruralen’ geworden, die soms lokale gebieden nieuw leven hebben ingeblazen, het is een ultra-minderheid die is gebleven. Uiteindelijk was het ‘bewerken van het land’ moeilijk. Gelukkig heeft het toerisme hier en daar mogelijkheden geboden om inkomsten te genereren met snuisterijen, die veel minder moeilijk te maken zijn...

Dit is een van de elementen van reflectie die mij doen denken dat we over tien jaar heel weinig zullen praten over micro-boerderijen met "permacultuur op terpen"... Veel te veeleisend qua werk, voor een veel te lage productiviteit. Het model is, zoals ik al heb geschreven, in deze vorm “doodgeboren”. Zal het evolueren??? Het hangt ervan af hoe "bekrompen" degenen die het promoten zijn...! Ik zou ze in ieder geval hebben gewaarschuwd!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten