Opwarming van de aarde en koopkracht volgens Jancovici (video)

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 16:55

Hallo Toto65, hallo allemaal

Ik zie dat de discussie zich ontwikkelt in de richting van een belastingdebat 8)

toto65 schreef:'Ga de WTO tegen met het milieu :pijl: Ja, met vermelding van de energiekosten van het product. Door eerst de consument te laten kiezen, en later door te belasten met een 'energie'-btw waarin rekening wordt gehouden met transport en productie.
Christophe had in een hypermarkt een kluis geopend waarop de energiekosten op de verpakking stonden. (Ik ben ernaar op zoek)


Dat is inderdaad een goed idee. Dit kan zowel het consumentenbewustzijn als de ontwikkeling van producten met een lager energieverbruik bevorderen.

Heel goed je filmpje. De passage waarin de Chinezen zijn diplomatieke perceptie geven van het werk van de Algerijnen is uitstekend... : Cheesy:
Dernière édition par Remundo de 10 / 02 / 08, 19: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 17:09

gegyx schreef:Het niet (of minder) belasten van erfenissen, onroerend goed en geld maakt deel uit van de “belastinggift” van €15 miljard, die SarKosette zojuist heeft verkwist...


Het is niet verspild.

90% van dit geld bleef in de zakken van de lagere en hogere middenklasse, die het echt nodig hebben om de opkomst van onroerend goed en alledaagse consumentenproducten het hoofd te bieden.

Moet ik u er terloops aan herinneren dat dit geld is Werd gewonnen door alle arbeiders uit de middenklasse... Het is niet echt aan de staat verschuldigd zoals gesuggereerd door bepaalde nadrukkelijke verklaringen die ik in de media hoor.

De resterende 10% bevoordeelt de rijkste huishoudens (ISF, inkomstenbelasting, enz.). En het is niet per se dom... Ik weet dat dit a priori schokkend is... In feite vertrekken de rijken door het nemen van schoten op "de rijken". Het probleem is dat ze ellende achterlaten voor de armen die niet altijd vriendelijk naar hen wijzen... En diezelfde arme mensen worden zelfs nog armer door het gebrek aan economische investeringen dat voortvloeit uit het vertrek van kapitaal.

Maak je geen zorgen, wat in Frankrijk niet wordt gedaan, gebeurt elders... In Spanje, Duitsland, Engeland, de VS, China...

Het centrale probleem met belastingheffing in Frankrijk is dat we onze tijd besteden aan het verhogen van de tarieven. Daarbij slinkt de basis met de dag, omdat boven bepaalde drempels rijke individuen verdwijnen en bedrijven twee oplossingen hebben: sterven of verhuizen.

We moeten het tegenovergestelde doen: de tarieven laag genoeg hebben zodat bedrijven en individuen zich kunnen ontwikkelen. De basis verbreedt zich en ook bij lagere tarieven zijn de opbrengsten hoog.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 17:27

Gezien de catastrofale situatie van onze financiën voorspel ik een stijging van de CSG die niet ver zal liggen van 14% en de zogenaamde "sociale" BTW.

Ik voorspel ook een verkrapping in de verdeling van de sociale bijstand en de minimale sociale uitkeringen.

Dit zijn de drie maatregelen die een beroep zullen doen op de spaargelden van individuen, die (zonder veel onderscheidingsvermogen) het inkomen van de inactieven zullen verminderen, zonder gevolgen voor bedrijven die moeten heropleven.

Dus iedereen zal zijn tanden knarsen en zijn kont op elkaar klemmen, ik eerst. Het probleem met de Fransen is dat schulden voor hen abstract zijn. In werkelijkheid zal de ongeveer 50 euro aan schulden die boven het hoofd van elke werkende volwassene zweeft, op de een of andere manier uit hen worden gezogen... uit hun spaargeld EN uit hun werk.

Omdat we het MKB praktisch niet kunnen aanraken, anders is het faillissement gegarandeerd...

Ik ga een beetje provoceren, maar je kunt over het volgende mediteren...
Dit is een redelijk rendement, omdat deze schuld door de Fransen is gecreëerd, doorgaans door hun gebrek aan ernst. hij heeft persoonlijkheden aan de macht gebracht (zowel van rechts als van links) zoals degenen die op hen hebben gestemd en die al dertig jaar lang nooit de moed hebben gehad om een ​​positieve begroting af te ronden... Het is omdat hij voortdurend met miljarden een begroting moest eren een hypergenereus sociaal systeem dat alleen een krachtige economie kan ondersteunen, en electorale beloften, die soms totaal onwettig zijn.

Ik zou u willen zeggen dat het niet langer in de mode is om te filosoferen over de sociale of antisociale aard van deze of gene belasting. Het is een luxe die gereserveerd is voor een financieel gezonde staat.

In Frankrijk hebben we een enorm gat te vullen en iedereen zal zijn kruiwagen met munten moeten meenemen... We weten heel goed dat de rijksten hier gemakkelijk uit kunnen komen en dat we niet op hen moeten rekenen...

Sorry dat ik een beetje bot ben, maar ik denk niet dat ik het helemaal mis heb...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/02/08, 18:06

Christophe schreef:bham, het probleem is dat dit tekort elders gezocht moet worden (ze zijn al failliet...), ik voorspel een BTW-verhoging voor iedereen (zelfs de allerarmsten) tegen 2009...

Een sociale BTW-put wees. Het is heel goed mogelijk, mijn goede heer.
Wat het tekort betreft, blijf ik bij mijn standpunten, die ik met een afbeelding zal illustreren; je neemt twee mensen die hetzelfde salaris verdienen en een bepaalde levensstijl hebben. De 1e zal het zichzelf afvragen en zal er alles aan doen om meer te verdienen om haar levensstijl te ondersteunen of zelfs te verbeteren. De tweede wil zich geen zorgen maken, wil niet méér werken maar wil toch graag voor de kleine dingen betalen, zonder haar levensstijl te verruimen; daarvoor zal ze haar overbodige uitgaven in twijfel trekken om zich op de essentie te concentreren, tenminste op wat haar werkelijk interesseert.
Nog een voorbeeld dat je Christophe goed moet kennen: een groot deel van de Duitsers heeft er lange tijd voor gekozen om de broekriem aan te halen op het gebied van voedsel, om zich DE auto te kunnen veroorloven die hen een imago van sociaal succes zal geven. Ze maken een keuze.
De staat lijkt zijn uitgaven niet onder controle te kunnen houden, weet niet hoeveel ambtenaren er voor hem werken, in korte functies door altijd meer te willen, maar niet noodzakelijkerwijs door steeds meer te herverdelen. Er wordt VEEL overheidsgeld verspild, dus voordat we ons zorgen maken over een tekort, moeten we eerst en vooral het juiste gebruik van het ingezamelde geld in twijfel trekken. Zie het laatste rapport van de Rekenkamer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 10/02/08, 18:17

We hadden het over successierechten op een gezinswoning, waarvan de prijs in de loop der jaren buitensporig is gestegen (zoals op het Île de Ré).
Het is oneerlijk, omdat de emotionele erfenis niet langer in de familie blijft. Het is zielig. Maar de verkoop van het pand maakt het mogelijk om alle kinderen in hun eigen huis onder te brengen, in een andere stad…
Hetzelfde geldt voor boeren die weinig pensioenen hebben, maar wel over aanzienlijke grondbezittingen beschikken.
Handelaren die veel werken en weinig pensioen hebben;
maar zij plaatsten al hun bezittingen, die niet volledig bij de belastingdienst waren aangegeven, in huurvastgoed waarvan de waarde steeg.

Verspild is het juiste woord, omdat er geen investeringen zijn, geen bruikbare tegenhanger voor economisch herstel, en het wanbeheer gaat elke dag door.
Voor de verkiezingen waren de schatkisten leeg, maar vandaag de dag hebben ze geen enkele kans meer om aangevuld te worden.

Remundo, je hebt geen ongelijk, maar schreeuw niet tegen ons!

Omdat de idioot in deze zaak, als we zijn laatste spaargeld van hem afnemen, terwijl liberale laksheid voor de welgestelden is, riskeert hij nog dommer te worden dan we misschien denken, en een bloedig lot te berokkenen aan de donoren.
We hebben altijd kruimels gegeven aan de meest bescheiden mensen, zodat ze niet in opstand komen en het hele systeem vernietigen.
Momenteel lijkt Iznogood het te vergeten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 18:31

Excuseer Gegyx als ik je het gevoel gaf "tegen je te schreeuwen" :?

U heeft gelijk als u zegt dat wanneer het systeem faalt of de situatie onhoudbaar wordt, wreedheden niet ver weg zijn...

Het is nog steeds jammer dat Frankrijk op een dag dit punt bereikt met al zijn rijkdom. Dit is eerder gebeurd... in tijden dat het bestuur van het land bijna net zo slecht was als het bestuur dat wij kennen.

Maar door een beleid te voeren zonder enig besef van het algemeen belang, die niet weten hoe ze ter zake moeten beslissen door te zeggen "nee, we kunnen het niet doen"...

Het moet gezegd worden dat het Franse volk misschien wel een van de moeilijkst te regeren volkeren is... En ze hebben de slechte gewoonte gekregen om hun zaak te winnen door middel van lange en gewelddadige demonstraties, indien nodig...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 10/02/08, 18:54

Maar door een beleid te voeren zonder enig besef van het algemeen belang, die niet weten hoe ze ter zake moeten beslissen door te zeggen "nee, we kunnen het niet doen"...


Vreemd genoeg is dit altijd wat we horen, alleen als we iets meer dan kruimels moeten geven aan de meest bescheiden mensen.
Ga na het lesgeven de politiek in. Er zijn zoveel geweldige mannen die beslissingen rechtstreeks hebben genomen, maar dan op basis van het volk.

Wat betreft uw voorbeeldige idool R. Barre. Het ging door mijn keel. Poef, poef, poef, we zijn aan het einde van de tunnel, wat hij al 5 jaar zei...
Ik, de winnaar van een wedstrijd, wachtte al drie jaar op mijn nominatie...
Deze zeer morele persoon uit het maatschappelijk middenveld had de Constitutionele Raad geraadpleegd om de voordelen van competities voor winnaars in afwachting van werk te annuleren.
Mitterrand had beloofd alle laureaten in dienst te nemen, en dat deed hij. Dat is moreel!
Hierdoor kon ik mezelf bouwen.
Toen achtte Babar het passend om de politiek voort te zetten, helemaal tot in zijn DC, door een dutje te doen in de vergadering.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 19:15

Hallo Gegyx,

Raymond BARRE is niet mijn idool... Ik zei alleen dat hij het lef had om niet alles te gunnen als hij niet over het nodige geld beschikte. Hij is de laatste premier die een begroting in evenwicht heeft weten te brengen.

gegyx schreef:Vreemd genoeg is dit altijd wat we horen, alleen als we iets meer dan kruimels moeten geven aan de meest bescheiden mensen.
Ga na het lesgeven de politiek in. Er zijn zoveel geweldige mannen die beslissingen rechtstreeks hebben genomen, maar dan op basis van het volk.

Aan wie denk je, zijn dat werkelijk “geweldige” mannen?

Wat is jouw verhaal over de competitie die werd "geannuleerd" door "Babar" en hersteld door "Fanfan la Mitt"?

Als u een vergelijkend onderzoek voor ambtenaren heeft, profiteert u van het beroep en de daarmee verband houdende statuten, tenzij u een zeer ernstige fout hebt begaan...

Nou... als je kunt specificeren...

Aan het eind van zijn leven, dat geef ik toe, had Babar er beter aan gedaan om thuis uit te rusten... : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 10/02/08, 19:29

Ik heb het al over vergelijkende onderzoeken voor ambtenaren sinds 1976, toen de winnaars op hun benoeming wachtten.
Eind 1980 kreeg Barre de goedkeuring van de Constitutionele Raad om de voordelen van deze vergelijkende onderzoeken in te trekken voor al deze klootzakken van toekomstige ambtenaren die hun tijd verkwisten aan nutteloze studies.

Giscard passeerde opnieuw en dat was het.

Er was al sprake van afgelasting van wedstrijduitslagen, het was tijdens de bezetting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/02/08, 19:35

Ik ken deze feiten niet... die mij een beetje verbazen.

Laten we toegeven... Misschien waren er in eerste instantie te veel vacatures, en dus te veel wedstrijdwinnaars, vergeleken met de behoeften.

Hoe het ook zij, in dit geval was de oplossing niet de annulering van de vergelijkende onderzoeken, maar het verminderen van het aantal toegelaten kandidaten voor de komende jaren om degenen in dienst te nemen die normaal gesproken hun competitie hadden verkregen... En om hen in de tussentijd tijdelijke opdrachten aan te bieden .
Dernière édition par Remundo de 10 / 02 / 08, 22: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten