Overlast fyto product?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Overlast fytos product?




par Moindreffor » 20/06/21, 21:02

Ahmed schreef:Natuurlijke oorzaken kunnen niet worden uitgesloten, omdat virussen kunnen leiden tot vervorming van plantenorganen.
Wat betreft de "precisie" van de sproeiers, het hangt sterk af van de praktijken van degene die ermee rijdt en ik heb er een paar gezien (ik heb namen! : Mrgreen: ) dat een sterke wind niet afschrikte... : Roll:

We hebben altijd de uitzondering die de regel bevestigt. : Mrgreen:
anders, voor de precisie van het spuiten, kijk maar naar de grens tussen de velden en de taluds, het gras op de taluds is erg groen, ondanks de onkruidverdelgers die in de velden worden gebruikt
maar eigenlijk, als een agri spuit, kan hij niet voorkomen dat een deel van het product in de lucht verdampt, en het is waar dat je het kunt inademen, het is altijd jammer dat de agri niet systematisch meer blunders begaat als ze heel dichtbij werken naar huizen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Overlast fytos product?




par Moindreffor » 20/06/21, 21:03

humus schreef:
Moindreffor schreef:
humus schreef:Ik merk dat ik veel mutaties in mijn tuin heb, een andere speling van het lot, een virale infectie of een boost van phytos-producten?
Ik had witbonte sleedoorn (sorry, maaier), paarse sleedoorn die ik bewaarde en zoals iedereen groene sleedoorn.
Dat zijn sowieso een heleboel eigenaardigheden voor een enkele tuin, toch?

een beetje onderzoek naar het verleden van je perceel, een kleine rondleiding door het stadhuis

Half "koeienhok" en half gecultiveerd perceel.
Het is al 38 jaar in residentieel gebruik.
Op beide delen traden misvormingen en mutaties op.

en aan uw kant, een bepaalde bijdrage?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13766
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1531
Neem contact op met:

Re: Overlast fytos product?




par izentrop » 21/06/21, 02:04

Moindreffor schreef: het is altijd jammer dat boeren niet systematisch beter opletten als ze heel dicht bij huizen werken
Zij moeten sinds januari 2020 afstand houden https://agriculture.gouv.fr/distances-d ... dispositif

Een neef wiens meeste land dicht bij woningen ligt, weet niet wat hij zal kunnen cultiveren in deze gebieden die voor hem verloren zijn gegaan.
Trouwens, geen van zijn kinderen wil het overnemen en kijkt uit naar zijn pensioen, zo erg is zijn baan vandaag volledig gedevalueerd en ook de angst om aangevallen te worden, zodra hij de ton eruit haalt om behandeld te worden...
Sociale netwerken hebben mensen volkomen irrationeel gemaakt. :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15141
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4427

Re: Overlast fytos product?




par GuyGadeboisTheBack » 21/06/21, 02:16

Ach ja, ik begrijp je "orthodoxie" nu beter... 8)
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Overlast fytos product?




par humus » 21/06/21, 07:22

Moindreffor schreef:
humus schreef:
Moindreffor schreef:een beetje onderzoek naar het verleden van je perceel, een kleine rondleiding door het stadhuis

Half "koeienhok" en half gecultiveerd perceel.
Het is al 38 jaar in residentieel gebruik.
Op beide delen traden misvormingen en mutaties op.

en aan uw kant, een bepaalde bijdrage?

Nou nee, ik zie het niet, behalve RCW en water uit de beek.
Geen industrie in de buurt van de kreek is nog afgezien van de landbouw.

De esdoorn die op een enkele scheut een identieke vervorming had ondergaan, had geen BRF, ik heb het destijds niet gedaan en ik geef de sierbomen geen water, die het trouwens nooit nodig hebben.
Ik heb deze misvormingen slechts 3 keer gezien, over een periode van ongeveer 20 jaar.
De eerste 2 keer dacht ik aan homeopathische dosisafronding.

Aangezien ik dit jaar in het voorjaar twee keer ben gegast, heb ik deze link gemaakt.
Dat, plus de aardbeien bij de lysimachus waarvan de bladeren gekreukt waren in het midden van de 3 lobben.
Geen insect gezien, zelfs niet met een verrekijker vergrootglas.
Die blaadjes heb ik verwijderd en de aardbeien doen het nu als een tierelier.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12310
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2973

Re: Overlast fytos product?




par Ahmed » 21/06/21, 10:21

Het "kronkelen" van de bladeren was een bekend symptoom toen 2-4-D (of 2-4-5-T) onkruidverdelgers werden toegestaan... Ik ben niet meer bekend met de effecten van de huidige onkruidverdelgers.
Dit is echter niet de enige mogelijke oorzaak.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Overlast fytos product?




par Janic » 22/06/21, 09:59

Een neef van wie het grootste deel van het land in de buurt van woningen ligt, weet niet wat hij zal kunnen cultiveren in deze voor hem verloren gebieden.Bovendien wil geen van zijn kinderen het overnemen en wacht hij ongeduldig op zijn pensioen.
Het is daar dat ze beginnen te beseffen dat hun ouders zijn geneukt door de kooplieden van de dood, dat zij de erfgenamen zijn, maar dat hun kinderen ook niet verder willen worden geneukt. Vooral omdat de boer van vroeger niet naar school ging om zijn vak te leren, terwijl de landbouwscholen hem tegenwoordig leren nadenken, zichzelf vragen stellen en ook boekhouden en zich daarom wenden tot de BIO, bevochten door deze kooplieden des doods.
De illusie van een betere wereld, geprezen door de gifhandelaren, wordt op klaarlichte dag geopenbaard en het zijn de boeren (als die er nog zijn) die precies de kalkoenen van de farce zijn.
zo erg is zijn baan vandaag volledig gedevalueerd en ook de angst om aangevallen te worden, zodra hij de ton tevoorschijn haalt om behandeld te worden...
precies, ze zitten tussen de hamer (de gifhandelaren) en het aambeeld (de SG's) en zij zijn degenen die proosten terwijl ze alleen de slachtoffers zijn, helaas min of meer instemmend, verplicht.
Sociale media hebben mensen volkomen irrationeel gemaakt
Integendeel! Consumenten willen geen consumentenklootzakken meer zijn en ze zijn alle chemicaliën overal beu, het moet stoppen (vandaar het veelgeprezen organic now) en deze boeren zullen langzamerhand moeten afstappen van deze giftige producten of anders hun beroep moeten opgeven.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15141
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4427

Re: Overlast fytos product?




par GuyGadeboisTheBack » 22/06/21, 12:35

Ik ben het vooral beu om meer dan 100 euro per jaar te betalen voor het GLB dat een beleid voert waar ik het absoluut niet mee eens ben en dat de grootste uitstoters van Co2/vervuilers/gifstoffen bevoordeelt ten koste van klein en organisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Overlast fytos product?




par Exnihiloest » 22/06/21, 22:17

Janic schreef:... deze boeren zullen deze giftige producten geleidelijk moeten opgeven of anders hun handel moeten opgeven.

Goed gedaan ! We laten ons niet voor de gek houden door deze mensen wiens werk het is en die ze beter kennen dan wij! Met onze groene dictatuur zullen ze doen wat ze wordt opgedragen!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Overlast fytos product?




par Janic » 23/06/21, 11:02

Exnullissime» 22/06/21, 22:17
Janic schreef:
... deze boeren zullen deze giftige producten geleidelijk moeten opgeven of anders hun handel moeten opgeven.
Goed gedaan ! We laten ons niet voor de gek houden door deze mensen wiens werk het is en die ze beter kennen dan wij! Met onze groene dictatuur zullen ze doen wat ze wordt opgedragen!
nu ben je een boer geworden, de vertegenwoordiger van petrochemie met meerdere kaarten. Open je ogen (nou dat is veel te veel gevraagd natuurlijk) de boeren hebben zich laten overnemen door de dictatuur van de leeuwerik spiegelmanipulatoren en nu bijten ze in hun vingers (zij die nog niet geknaagd zijn door giftige producten , uiteraard!) Probeer ze niet op engelen of demonen te laten lijken, ze zijn geneukt, het is aan hen om nu in hun billen te knijpen en te weigeren om verder geneukt te worden, diep, heel diep, en anders dan door zelfmoord te plegen die UW kooplieden van illusies hen hebben geduwd.
Degenen die er vroeg genoeg van op de hoogte waren, gingen naar de officiële BIO of niet (ondanks de vervolgingen van BIG petro chimie agricole) en plegen geen zelfmoord, omdat ze zich eindelijk hebben bevrijd van hun juk van slavernij aan al deze giftige en dure producten, die ze net zo verpesten als 2+2 maakt 4. omdat het jammer is dat boeren afhankelijk zijn van subsidies in plaats van te leven van hun beroep zoals voor alle andere beroepen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten