Bomen, bossen en bosbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Christophe » 02/03/24, 18:18

Ahmed schreef:Een andere oplossing is om stapels takken langs de kant van de weg of het pad op te slaan en ze een zomer te laten drogen voordat je ze vanaf de herfst indien nodig verplettert...


Dit is wat ik dacht dat er gebeurde, maar dit is precies wat de tweede video NIET laat zien, vandaar mijn opmerking...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Ahmed » 02/03/24, 18:27

De video’s zijn vaak onvolledig, vooral als het om de meer technische aspecten gaat. Aan de andere kant was het niet de bedoeling om ‘groene’ boiler rooms te promoten!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par sicetaitsimple » 02/03/24, 18:30

Christophe schreef:
Ahmed schreef:Een andere oplossing is om stapels takken langs de kant van de weg of het pad op te slaan en ze een zomer te laten drogen voordat je ze vanaf de herfst indien nodig verplettert...


Dit is wat ik dacht dat er gebeurde, maar dit is precies wat de tweede video NIET laat zien, vandaar mijn opmerking...


Als je zulke machines hebt en medewerkers die zijn opgeleid om ze te bedienen, probeer je ze normaal gesproken het hele jaar door draaiende te houden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Christophe » 02/03/24, 18:44

Als de voorraad goed beheerd zou worden, zou het voldoende zijn om het slachtafval van jaar N-1 te vermalen, wat hier niet het geval is...

Maar aangezien iedereen zo snel mogelijk geld wil verdienen (de mijne, de mijne, de mijne...), juist om de credits voor de machines de moeite waard te maken, doe dan alles...

Dan maakt het ons niet uit als we verliezen

We hebben composteerbaar afval 70 jaar lang verbrand bij een luchtvochtigheid van 60%... niets om je zorgen over te maken!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par sicetaitsimple » 02/03/24, 20:14

Christophe schreef:Als de voorraad goed beheerd zou worden, zou het voldoende zijn om het slachtafval van jaar N-1 te vermalen, wat hier niet het geval is...


Er bestaat geen twijfel over jouw expertise op dit gebied...
Maar een bedrijf dat zich bijvoorbeeld richt op 50.000 ton houtsnippers per jaar, of nog ingewikkelder pellets, moet gemiddeld zo'n 200 ton per werkdag produceren...
Misschien kan het met één machine die het hele jaar door werkt, of met twee machines die maar zes maanden werken. (of andere getallen, veelvouden van twee)
Als jij de baas bent, wat kies je dan?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Ahmed » 02/03/24, 22:42

Dit soort uitbuiting zal waarschijnlijk tot excessen leiden, maar we moeten niet vergeten dat de ontginningen die nog niet zo lang geleden werden uitgevoerd, ter plekke werden opgestapeld en verbrand met grote versterking door een cocktail van stookolie, oude banden en gebruikte olie...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Macro » 03/03/24, 12:04

Ahmed schreef: maar we moeten niet vergeten dat de ontginning die nog niet zo lang geleden plaatsvond een puinhoop was, die zich opstapelde en ter plaatse verbrandde met behulp van een cocktail van stookolie, oude banden en motorolie...


Mijn vader werkte bijna twintig jaar (van 1990 tot 2008) met een stier, een graafmachine... Bossen schoonmaken achter de selectieve sneden, de laatste brandwonden die hij deed waren alleen de stronken die waren doorgesneden met het mes Rom, waar niet doorheen kon worden gegaan de brekers vanwege de stenen die alles kapot maakten...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Remundo » 03/03/24, 13:08

je vader of je opa? Dat verandert natuurlijk niets aan de inhoud van uw bericht.

Ik ben een beetje verrast door deze video met de 2 bulldozers en de ketting... het kan werken als de grond niet erg stevig/compact is, maar het te voet slepen van een boom kan een bulldozer tot stilstand brengen... dat is de grond die bepaalt het ruim.

en dan laat het sowieso een mooie puinhoop achter... een wirwar van stammen, takken vermengd met aarde. Het is varkensregistratie.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Christophe » 03/03/24, 13:19

Ja, vies maar waarschijnlijk vreselijk effectief voor de $. Het zou me niet verbazen als het Yanks waren... of misschien in Zuid-Afrika?

We zien dat het vrij dunne en slanke bomen zijn...zoals populier, berk of wilg (??)...Ahmed zou meer kunnen zeggen...

Ik plaats het hier opnieuw, dus de video van de stieren... pas op dat het in snelle beweging is, hè (minstens 3x zou ik zeggen?)

1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Bomen, bossen en bosbouw




par Macro » 03/03/24, 13:31

Remundo schreef:je vader of je opa
mijn vader... Ik ben ouder dan 50 jaar. Mijn vader is in 2018 overleden...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten