Opmerkelijke vergroening van de planeet

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15030
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4394

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 07/03/21, 14:07

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:Ik zie niet in wat er absurd is om te denken dat een toename van temperatuur en CO2 de plantbedekking zou vergroten, dat is wat we doen in kassen, voor dit doel!!
Maar niemand zegt iets anders, mijn goede ABC.

Aan de andere kant zijn de veroorzaakte verstoringen veel schadelijker dan het beetje groen dat tijdelijk wordt veroorzaakt. De versterking van extreme klimatologische fenomenen zal het fenomeen zeer snel omkeren en het is al grotendeels begonnen, doe je oogkleppen af. : Twisted:

We hebben gezien waar deze vergroening vandaan komt, het heeft niets te maken met bossen die spontaan zouden teruggroeien of met de natuur die haar rechten zou herwinnen. Nee, deze vergroening is vooral mensenwerk door middel van herbebossing en de uitbreiding van gewassen zoals intensieve monocultuur van eucalyptus, rubberbomen, oliepalmen of bomen voor papierpulp... Deze feiten afdoen als "goed ecologisch nieuws" is niet alleen oneerlijk, maar ook volkomen vals en tragisch voor de biodiversiteit die onze gemeenschappelijke schat is en die wordt verspild door industriëlen.

Directe en indirecte illustratie:
https://wrm.org.uy/fr/index-par-themes/ ... s-darbres/
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 07/03/21, 18:10

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:Ik zie niet in wat er absurd is om te denken dat een toename van temperatuur en CO2 de plantbedekking zou vergroten, dat is wat we doen in kassen, voor dit doel!!
Maar niemand zegt iets anders, mijn goede ABC.

Aan de andere kant zijn de veroorzaakte verstoringen veel schadelijker dan het beetje groen dat tijdelijk wordt veroorzaakt. De versterking van extreme klimatologische fenomenen zal het fenomeen zeer snel omkeren en het is al grotendeels begonnen, doe je oogkleppen af. : Twisted:

Ik heb in principe geen probleem met deze bewering, het enige is dat ik niet weet tot welke cijfers u denkt te komen om dat te zeggen. De Nobelprijs voor economie Nordhaus had volgens mij geschat dat het effect van RC gunstig zou zijn tot ongeveer 4°C. Ik weet niet of het goed of fout is, maar het bewijst natuurlijk op zijn minst dat de schatting moeilijk en twijfelachtig is.

Waar haal je dan de zekerheid vandaan dat je laat zien?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13743
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1529
Neem contact op met:

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par izentrop » 07/03/21, 20:24

ABC2019 schreef:Nordhaus had geschat dat het effect van RC volgens mij gunstig zou zijn tot ongeveer 4°C.
Blijf zoeken naar je referenties in de prullenbak : Roll: :
Welke toekomst belooft ons uiteindelijk de optimale opwarming waar William Nordhaus naar op zoek was? In de argumenten van de jury's voor de prijs van de Bank of Sweden is er een grafiek die het "optimale" traject van CO2-emissies weergeeft volgens Nordhaus, een traject dat gaat van 35 Gt CO2 per jaar in 2015 tot ongeveer 15 Gt CO2 aan het einde van de eeuw. Er is wat onderzoek voor nodig om te beseffen dat de optimale oplossing van Nordhaus leidt tot een opwarming… van 3,5°C in 2100. Nauwelijks een lichte buiging ten opzichte van 4°C en een paar scenario's zonder ingrepen!

Ja, je leest het goed: als econoom kun je nu zonder te lachen een optimale opwarming van 3,5°C voorstellen en beloond worden voor het werk dat dat bevestigt! Is de toekenning van de prijs van de Bank of Sweden aan Nordhaus, op de dag dat het IPCC besprak over manieren om de opwarming van de aarde tot 1,5°C te beperken, werkelijk een teken dat de "economische wetenschap" de opwarming van de aarde eindelijk ter harte neemt? https://www.alternatives-economiques.fr ... x/00086544
Voir aussi https://theconversation.com/retour-sur- ... aus-104891
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 07/03/21, 21:15

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:Nordhaus had geschat dat het effect van RC volgens mij gunstig zou zijn tot ongeveer 4°C.
Blijf zoeken naar je referenties in de prullenbak : Roll:


neem me niet kwalijk, maar op basis van welk argument denk je dat Nordhaus een vuilnisbak is? auteur van vele gerefereerde artikelen, Nobelprijs, en ik geloof zelfs schrijver voor het IPCC! hij heeft alle criteria van fatsoen, nietwaar?

na mij ben ik geen econoom, en ik ben niet voor de argumenten van autoriteit, ik wil toegeven dat hij ongelijk kan hebben, maar waar zijn dan de goede cijfers van de kosten van de RC volgens jou?

Want als we geen goede cijfers van economen hebben, wat rechtvaardigt dan om te schatten dat het erg gevaarlijk is en wat maakt het mogelijk om de limiet te berekenen die niet overschreden mag worden?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15030
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4394

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 07/03/21, 21:23

Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 08/03/21, 18:41

GuyGadeboisLeRetour schreef:Beeld


Dit is inderdaad het standpunt van degenen die de IPCC-rapporten als evangelie beschouwen..
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15030
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4394

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 08/03/21, 18:42

Ik weet niet wie je bedoelt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 08/03/21, 18:58

ABC2019 schreef:...
neem me niet kwalijk, maar op basis van welk argument denk je dat Nordhaus een vuilnisbak is? auteur van vele gerefereerde artikelen, Nobelprijs, en ik geloof zelfs schrijver voor het IPCC! hij heeft alle criteria van fatsoen, nietwaar?
...

Hoe competenter een auteur is en hoe minder hij in de richting van milieubewustzijn gaat, hoe meer hij tegen zal zijn.
De militante milieuactivist heeft twee labels, "groen" en "vuilnis", die hij volgens zijn vooroordelen op mensen plakt. Als hij het label "vuilnisbak" op een Nobelprijs plakt, is het daarom noodzakelijkerwijs dat wat de Nobel zegt vals of misleidend is, het nutteloos wordt om de studie te lezen of om cijfers te analyseren, zoals al dit wat niet in overeenstemming is met het milieu dogma.
De opmerkelijke vergroening van de planeet moet worden erkend en aangemoedigd, niet bestreden, maar de gemiddelde milieuactivist weigert elk debat over de grondslagen van hun religie. Het elimineren van CO2 is onderdeel van het dogma, en het elimineren van de ongelovige wordt dat ook.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 08/03/21, 19:04

GuyGadeboisLeRetour schreef:...
We hebben gezien waar deze vergroening vandaan komt, het heeft niets te maken met bossen die spontaan zouden teruggroeien of met de natuur die haar rechten zou herwinnen. Nee, deze vergroening is vooral mensenwerk door middel van herbebossing en de uitbreiding van gewassen zoals intensieve monocultuur van eucalyptus, rubberbomen, oliepalmen of bomen voor papierpulp... .


Het is verkeerd. De oorzaak van vergroening is 2% CO70. Dit is een conclusie van het onderzoek. Het bewijst dat je iets hebt beantwoord, zonder de studie of de eerste post te lezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 08/03/21, 19:07

izentrop schreef:...
Aan de andere kant zijn de veroorzaakte verstoringen veel schadelijker dan het beetje groen dat tijdelijk wordt veroorzaakt.

Gratis bevestiging. Tenzij je feiten hebt om te presenteren, geen voorspellingen in Nostradamus-stijl.

De versterking van extreme klimatologische fenomenen zal het fenomeen zeer snel omkeren en het is al grotendeels begonnen, doe je oogkleppen af. : Twisted:

Geen feiten dus. Voorspellingen in Nostradamus-stijl.
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten