Warming: een beetje fris, maar de wind draait

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 10/07/17, 22:56

In "Frankrijk", 35.000 jaar geleden:

leeuwinnen
Beeld
en neushoorns
Beeld

Zei je "opwarmen"? Zou dat niet wat overdreven zijn?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par izentrop » 10/07/17, 23:00

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:...
Onze ethiek moet veranderen volgens onze kennis, anders geven we de kant van dogma door.

De ethiek moet inderdaad veranderen volgens onze kennis. Daarvoor hebben we kennis en gedegen kennis nodig. In het klimaat is dit echter niet het geval.
De krommen van de evolutie van de temperaturen in de afgelopen duizend jaar, afkomstig van wetenschappers, vertonen enorme dispersies. U passeerde ons een met een spectaculaire stijging van de temperaturen in de richting van 2000, ik kan u een dozijn geven waar het maximum van deze laatste jaren het middeleeuwse optimum niet overschrijdt, bijvoorbeeld:
clim1000.jpg
of deze:
clim1001.jpg
Wat je vergeet te specificeren is dat de enige geldige die van Michael Mann is http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html
Ball is een beruchte klimaatscepticus https://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_Ball wanneer we het voor het laatst al besproken hebben.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par dede2002 » 11/07/17, 11:27

Exnihiloest schreef:In "Frankrijk", 35.000 jaar geleden:

leeuwinnen
...
en neushoorns
...
Zei je "opwarmen"? Zou dat niet wat overdreven zijn?


Als er niet meer zijn, kan het zijn dat onze voorouders ze hebben uitgeroeid...

150 jaar geleden waren er nog beren!
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Ahmed » 11/07/17, 11:43

Het bestaan ​​van neushoorns of leeuwen is niet noodzakelijk gekoppeld aan een warm klimaat. Katten komen op veel breedtegraden voor, ook in het noorden... Wat betreft de wolharige neushoorn, het is niet nodig om commentaar te geven...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 11/07/17, 21:10

izentrop schreef:...Wat je vergeet te specificeren is dat de enige geldige die van Michael Mann is http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html
Ball is een beruchte klimaatscepticus https://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_Ball wanneer we het voor het laatst al besproken hebben.

Ik had het er net over. Deze Michael Mann is deze incompetente die het veld van de wetenschappelijke controverse verlaat om juridische stappen te ondernemen tegen statistici die zijn enorme technische en methodologische fouten hebben aangetoond. Hij is al ontslagen. Zijn fouten waren zo grof dat bekwame mensen er vrijwillig bedrog in zagen, wat niet zeker is, en dat zal de aanleiding zijn geweest voor de rechtszaken.

Sinds uw artikel in Le Monde stroomt er water onder de brug door en is de geloofwaardigheid van Mann ernstig aangetast. Zie bijvoorbeeld hoe het leegloopt:
http://principia-scientific.org/breakin ... l-lawsuit/
Het probleem van vandaag is Trump. Want met Trump in zijn kamp is het niet meer nodig om vijanden te hebben, dus ook de klimatosceptici matigen zich en doen daarbij concessies.
Mann's kaart was "officieel", maar "officieel" is niet synoniem met "geldig".
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par izentrop » 12/07/17, 09:00

Exnihiloest schreef: Deze Michael Mann is deze incompetente die het veld van de wetenschappelijke controverse verlaat om juridische stappen te ondernemen tegen statistici die zijn enorme technische en methodologische fouten hebben aangetoond. Hij is al ontslagen. Zijn fouten waren zo grof dat bekwame mensen er vrijwillig bedrog in zagen, wat niet zeker is, en dat zal de aanleiding zijn geweest voor de rechtszaken.
Ik weet het niet. Ik heb bronnen in het Frans nodig.

Het is in de wetenschappelijke consensus, dat is het belangrijkste.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Did67 » 12/07/17, 16:37

eclectron schreef:
Het leven heeft deze omstandigheden van hoge CO2 overleefd, omdat we hier zijn om erover te praten.



Ik vlieg over - ik neem niet de tijd om in het onderwerp te graven en alles te volgen.

Maar deze opmerking moet roepen: in het huidige debat over de opwarming van de aarde denkt niemand serieus dat een bepaald leven het niet zou overleven.

Ook al lijkt het ritme niet van dezelfde orde van grootte te zijn als wat er gebeurde in het Mesozoïcum (ik heb het over de snelheid van variaties, die cruciaal kan zijn voor de aanpassingen van levende wezens; en een paar miljoen jaar, onder de selectiedruk die een stijgende temperatuur zou vertegenwoordigen, levende organismen passen zich uiteraard aan; zullen ze dat ook doen als het over honderden jaren is????).

Kortom, wat de schade ook is, misschien wel kolossaal, "sommige leven zal overleven" - er is leven in de meest extreme woestijnen, zoals er een bepaalde vorm van leven is rond de hete bronnen van de afgronddiepten.. Nu, als een toekomst, kunnen we misschien beter dromen?

De vraag is dus: zal de man het overleven? [betekent de mens en de gedomesticeerde dier- of plantensoort die hij nodig heeft]. Of anders gevraagd: zou de mens het Mesozoïcum hebben overleefd????

Lijkt me dat dat me zorgen baart.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Did67 » 12/07/17, 16:51

exnihilotest schreef:
In "Frankrijk", 35.000 jaar geleden:

leeuwinnen
...
en neushoorns
...
Zei je "opwarmen"? Zou dat niet wat overdreven zijn?


En 10 jaar geleden stroomden de wadi's van de Sahara naar een zee waarvan het Tsjaadmeer de erfenis is. De oevers van deze wadi's werden bevolkt door neushoorns, krokodillen, nijlpaarden... De laatste afstammelingen van deze krokodillen leven nog steeds (nou ja, ze leefden een paar decennia geleden nog) in de overblijvende poelen van de Ennedi...

Ik denk dat je te kwader trouw moet zijn om deze grote variaties te ontkennen, inclusief recente ijstijden.

Het feit blijft dat ik denk, zonder mezelf lastig te vallen met al die grote "denkers" (ik herinner je eraan dat een "wetenschapper" een man is als de anderen, dat ze ongelijk hebben, dat ze soms te grote ego's hebben, dat ze ook achter bekendheid, tv, dat ze constant op jacht zijn naar financiering en dat ze politieke opvattingen hebben waardoor ze zich ook mengen in de debatten daar; kortom, mannen zoals jij en ik), dus ik denk dat de opwarming verband houdt met de recirculatie van fossiele C in de vorm van CO² kan natuurlijke cycli versterken, of gemiddelde temperatuurdalingen vertragen... Alles lijkt erop te wijzen dat we in een opwarmingsfase zitten. En vechten om erachter te komen of het alleen de "C fossiele" oorzaak is of dat het EN een natuurlijke cyclus is, lijkt mij zinloos... Moet het fenomeen worden geaccentueerd???

En het is niet Trump die me ergens van gaat overtuigen, behalve zijn domheid, zijn grootheidswaanzin, zijn fundamentele oneerlijkheid, die van de miljardairs die op de een of andere manier hun geld hebben vergaard over de ruggen van de armen, maar zeg gewoon dat ze dat zijn meer "briljant" dan de anderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par sen-no-sen » 12/07/17, 18:59

Exnihiloest schreef:In "Frankrijk", 35.000 jaar geleden:

leeuwinnen en neushoorns
Zei je "opwarmen"? Zou dat niet wat overdreven zijn?


En nee!
Zelfs in de oudheid waren er Europese leeuwen ... de wollige neushoorn zoals vermeld Ahmed woonde zo ver weg als Spanje.
Mammoeten werden nog niet zo lang geleden ook gevonden in Siberië (1700 voor Christus), hun overblijfselen zijn bewonderenswaardig goed bewaard gebleven in de permafrost.
De laatste Europese bizon verdween in de jaren twintig en de Kaspische tijger stierf in de jaren zeventig uit.
Binnenkort zullen onze kleinkinderen zeggen dat het bestaan ​​van gigantische beesten met slurven of katten van 300 kg die de Afrikaanse steppen bewonen ook overdreven was... :|
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Did67 » 12/07/17, 19:26

sen-no-sen schreef:
De laatste bizons in Europa verdwenen in de jaren 1920



Ik zag er eind jaren '70 een paar in Polen... Ik denk dat ze er nog steeds zijn - nou ja, niet dezelfde soort!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten