luie tuinman in Loire Atlantique

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Moindreffor » 08/04/19, 10:11

phil53 schreef:Ja in mijn idee, het is niet om de hele plot te beschermen, het zou niet werken. Ik denk om kleine structuren te maken om kwetsbare boards te beschermen. Ik ga een foto van mijn model maken, het is in elk geval beter dan pellets.
Ik maakte een metalen frame dat 4 of 5 cm in aarde zinkt, waarop ik een draad op geïsoleerde kussens bevestigde. De draad bevindt zich 2 of 3 mm van het oppervlak van het frame. Ik heb dat op de batterij van een zonnelamp aangesloten.
Zolang er geen imac is, verbruikt het niets.
De naaktslak is een stuurprogramma en is uitgedroogd als deze vast blijft zitten. De groten draaien zich om.
Insecten kunnen passeren omdat de spanning laag is en hun exoskelet isolerend is.
Voordat u het frame neerlegt, verwijdert u hooi en naaktslakken mogelijk op locatie.

foto's, foto's :P :P
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 08/04/19, 11:29

phil53 schreef:... ik verwijder eventueel hooi en slakken ter plaatse.


Dit is waar het lastiger kan worden: sommige naaktslakken zijn "ondergronds" - de kleine zwarte. Anderen begraven zichzelf in scheuren als het wat droger is, om er pas uit te komen als het natter is.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 08/04/19, 12:01

Did67 schreef:
phil53 schreef:... ik verwijder eventueel hooi en slakken ter plaatse.


Dit is waar het lastiger kan worden: sommige naaktslakken zijn "ondergronds" - de kleine zwarte. Anderen begraven zichzelf in scheuren als het wat droger is, om er pas uit te komen als het natter is.

Dit gaat niet, daarom denk ik dat we ons moeten beperken tot een klein gebied. Degenen in de val zullen daar blijven, maar dit vermijdt de invasie, vooral tijdens het tillen.
Tot nu toe werkt het voor mij beter dan pellets.
Ik heb nog steeds niet genoeg perspectief om de overwinning te claimen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 08/04/19, 12:16

Je kent mijn leidmotief: "voor wonderen, ga naar Lourdes!".

Dus ja, natuurlijk, op afgebakende gebieden, die eerder moeten worden schoongemaakt, kan dat een oplossing zijn! Bijvoorbeeld een frame om planten voor te bereiden of een hoek van een kas speciaal voor dit gebruik ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 16/04/19, 23:46

download / file.php? mode = view & id = 10755Mes salades op de dag van opzetten, 9 in het frame en 3 buiten.

Mijn salades 3 weken later zijn de 3 getuigen verdwenen, de anderen zijn van kleur veranderd maar hebben geen spoor van slak.download / file.php? mode = bekijk & id = 10756

Zelfs later, de radijs zaden en ik weet niet wat er wordt gekweekt https://www.econologie.com/forums/download/file.php?mode=view&id=10757

Salade zonder enig spoor van slak, geen doorboord blad https://www.econologie.com/forums/download/file.php?mode=view&id=10758
toebehoren
P_20190412_105813.jpg
P_20190412_105801.jpg
P_20190331_085949.jpg
P_20190324_083240.jpg
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 16/04/19, 23:53

download / file.php? mode = bekijk & id = 10759
We kunnen zelfs kleine naaktslakken zien opgedroogd door de stroom, ik vraag me af of ze niet als isolatie kunnen worden gebruikt zodat een van hun soortgenoten kruist.

download / file.php? mode = bekijk & id = 10760 het is niet te zien op de foto, maar de slakken zijn dood, helemaal droog.

download / file.php? mode = bekijk & id = 10761
Lamp wordt gevoed omdat het praktisch niets verbruikt, de zon is genoeg om het systeem actief te houden, sinds de installatie heb ik het niet opgeladen.
toebehoren
P_20190412_110044.jpg
P_20190412_105905.jpg
P_20190412_105845.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 17/04/19, 00:04

phil53 schreef:https://www.econologie.com/forums/download/file.php?mode=view&id=10759
We kunnen zelfs kleine naaktslakken zien opgedroogd door de stroom, ik vraag me af of ze niet als isolatie kunnen worden gebruikt zodat een van hun soortgenoten kruist.

download / file.php? mode = bekijk & id = 10760 het is niet te zien op de foto, maar de slakken zijn dood, helemaal droog.

download / file.php? mode = bekijk & id = 10761
Lamp wordt gevoed omdat het praktisch niets verbruikt, de zon is genoeg om het systeem actief te houden, sinds de installatie heb ik het niet opgeladen.


Ah onberispelijk, het is goed om het systeem te zien ...

Ik doe een linkuitwisseling met Fred

Hier is zijn installatie

En ik heb de link van jou in de commentaren van zijn video gezet

Als twee geo's alle elektriciteit daar binnen krijgen, kunnen de slakken maar beter uitkijken Beeld


Fred's video

0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 21/04/19, 10:52

Eerste slak gevonden in mijn salades onder elektrische bescherming. Ik vermoed dat ze het zeil heeft afgezet.
In de uien verzamelde ik in 3 ochtenden ongeveer 200 slakken.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 21/04/19, 19:27

Ah ja 200 toch ....

Wat mij betreft zit het in het chassis prima ....

De radijskoppen zijn er als martelaren en HET LIJKT dat de wortelen gespaard zijn gebleven.

Ik zeg dat het lijkt omdat ik nogal wat tuinders zie die zeggen dat al hun wortelspruiten zijn opgegeten door de slakken.

Persoonlijk hebben "de mijne" NOOIT wortelen aangevallen, zelfs niet als ze niet "getrouwd" waren met radijs.

Zo erg zelfs dat ik was gaan denken dat slakken niet van wortels hielden, maar het lijkt erop dat ze dat niet doen.

Aan de andere kant houden ze van artisjokken.

Mme kocht er 4, 2 die ze in de tunnel plantte, en in één nacht wow was er al heel veel gegeten: ineens hink-franje.

De mijne in het hoge frame is momenteel van nikkel MAAR ze zitten nog in hun originele potten

Aan de andere kant denk ik dat de frames die nieuw zijn in de moestuin nog niet gekoloniseerd zijn en dat ik misschien een beetje uitstelseizoen heb voordat ze arriveren.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Moindreffor » 21/04/19, 20:30

nico239 schreef:Ah ja 200 toch ....

Wat mij betreft zit het in het chassis prima ....

De radijskoppen zijn er als martelaren en HET LIJKT dat de wortelen gespaard zijn gebleven.

Ik zeg dat het lijkt omdat ik nogal wat tuinders zie die zeggen dat al hun wortelspruiten zijn opgegeten door de slakken.

Persoonlijk hebben "de mijne" NOOIT wortelen aangevallen, zelfs niet als ze niet "getrouwd" waren met radijs.

Zo erg zelfs dat ik was gaan denken dat slakken niet van wortels hielden, maar het lijkt erop dat ze dat niet doen.

Aan de andere kant houden ze van artisjokken.

Mme kocht er 4, 2 die ze in de tunnel plantte, en in één nacht wow was er al heel veel gegeten: ineens hink-franje.

De mijne in het hoge frame is momenteel van nikkel MAAR ze zitten nog in hun originele potten

Aan de andere kant denk ik dat de frames die nieuw zijn in de moestuin nog niet gekoloniseerd zijn en dat ik misschien een beetje uitstelseizoen heb voordat ze arriveren.

de hennen laten rondlopen in de frames is misschien ook een element om niet over het hoofd te zien, want de hennen graven ook een beetje in het hooi en ze maken een goede oogst van naaktslakken, nog een voordeel van de frames
als er minder slakken buiten zijn, minder slakken binnen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten