Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Moindreffor » 28/08/19, 14:45

GuyGadebois schreef:
Did67 schreef:
GuyGadebois schreef:
Gezien de toename van de aanwezigheid van vectormuggen is het echter gemakkelijk om de ineffectiviteit * van het proces te realiseren.


NB: Vroeger kwam malaria voor in Italië en in het zuiden van Frankrijk. Het werd botweg uitgeroeid via muggenbestrijding, met "zwaar" (DDT)! Muggen blijven vandaag. Maar ze zijn gezond. Het irriteert gewoon toeristen ...

Dus ga "zwaar" spuiten op steden, dorpen en andere huizen, het zou moeilijk te passeren zijn. In het verleden waren er veel meer wetlands dan nu en malaria was inderdaad op sommige plaatsen een terugkerend probleem en het opdrogen hiervan was een van de bepalende factoren bij de uitroeiing van deze ziekte. -zijn meer dan het (late) gebruik van DDT.
Ps: ik weet dat exotische ziekten niet vorderen in Frankrijk, ik had het over de uitbreiding van het territorium van muggenvectoren. Ik twijfel vooral aan de effectiviteit van muggenbestrijding "au p'tit bonheur la chance", die volgens mij alleen bestaan ​​om een ​​tot paniek geneigde bevolking gerust te stellen.

dit is de sleutel tot veel problemen, het is tegenwoordig zo gemakkelijk om een ​​angstaanjagend gevoel te creëren, dat de autoriteiten onevenredige of nutteloze middelen moeten gebruiken om gerust te stellen, zelfs als dat betekent dat ze meer kwaad dan goed doen, omdat andere waterdieren de kosten van een dergelijke behandeling
maar klokkenluiders zullen een goed gevoel hebben voor het geleverde werk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Janic » 28/08/19, 15:07

dit is de sleutel tot veel problemen, het is tegenwoordig zo gemakkelijk om een ​​angstaanjagend gevoel te creëren, dat de autoriteiten onevenredige of nutteloze middelen moeten gebruiken om gerust te stellen, zelfs als dat betekent dat ze meer kwaad dan goed doen, aangezien andere waterdieren de dupe kunnen worden van een dergelijke behandeling
Het is grappig! als ik dat over vaccins zeg, is het een protest van degenen die gevangen zitten door dit gevoel en nutteloze middelen en disproportioneel op dit aspect van de volksgezondheid.
maar klokkenluiders zullen een goed gevoel hebben voor het geleverde werk
het is hun rol, maar zij zijn niet de autoriteiten die beslissingen moeten nemen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Moindreffor » 28/08/19, 15:37

Janic schreef:
dit is de sleutel tot veel problemen,het is tegenwoordig zo gemakkelijk om een ​​angstaanjagend gevoel te creëren, dat de autoriteiten onevenredige of onnodige middelen moeten gebruiken om gerust te stellen, zelfs als dat betekent dat ze meer kwaad dan goed doen, aangezien andere waterdieren de dupe kunnen worden van een dergelijke behandeling
Het is grappig! als ik dat over vaccins zeg, is dat een kreet in degenen die gevangen zitten door dit gevoel en nutteloze middelen en disproportioneel op dit aspect van de volksgezondheid.
maar klokkenluiders zullen een goed gevoel hebben voor het geleverde werk
het is hun rol, maar dat zijn ze niet autoriteiten om beslissingen te nemen.

en ja, creëer angstaanjagende situaties en wis vervolgens de gebruiken door de schuld af te schuiven op de autoriteiten, zodat ze, zonder ook maar iets achteraf te weten te komen over hun daden, gelijk hebben, ze hebben het goed gezegd, ze hebben ongelijk, iedereen kan ongelijk hebben...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Janic » 28/08/19, 18:43

en ja, creëer angstaanjagende situaties en wis vervolgens de gebruiken door de schuld af te schuiven op de autoriteiten, zodat ze, zonder ook maar iets achteraf te weten te komen over hun daden, gelijk hebben, ze hebben het goed gezegd, ze hebben ongelijk, iedereen kan ongelijk hebben...
in alle crisissituaties hebben alle samenlevingen schildwachten (tegenwoordig zeggen we klokkenluiders) die er zijn om op de hoorn te blazen, de klokken te luiden, allerlei soorten sirenes te bedienen. Hun rol is niet om zichzelf te zuiveren van enige fout (behalve dat ze geen waarschuwing hebben afgegeven) aan anderen, of het nu gaat om autoriteiten of mensen in het algemeen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Moindreffor » 28/08/19, 22:03

Janic schreef:
en ja, creëer angstaanjagende situaties en wis vervolgens de gebruiken door de schuld af te schuiven op de autoriteiten, zodat ze, zonder ook maar iets achteraf te weten te komen over hun daden, gelijk hebben, ze hebben het goed gezegd, ze hebben ongelijk, iedereen kan ongelijk hebben...
in alle crisissituaties hebben alle samenlevingen schildwachten (tegenwoordig zeggen we klokkenluiders) die er zijn om op de hoorn te blazen, de klokken te luiden, allerlei soorten sirenes te bedienen. Hun rol is niet om zichzelf te zuiveren van enige fout (behalve dat ze geen waarschuwing hebben afgegeven) aan anderen, of het nu gaat om autoriteiten of mensen in het algemeen.

Peter en de Wolf, werd al eerder onderwezen, blijkbaar moesten ze het uit het curriculum halen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Bijenteeltwaarschuwingen (niet 'met picole')




par Janic » 29/08/19, 07:29

Peter en de Wolf, werd al eerder onderwezen, blijkbaar moesten ze het uit het curriculum halen
Peter en de wolf is alleen een metafoor voor kinderen, niet voor volwassenen (behalve om te geloven dat ze er nooit uit komen als we ze zien spelen met de slimme en spelletjesjongens). De echte oorlogen en conflicten zijn niet langer kinderspelletjes, want het echte leven speelt zich af brandstapel en de klokkenluiders zijn er om te voorkomen dat er bloedbaden plaatsvinden onder degenen die vredig op beide oren slapen. "het is middernacht beste mensen, slaap zacht"Ik probeer ze wakker te maken.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten