De verkoop van boerenzaden eindelijk toegestaan, overwinning!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Obamot » 16/07/20, 15:46

De man praat met ons over een vage besmetting om te voorkomen dat hij over de wortel van het probleem praat, namelijk het patenteren van het leven om het zich toe te eigenen en vooral om te voorkomen dat de menselijke soort er vrijelijk van kan genieten!! En de man wil het je als 'normaal' presenteren Beeld

terwijl het weerzinwekkend en beschamend is!...


Moindreffor schreef:
GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:vandaar mijn opmerking dat zonder controles op boerenzaden de besmettingen NOG NOG meer besmet zullen zijn

Nogmaals, jij bent het die het zegt.

tja, wie zal de controle uitoefenen? en ja, ik ben het die het zegt omdat het logisch is, toch? maar dat baart je geen zorgen? Dit is waar ik graag uw standpunt over zou willen hebben.
hier brengen we veel standpunten naar voren, niet noodzakelijkerwijs feiten, anders heeft het geen zin om gevestigde zaken te bespreken


Aarzel niet om terug te komen als u iets niet begrijpt in wat u schrijft! : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Moindreffor » 17/07/20, 10:10

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:
GuyGadebois schreef:Nogmaals, jij bent het die het zegt.

tja, wie zal de controle uitoefenen?

De persoon die ze verkoopt, waarom? Denkt u dat de arme jongens die door de officiële organisaties met de katapult worden betaald, een superieure garantie vormen? Maar in welke wereld leef jij? Zie je niet wat er gebeurt? Begrijp jij iets van de wereld waarin je leeft?

dus je denkt dat de jongens die boerenzaden gaan verkopen zichzelf zullen beheersen, als de arme jongens die met de katapult worden betaald vuil werk doen, is het om grote waardering te hebben voor alle ambtenaren, ze zullen je bedanken, al van één en anders, als de cheques niet verplicht zijn, zal niemand ze doen, in welke wereld leef je, in een wereld waar je toch betaalt voor wat je niet hoeft te betalen : Mrgreen:

nee, als we niet om controles vragen en dat is het geval, zal niemand ze doen en dat is de kern van het probleem... en als je ze wilt, waarom koop je dan geen gecertificeerde zaden, zoals je dat al kunt doen in verenigingen , de namen zijn bekend

je moet niet veel producten kopen, als je niemand vertrouwt... je koopt "biologisch", het is gecertificeerd door dezelfde arme jongens die met de katapult worden betaald en daarom wie je vertelt dat je AB echt is, dat mag "biologisch" betalen voor conventioneel en bovendien, als het niet uit Frankrijk komt, is het zelfs nog erger met lichtere specificaties... en nog minder goedbetaalde controllers...

dus aan de ene kant vertrouw je de controllers en aan de andere kant zeg je dat ze niets garanderen, altijd dat je variabele geometrie klopt...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Obamot » 17/07/20, 10:37

Moindreffor schreef:Maar in welke wereld leef jij? [...] in een wereld waar waar u niet voor hoeft te betalen, u nog steeds voor betaalt
Goede definitie van GGO's, gepatenteerde zaden, motorolie in salades, enz. : Mrgreen:

Er zijn zeker dingen die je niet begrijpt in wat je schrijft!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Moindreffor » 17/07/20, 12:13

Obamot schreef:
Moindreffor schreef:Maar in welke wereld leef jij? [...] in een wereld waar waar u niet voor hoeft te betalen, u nog steeds voor betaalt
Goede definitie van GGO's, gepatenteerde zaden, motorolie in salades, enz. : Mrgreen:

Er zijn zeker dingen die je niet begrijpt in wat je schrijft!

Nou ja, door in de buurt van imbecielen te zijn, worden we dom
wat betreft GGO's: je eet ze elke dag. Ik hoop dat je je ervan bewust bent. Het lijkt een beetje op de giftige wolk van Tsjernobyl om te geloven dat die er in Frankrijk niet zijn, dat is heel naïef
voor gepatenteerde zaden betaal ik voor het patent, de stabiliteit, een bepaalde kwaliteit
voor "minerale" olie betaal ik de controleurs die het dankzij hun werk mogelijk maken om deze uit de markt te halen...
dus nee, ik denk dat ik waar voor mijn geld heb

in jouw ideaal verwijderen we de controles en vertrouwen we de verkoper... dus als jij alles hebt, heb ik de rest
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par GuyGadebois » 17/07/20, 15:56

Moindreffor schreef:voor "minerale" olie betaal ik de controleurs die het dankzij hun werk mogelijk maken om deze uit de markt te halen...
dus nee, ik denk dat ik waar voor mijn geld heb

Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de ‘controleurs’ accepteerden een ‘onschadelijke dosis’ (- 10% vervalste olie, een rietje) minerale oliën in
voedsel (en het is geen paraffine).
Ook heeft de Europese Commissie op 2 mei een aanbeveling uitgebracht die de verkoop toestaat van alle voedingsmiddelen die minder dan 10% vervalste olie bevatten. Hij vraagt ​​hem daarom enerzijds of alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen zodat de gezondheid van de consument niet in gevaar komt en anderzijds hoe de regering de controlemiddelen denkt te versterken zodat een dergelijke zaak niet in gevaar komt. gebeurt nog een keer.


Met de medeplichtigheid van de AFSSA die “evalueerde” (Hoe, waar? Hebben ze iemand getest? Gerandomiseerde dubbelblinde studie over 1, 5, 10 en 30 jaar? Niemand weet het)
het potentiële blootstellingsniveau van Franse consumenten in kaart te brengen en zo het risico voor hun gezondheid in te schatten. Het Agentschap heeft een schatting gemaakt van de potentiële blootstelling van consumenten door de consumptie van verontreinigde olie, maar ook van alle voedingsmiddelen waarin olie is verwerkt. De AFSSA hanteerde het meest pessimistische blootstellingsscenario dat mogelijk was (maximalistisch scenario), dat wil zeggen het scenario waarin de consumptie van olie en vervuilde oliegebaseerde producten maximaal zou zijn.
https://www.senat.fr/questions/base/200 ... 04583.html

ANSES is ook “zeer streng” met dit soort verontreinigingen:
https://www.anses.fr/fr/system/files/ESPA2015SA0070.pdf

Je betaalt, ja je betaalt (ik trouwens ook), maar dan officieel “potentieel” vergiftigd. Als we zien hoe deze mensen ons beschermen, lopen de rillingen over onze rug. Als je ze daarna vertrouwt, is het JOUW probleem.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Obamot » 17/07/20, 16:19

GuyGadebois schreef:Als je ze daarna vertrouwt, is het JOUW probleem.

Nou ja, hij vertrouwt ze, en bovendien “hij betaalt waar hij niet voor hoeft te betalen' en hij zegt het...

Is zo’n dubbelhartigheid niet wonderbaarlijk?
Of misschien is het de domme redenering van iemand die vastzit in zijn mislukte acties en/of tegenstrijdigheden...

Ik denk dat het allebei is... En bovendien zou ik niemand willen zien.'komen spontaan in een forum om de zaak van de fokkers te bepleiten”, dat is al een ronduit verdachte aanpak... en nog minder dat ze patenteren NOS ZADEN... - dat wil zeggen een erfenis van de mensheid - Maar wat doet de FAO verdomme met deze klootzakken, het is hun taak om die verdomde boel te beschermen...).

Jongens zoals hij lijken een beetje op moderne nazi's die zich hebben bekeerd tot de landbouwindustrie... die altijd de levenden martelen, en zichzelf martelen: ze houden niet van het LEVEN!

Zielig.
Dernière édition par Obamot de 17 / 07 / 20, 16: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Moindreffor » 17/07/20, 16:21

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:voor "minerale" olie betaal ik de controleurs die het dankzij hun werk mogelijk maken om deze uit de markt te halen...
dus nee, ik denk dat ik waar voor mijn geld heb

Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de ‘controleurs’ accepteerden een ‘onschadelijke dosis’ (- 10% vervalste olie, een rietje) minerale oliën in
voedsel (en het is geen paraffine).
Ook heeft de Europese Commissie op 2 mei een aanbeveling uitgebracht die de verkoop toestaat van alle voedingsmiddelen die minder dan 10% vervalste olie bevatten. Hij vraagt ​​hem daarom enerzijds of alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen zodat de gezondheid van de consument niet in gevaar komt en anderzijds hoe de regering de controlemiddelen denkt te versterken zodat een dergelijke zaak niet in gevaar komt. gebeurt nog een keer.


Met de medeplichtigheid van de AFSSA die “evalueerde” (Hoe, waar? Hebben ze iemand getest? Niemand weet het)
het potentiële blootstellingsniveau van Franse consumenten in kaart te brengen en zo het risico voor hun gezondheid in te schatten. Het Agentschap heeft een schatting gemaakt van de potentiële blootstelling van consumenten door de consumptie van verontreinigde olie, maar ook van alle voedingsmiddelen waarin olie is verwerkt. De AFSSA hanteerde het meest pessimistische blootstellingsscenario dat mogelijk was (maximalistisch scenario), dat wil zeggen het scenario waarin de consumptie van olie en vervuilde oliegebaseerde producten maximaal zou zijn.

https://www.senat.fr/questions/base/200 ... 04583.html

Je betaalt, ja je betaalt (ik trouwens ook), maar dan officieel “potentieel” vergiftigd. Als je ze daarna vertrouwt, is het JOUW probleem.

Nou, vergiftigd, jij bent het die het zegt... je ziet dat jouw argument ook op jou van toepassing kan zijn, dus we zien de geldigheid ervan

als een commissie zegt dat het niet giftig is, zoals ik al heb gezegd, kunnen we het beschamend vinden, het betreuren, maar ik vertrouw op de wetenschap die ik heb bestudeerd, dus het schokt me, maar het stoort me niet. mijn gezondheid, je bent vrij om anders te geloven, een paar eeuwen geleden maakten waterspuwers op kathedralen gelovigen bang

aan de andere kant nog steeds niet uw mening over het verdwijnen van de controles op boerenzaden met besmettingen die al zijn ontdekt door de controles die worden uitgevoerd door arme jongens die worden betaald met een katapult, maar die hun werk doen

maar als je antwoord blijft, zal de verkoper niet-verplichte controles uitvoeren, je bent echt een gelovige... volgens jou betalen we voor een katapultcontroller, maar we betalen voor iets optioneels, waar is je logica.. .
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Moindreffor » 17/07/20, 16:28

Obamot schreef:
GuyGadebois schreef:Als je ze daarna vertrouwt, is het JOUW probleem.

Nou ja, hij vertrouwt ze, en bovendien “hij betaalt waar hij niet voor hoeft te betalen' en hij zegt het...

Is zo’n dubbelhartigheid niet wonderbaarlijk?
Of het is een redenering vanconnard van iemand die is opgesloten zijn mislukte acties....
Zielig.

ah, het einde van de ruzies, de beledigingen komen weer, over welke acties heb je het, je kent mij niet, ongefundeerd waardeoordeel om te proberen je tegenstander in diskrediet te brengen, wie is er zielig???
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par Obamot » 17/07/20, 16:36

Ik zei niet dat je een klootzak was, ik zei dat het een domme redenering was.

Aan de andere kant was je voorheen veel directer:

Moindreffor schreef:Nou ja, door in de buurt van imbecielen te zijn, worden we dom


En het is niet nodig om erachter te komen wie de ‘idioot’ hier is. : Wink:
Dernière édition par Obamot de 17 / 07 / 20, 16: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De verkoop van boerenzaden eindelijk goedgekeurd, overwinning!




par GuyGadebois » 17/07/20, 16:37

Moindreffor schreef: Nou ja, vergiftigd, dat zeg je maar...

Nee, ik ben het niet die het zegt, het zijn de fabrikanten van deze oliën, de oplosmiddelen, deze pesticiden, deze insecticiden, deze fungiciden... jouw keuze. Het punt is dat het geen oogverblindende vergiftiging is, het is "langzaam vuur". Het is gek dat je dit niet kunt begrijpen (of accepteren). Herhaalde blootstelling aan gifstoffen leidt ertoe dat uw lever, nieren, gal, pancreas, longen, galblaas, bloed volledig kapot gaan... uw keuze. Beroepsziekten getuigen van dit feit, of het nu gaat om de landbouw, de juwelenindustrie, het autolakken, de meubelmakerij... ook uw keuze. De lijst is zo lang als een arm.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten