Ecologische pact 2007 door de Stichting Nicolas Hulot

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/12/06, 16:16

Houthakker schreef:In lijn met het NH Pact, maar alleen met betrekking tot transport, een artikel van Motor-Nature met 10 ideeën waardoor we minder kunnen consumeren, minder kunnen vervuilen en onze relatie met de energie kunnen veranderen waardoor onze ‘mobiliteit...

Qu'en pensez-vous?


Punt voor punt mijn mening over deze 10 maatregelen:
  • 1/ Verbied minderjarigen om voertuigen met verbrandingsmotoren te besturen Erg goed idee. Naast de winst op het gebied van lucht- en geluidsvervuiling, zullen kinderen meer moeite hebben met het ‘deblokkeren’ van elektromotoren. Ter herinnering: voor dit type 2 wielen is de maximumsnelheid wettelijk beperkt tot 45 km/u. Heb je ooit velen met die snelheid zien rijden?
  • 2/ Auto's zonder rijbewijs (VSP) met verbrandingsmotor ombouwen naar elektrisch Als u ze niet volledig kunt verwijderen, waarom niet? Klein probleempje: dit type auto is wijdverbreid op het platteland. Zal de autonomie voldoende zijn?
  • 3/ Elimineer de fiscale voordelen van LPG : Lol: Hier vinden we een van de grote werkpaarden van natuurlijke motoren. Afgezien van het feit dat deze brandstoffen destillatieafval zijn en dat, als ze niet in motoren worden verbrand, fakkels ervoor zullen zorgen (geen winst voor de atmosfeer dus), zou deze maatregel niet van invloed zijn op een voldoende aantal voertuigen om een ​​echte invloed.
  • 4/ Creëer een juridisch kader om de creatie van verkeersvrije zones mogelijk te maken Helemaal mee eens.
  • 5/ Herstel de jaarlijkse autosticker Ja maar... als de inkomsten uit dit vignet gebruikt worden om energiebesparingen, openbaar vervoer en duurzame energie te financieren.
  • 6/ Beperk het verkeer van oude auto's Dit is eigenlijk een vrij beperkt voorstel. Niet iedereen kan zich een C5 of zelfs een Logan veroorloven. Ik heb RMI-vrienden die in een huis midden in het bos wonen en die niet rond kunnen komen zonder hun oude rotte 205. Wie zal ze voor de Logan betalen als hun 205 uit de circulatie wordt verbannen?
  • 7/ Beperk de CO2-uitstoot per auto Volledig eens met het beperken van de uitstoot van nieuwe modellen (zie mijn mening over punt 6). Geen controle achteraf die vooral de armsten zou benadelen. Gewoon een verbod op het op de markt brengen van nieuwe modellen met buitensporige releases. We zouden dit ook kunnen doen op basis van het principe van een “zwevende” schaal: een verbod om het emissiegemiddelde met meer dan 50% te overschrijden. Naarmate de voorraad wordt vernieuwd, zou de limiet dus dalen (dit is wat in Zwitserland wordt gedaan om in aanmerking te komen voor staatssteun voor emissiearm bouwen).
  • 8/ Organische energieën vrijmaken ben het daar volledig mee eens, zolang 'biologisch' niet slechts een woord op de pomp is. Als we hectares willen bebouwen met veel pesticiden, chemische meststoffen en dieseltractoren, stelt dat het probleem alleen maar uit, terwijl het probleem van voedselgewassen wordt gesteld die minder winstgevend zouden kunnen worden dan die om onze auto's te voeden....
  • 9/ Bereid je voor op het einde van energie-intensieve brandstoffen Wie kan tegen een dergelijk voorstel zijn?
  • 10/ Ontwikkel waterstof Bla, bla... het hangt ervan af hoe we de waterstof in kwestie produceren.


Alsjeblieft, ik denk dat ik de truc heb gedaan. Je wilde meningen, Houthakker. Dan heb je tenminste de mijne : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 15/12/06, 16:28

* 1/ Verbied minderjarigen om voertuigen met verbrandingsmotoren te besturen. Heel goed idee.

En hoe zullen ze bewegen? Met de auto van de ouders of een volwassen vriend?
Laten we ze later op de avond een aanbod voor openbaar vervoer aanbieden (bijvoorbeeld: Parijs heeft zojuist de sluiting van de metro's met een uur uitgesteld), snel, veilig...

* 2/ Auto's zonder rijbewijs (VSP) met verbrandingsmotor ombouwen naar elektrisch

Wanneer gaat een groot Frans bedrijf elektrische voertuigen gaan gebruiken? Het postkantoor moest het doen, ik weet niet waar het is. Enige informatie?
Stomme vraag: waarom werkt EDF niet elektrisch?

Waarom altijd nieuwe technologieën willen verbieden en creëren? Je moet jezelf gewoon een beetje organiseren, maar op dit vlak zijn wij minder innovatief.

Enkele ideeën (voor fietsen bijvoorbeeld)

Ons wordt verteld: ga fietsen. Heel goed, maar hoeveel steden hebben fietspaden? In Parijs zijn er veel aangelegd, maar deze worden voortdurend geblokkeerd door geparkeerde voertuigen. Resultaat: je moet loskoppelen, wat erg gevaarlijk is. Voertuigen op een fietspad => Onmiddellijke verwijdering van het voertuig, onmiddellijke intrekking van de vergunning.
En dan, als ik op mijn werk kom: waar parkeer ik mijn fiets? Want als ik het moet stelen, is dat niet geweldig. Of neem de regen, de kou...
=> Verplichting voor alle bedrijven om evenveel fietsplekken aan te bieden als parkeerplaatsen + douches (je zweet op de fiets)...
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/12/06, 16:50

hug schreef:* 1/ Verbied minderjarigen om voertuigen met verbrandingsmotoren te besturen. Heel goed idee.

En hoe zullen ze bewegen? Met de auto van de ouders of een volwassen vriend?

Je had het betreffende artikel en mijn reactie volledig moeten lezen voordat je reageerde: Nature Engine stelt voor om ze te vervangen door elektrische scooters die al enkele jaren bestaan.

hug schreef:Laten we ze later op de avond een aanbod voor openbaar vervoer aanbieden (bijvoorbeeld: Parijs heeft zojuist de sluiting van de metro's met een uur uitgesteld), snel, veilig...

In de stad ja, op het platteland zou het openbaar vervoer al moeten bestaan ​​voordat de dienstregelingen worden besproken : Cry:

hug schreef:Enkele ideeën (voor fietsen bijvoorbeeld)

Ons wordt verteld: ga fietsen. Heel goed, maar hoeveel steden hebben fietspaden? In Parijs zijn er veel aangelegd, maar deze worden voortdurend geblokkeerd door geparkeerde voertuigen. Resultaat: je moet loskoppelen, wat erg gevaarlijk is. Voertuigen op een fietspad => Onmiddellijke verwijdering van het voertuig, onmiddellijke intrekking van de vergunning.
En dan, als ik op mijn werk kom: waar parkeer ik mijn fiets? Want als ik het moet stelen, is dat niet geweldig. Of neem de regen, de kou...
=> Verplichting voor alle bedrijven om evenveel fietsplekken aan te bieden als parkeerplaatsen + douches (je zweet op de fiets)...


Ben het hier allemaal volledig mee eens.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 15/12/06, 17:15

Targol schreef:
hug schreef:Laten we ze later op de avond een aanbod voor openbaar vervoer aanbieden (bijvoorbeeld: Parijs heeft zojuist de sluiting van de metro's met een uur uitgesteld), snel, veilig...

In de stad ja, op het platteland zou het openbaar vervoer al moeten bestaan ​​voordat de dienstregelingen worden besproken : Cry:


Om de openbaarvervoerdienst in bepaalde slecht bediende buurten of gemeenten te verbeteren, hebben gemeenschappen on-demand vervoersdiensten gecreëerd. Dat wil zeggen dat een minibus of auto alleen passeert als u hier telefonisch om vraagt.
Er zijn verschillende soorten vervoer op aanvraag:

- Vooraf ingestelde diensten zijn lijnen met vooraf vastgestelde dienstregelingen en routes, zoals op een normale buslijn. Over het algemeen sluiten deze lijnen aan op reguliere busnetwerklijnen.

- virtuele lijnen komen overeen met lijnen met flexibele dienstregelingen en routes die alleen op aanvraag rijden.

- Deur-tot-deurdiensten binnen een bepaald gebied. Een auto of minibus haalt u op bij uw huis en brengt u naar uw bestemming.


http://www.destineo.fr/fr/rubriques-pri ... tentid=414
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 15/12/06, 17:37

Deze Jean-Pierre Petit ziet er interessant uit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
solaircool
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 23/12/06, 20:20




par solaircool » 23/12/06, 23:18

Om te beginnen is het minder vervuilend om een ​​oud voertuig te recyclen. Ik neem mijn voorbeeld. Ik heb een multi-fuel motor die olie, diesel en andere brandstoffen kan ontvangen, wat geen enkele moderne auto kan, en om het punt naar huis te brengen: probleemoplossing zonder een pc en zonder eigen software

de coëfficiënt van autofabrikanten op een voertuig is 2.6 tot 3.2, wat veel is

Ik hoop dat jonge mensen heel snel leren autorijden, want oude mensen zijn ook gevaarlijk...

LPG is al jaren verdwenen
VOORBEELD dom-toms bestaan ​​nooit

wie kan mij vertellen dat katalysatoren niet vervuilen met radioactieve lambda-ionisatiesondes en ik zal er niet in het kort op ingaan

hoe kun je zulke domheid geloven Frankrijk verkoopt voertuigen op biobrandstof aan Brazilië, verboden door dezelfde Fransen en je hebt zeker de nieuwe regelgeving voor biobrandstoffen gezien

http://www.legifrance.gouv.fr/WAspad/Un ... DD0670030A
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/12/06, 17:27

hug schreef:Wanneer gaat een groot Frans bedrijf elektrische voertuigen gaan gebruiken? Het postkantoor moest het doen, ik weet niet waar het is. Enige informatie?
Stomme vraag: waarom werkt EDF niet elektrisch?

Ik herinner me twee oude gesprekken:

De eerste met een voormalige monteur van een vloot EDF-voertuigen:
Bij aankomst verbruikte de 4L van de dienst doorgaans 30 l/100 km. Na onderzoek waren bepaalde personeelsleden (waaronder leidinggevenden!) hun persoonlijke voertuigen aan het tanken door het nummer van een EDF-busje op te geven... De pompbediende bood zijn voorganger korting aan en iedereen was blij... Behalve de abonnees.

De tweede kreeg ik van een LPG-installateur:
Bepaalde PTT/EDF-agenten, die de gewoonte hadden aangenomen om benzine uit bedrijfsauto's te hevelen, braken systematisch de auto's uit die waren uitgerust met LPG-enkelvoudige brandstof, om een ​​benzineversie "voor reparatie" mee te nemen.
Wat LPG in de beginperiode een desastreuze reputatie bezorgde!

Maar dat is natuurlijk lang geleden, nu vinden we alleen maar eerlijke mensen : Mrgreen:

Maar het is waar dat, afgezien van het overhevelen van brandstof uit de verwarmingstank, een elektrisch voertuig moeilijk te gebruiken is voor persoonlijk gebruik...

Fijne vakantie voor iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
solaircool
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 23/12/06, 20:20




par solaircool » 24/12/06, 18:55

edf de informatie is een waar voorbeeld van de chatoux IDF, dijon, marseille,

maar verlies niet uit het oog dat voertuigen zijn geëxplodeerd en onopgemerkt zijn gebleven... met LPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 25/12/06, 21:47

Beeld
Wedstrijd Wolinsky/Parijs - 3005
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/12/06, 23:00

Targol schreef:1/ Verbied minderjarigen om voertuigen met verbrandingsmotoren te besturen Erg goed idee. Naast de winst op het gebied van lucht- en geluidsvervuiling, zullen kinderen meer moeite hebben met het ‘deblokkeren’ van elektromotoren. Ter herinnering: voor dit type 2 wielen is de maximumsnelheid wettelijk beperkt tot 45 km/u. Heb je ooit velen met die snelheid zien rijden?
[*]


welkom

op dit punt ben ik het als motorrijder helemaal niet eens, de beperking tot 45 is dom en uiterst gevaarlijk voor bromfietsers.

Om twee redenen is de eerste (in tegenstelling tot wat sommige Ayatholla- en/of Gateux-mensen zeggen) niet de snelheid die gevaarlijk is, maar de snelheidsverschillen tussen voertuigen en mensen die alles doen behalve rijden als ze achter het stuur zitten. 45 is dus onvoldoende, je hebt minimaal 80 km/u nodig om veilig in het verkeer te komen.

ten tweede leidt het tot gevaarlijk gedrag en te hoge snelheid, veroorzaakt door het gebrek aan vermogen en daarmee de wens om vaart te behouden (kijk maar naar het aantal fietsers dat bij rood licht stopt).

Bovendien zullen we, door het leren autorijden uit te stellen, een generatie gehandicapten creëren die later extreem gevaarlijk zullen zijn op de weg. Als je op je zesde je knieën bezeert op de fiets, begrijp je op je twintigste dat je jezelf niet met een snelheid van 6 km/u moet gooien.

Dan, jullie die tegen ongeremdheid zijn: het is tien keer makkelijker om paarden in een elektromotor te zetten dan in een thermische motor.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 144 gasten