Begin van luiheid, overgang naar actie

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Milano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 21/07/20, 08:00
x 1

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Milano » 22/02/21, 15:34

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Milano schrijft:Voor degenen die tijgerkarate hebben gezien, zoals Bruce Lee zei: ik ledigde mijn glas kennis zodat ik de kennis van de luie man kon verwelkomen. Dus nu vraag ik om kennis als ik die niet heb ;)

Bruce Lee en Jean Claude Van Damme in verwarring brengen is niet alleen een onvergeeflijke smaakfout, het is ronduit een schandaal. :onheil: : Mrgreen:


Oh nee, het is de geest van Bruce Lee die de jonge held komt trainen en hem vertelt alles te vergeten wat hij denkt te weten en zijn woorden verbeeldt met een glas water en frisdrank. Jean-Claude Van Damme is de slechterik, degene die de knie van de vader van de held brak.

Bedankt voor je advies
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par GuyGadeboisTheBack » 22/02/21, 15:38

Milano schrijft:Ah nee, het is de geest van Bruce Lee

Ja, de geest van Bruce Lee. Bruce Lee zit niet in deze raap.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par pi-r » 22/02/21, 17:17

Did67 schreef:....Mijn boek is lang. En soms heb ik het gevoel dat ik het punt gemist heb!!!

naar mijn mening HELEMAAL NIET!
het is een goede stimulans om naar je moestuin te gaan lopen hic et nunc...geen elektrische rollator!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Did67 » 22/02/21, 17:26

Doris schreef:
Maar maak je geen zorgen, we doen alleen advies :D



Ja, absoluut.

Mijn hele grote minpunt, de meesten weten het: uit het voorbeeld van a forumeur, ik vertrek bij een algemene reflectie. Kijk, dat deed me daaraan denken. Deze lelijke trend. Waartegen ik niet genoeg aandrong omdat ik me er niet genoeg van bewust was.

Het is duidelijk dat degene die iets postte vlak voor wat mijn algemene reflectie inspireerde, het als vanzelfsprekend beschouwt, als kritiek.

Ik probeer voorzichtig te zijn, maar soms vergis ik me... Mijn excuses.

Wat ik wil, is dat iedereen de manier vindt waarop ze gelukkig kunnen zijn in hun moestuin. Soms moet ik daarvoor bepaalde normen overtreden... Maar dat is geen reden.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Moindreffor » 22/02/21, 20:58

Doris schreef:Voor de zaailingen van paprika's en aubergines raad ik toch aan om zolang mogelijk binnen een oplossing te zoeken, omdat dit planten zijn die erg gevoelig zijn voor temperaturen onder de 10°C. Ik geef je mijn voorbeeld thuis vorig jaar, met een veel milder klimaat dan het jouwe: ik heb mijn paprika's, paprika's en aubergines eind februari in de hitte gezaaid, ze begonnen goed en groeiden goed.
Na een tijdje werd het thuis een beetje teveel folklore, ik raakte eraan gewend buiten in doorzichtige plastic bakjes met deksel. Toen er geen kans op vorst was, liet ik ze buiten staan. Dit heeft hun ontwikkeling al tot rust gebracht. Ik heb ze in mei in de grond gezet, eerst ging het goed, daarna vanaf half juni een lange periode van koele nachten, een van de laatste was 10 juli met maar 4°C in de vroege ochtend. En de paprika's, paprika's en aubergines waren erg laat, we aten er heel weinig van, en laat.
Nou, koele nachten zo laat zijn zeer zeldzaam voor mij, en het is moeilijk te voorspellen dat, aan de andere kant, de nachten buiten, aan het begin van hun groei, ik anders had kunnen doen, en dat ik veel sterkere en geavanceerdere planten zou hebben om in de grond te zetten. Voor de aubergines stoorde het ons niet echt, we zijn er geen grootverbruikers van, maar voor de paprika's en paprika's vond ik het jammer. Dat gezegd hebbende, houd bij uw strategieën ook rekening met uw voorkeuren: als de paprika's niet belangrijk voor u zijn, kunt u het in het buitenste frame proberen, als het slaagt, is het goed, als het breekt, maakt het niet veel uit; als deze gewassen belangrijk voor je zijn, neem je maximale zekerheid.
Tomaten zijn daar minder kwetsbaar voor, vorig jaar hebben ze thuis dezelfde behandeling ondergaan als paprika's en ze reageerden heel goed.

Ik heb mijn aubergines laat gezaaid en mijn paprika's nog later
Ik heb een mini-kas waarin ik mijn aubergines heb geplaatst, het warmt op als een oven zodra er een zonnestraal is, ik heb de eerste in afzonderlijke emmers getransplanteerd en ik heb getransplanteerd, ik heb er een paar in een bakje laten staan, daarna wilde ik niet weggooien. eerste 4 voet gekocht bij de tuinder 1 super, 1 gemiddeld 1 niets en 1 dood

voor de nog meer voor de hand liggende paprika's, die in een minikas werden achtergelaten, waren ze fantastisch, twee keer zo mooi als de paprika's die eind mei werden gekocht en getransplanteerd, behalve dat vanaf half juli de oogst begint in september, dus het seizoen is heel erg kort

dus zoals Didier en Doris zeggen de echte exoten, je moet het heel lang warm houden, daarom zullen deze voor mij in chassis zijn en meer in de open lucht
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Did67 » 22/02/21, 22:21

Dit is waar je realistisch moet zijn, afhankelijk van waar je bent. Forceren heeft zijn "technische" grenzen... Kassen zijn ovens in de zomer. En drogers zodra je uitlucht om de temperaturen te beperken; het is dan nodig om schaduw, mist, enz...

"Een sinaasappelboom op Ierse bodem...":


[Dat gezegd hebbende - of gezongen - moet nog steeds worden erkend dat mannen grote inspanningen leveren, zodat we het op een dag toch zullen zien ...]
0 x
Milano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 21/07/20, 08:00
x 1

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Milano » 23/02/21, 06:05

Did67 schreef:
Doris schreef:
Maar maak je geen zorgen, we doen alleen advies :D



Ja, absoluut.

Mijn hele grote minpunt, de meesten weten het: uit het voorbeeld van a forumeur, ik vertrek bij een algemene reflectie. Kijk, dat deed me daaraan denken. Deze lelijke trend. Waartegen ik niet genoeg aandrong omdat ik me er niet genoeg van bewust was.

Het is duidelijk dat degene die iets postte vlak voor wat mijn algemene reflectie inspireerde, het als vanzelfsprekend beschouwt, als kritiek.

Ik probeer voorzichtig te zijn, maar soms vergis ik me... Mijn excuses.

Wat ik wil, is dat iedereen de manier vindt waarop ze gelukkig kunnen zijn in hun moestuin. Soms moet ik daarvoor bepaalde normen overtreden... Maar dat is geen reden.


Ik vatte het helemaal niet slecht op. Probleem van forums, we hebben niet de intonatie van de stem om beter te begrijpen. Ik heb zojuist aanvullende informatie over mijn zaak meegenomen, zodat het beter wordt begrepen en ik beter kan worden geholpen.

Geen zorgen ;)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Did67 » 23/02/21, 08:34

Perfect... Dan zijn we verbonden.

[Met mijn "stijl" creëer ik soms "schokken" - sommigen links, die me dwingend vinden. De grens tussen "contant zeggen wat je denkt" en "provoceren" is soms dun. Je zult op Youtube commentaren vinden waar ik voor arrogant word gehouden, of lessen geef, etc...]
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Janic » 23/02/21, 09:27

deed
[Met mijn "stijl" creëer ik soms "schokken" - sommigen links, die me dwingend vinden. De grens tussen "contant zeggen wat je denkt" en "provoceren" is soms dun. Je zult op Youtube commentaren vinden waar ik voor arrogant word gehouden, of lessen geef, etc...]
het komt zelden voor dat slappe knieën van contant geld houden.
Voor degenen die een echte cultuur hebben! In een stripverhaal van Asterix trekken 'acteurs' vreselijke gezichten voor de Romeinen die gelukzalig glimlachen voor deze professionele entertainers, maar wanneer Obelix zegt:ze zijn gek die Romeinen"Het verlaat het geautoriseerde, geaccepteerde kader, dat de woede van deze Romeinen oproept. Uitstekende allegorie van René Goscinny op conformisme.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Milano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 21/07/20, 08:00
x 1

Re: Begin van luiheid, overgang naar de handeling




par Milano » 06/03/21, 07:25

Ik ga mijn vandaag eindelijk ontvangen hooi uitrollen.
Vorig jaar, in maart, had ik herfstknoflook geplant. Bedankt jardiland dat je op dit moment alleen dat hebt verkocht.... kortom, geen terugkeer. Zeer kleine bollen van max. 2 cm doorsnee.

Ik had ze in de grond gelaten, ze ontkiemden weer. Ik kan hopen op een oogst of het gaat gewoon zaad. Als het alleen maar tot zaad wil komen, breek ik de stelen en leg ik het hooi erop.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten