De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 10/03/20, 00:46

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:grappig. Hypocrisie is integendeel niet wanneer je "idealen" tentoonspreidt en je echte leven heel anders is (zoals een bepaalde voormalige kandidaat voor het burgemeesterschap van Parijs?)

Ik probeer zo goed mogelijk aan te sluiten bij mijn idealen. Als je niet alleen woont, is het niet altijd gemakkelijk, maar ik doe wat ik kan.


Serieus, het is je partner die je dwingt om tijd te besteden aan de forums ? origineel.

Ahmed schreef:ABC2019, Je schrijft:
nee, als het een ideaal was, zou je om te beginnen al lang geleden van je computer af zijn, en zou je het milieu niet vervuilen forum, Ik denk niet dat het essentieel is voor het leven.

Een redelijk gebruik van de computer om berichten te verspreiden die consumentenexces afleiden, zou door hun vermenigvuldigende effecten waarschijnlijk een veel groter positief effect hebben dan een individuele onthouding zonder enige betekenis. Het naar voren gebrachte argument van een vermeende hypocrisie moet worden geclassificeerd als een "to quoque" drogreden.


Ik waardeer je berichten vaak Ahmed, maar hier denk ik dat je een steen naar het monument van hypocrisie hebt gebracht ....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 10/03/20, 00:54

ABC2019 schreef:Serieus, het is je partner die je dwingt om tijd te besteden aan de forums ? origineel.

Ik hoef mezelf niet te verantwoorden. :frons:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 10/03/20, 00:57

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:Serieus, het is je partner die je dwingt om tijd te besteden aan de forums ? origineel.

Ik hoef mezelf niet te verantwoorden. :frons:


als je je tijd niet besteedt aan het preken van anderen, nee.

Als je dat doet, ja, een beetje.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 10/03/20, 01:32

ABC2019 schreef:
GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:Serieus, het is je partner die je dwingt om tijd te besteden aan de forums ? origineel.

Ik hoef mezelf niet te verantwoorden. :frons:


als je je tijd niet besteedt aan het preken van anderen, nee.

Als je dat doet, ja, een beetje.

Welke relatie?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 10/03/20, 07:51

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:
GuyGadebois schreef:Ik hoef mezelf niet te verantwoorden. :frons:


als je je tijd niet besteedt aan het preken van anderen, nee.

Als je dat doet, ja, een beetje.

Welke relatie?

als u het rapport niet ziet; dus wat verwijt je de ministers van ecologie die op vakantie gaan naar de Malediven of die 5 tweede huizen hebben?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 10/03/20, 13:59

ABC2019 schreef:als u het rapport niet ziet; dus wat verwijt je de ministers van ecologie die op vakantie gaan naar de Malediven of die 5 tweede huizen hebben?

Ik zie het verband niet met mij die zojuist een vliegreis heeft geweigerd om mijn familie te bezoeken, de anderen het te laten doen, alleen thuis te blijven.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par sicetaitsimple » 10/03/20, 14:24

GuyGadebois schreef:Ik zie het verband niet met mij die zojuist een vliegreis heeft geweigerd om mijn familie te bezoeken, de anderen het te laten doen, alleen thuis te blijven.


Je hebt niet het gevoel dat je hier een beetje te veel doet. : Mrgreen: ! Als je je een paar dagen niet wilt gaan ergeren aan je schoonfamilie, dan is dat volkomen begrijpelijk! : Lol: Ik hield van deze:

coronavirus.jpg
coronavirus.jpg (116.15 KiB) 1118 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 10/03/20, 14:29

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Ik zie het verband niet met mij die zojuist een vliegreis heeft geweigerd om mijn familie te bezoeken, de anderen het te laten doen, alleen thuis te blijven.


Je hebt niet het gevoel dat je hier een beetje te veel doet. : Mrgreen: ! Als je je een paar dagen niet wilt gaan ergeren aan je schoonfamilie, dan is dat volkomen begrijpelijk!

Behalve die ene, het is niet mijn schoonfamilie (waar ik overigens dol op ben) en twee, het is een concrete maatregel om mijn ecologische voetafdruk te minimaliseren. Ik zie niet in waar ik zou overdrijven.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par sicetaitsimple » 10/03/20, 14:34

GuyGadebois schreef: en twee, het is een concrete maatregel om mijn ecologische voetafdruk te minimaliseren.


RESPECTEREN.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 10/03/20, 16:09

Volgens een studie gepubliceerd in "Nature" hebben veranderingen in landgebruik een significant effect gehad op de luchttemperatuur (tot -1°C in West-Europa) en op de luchtvochtigheid. Menselijke activiteit zou daar een impact hebben, maar een verkoelende.

"Ongeveer 70 Mha landbedekkingsverandering (LCC) vond plaats in Europa tussen 1992 en 2015. Hoewel landbedekkingsverandering een belangrijke motor is van regionale klimaatvariaties, zijn de effecten ervan op de temperatuur op continentale schaal nog niet beoordeeld. Hier integreren we historische landbedekkingsveranderingskaarten met een regionaal klimaatmodel om de effecten van temperatuur en luchtvochtigheid te bestuderen. -0,12 ± 0,20°C, met wijdverspreide afkoeling (tot -1,0°C) over West- en Midden-Europa in de zomer en lente. Op continentale schaal is de gemiddelde afkoeling voornamelijk gecorreleerd met het verlaten van de landbouw (gewas-naar-bosovergangen), maar een nieuwe benadering gebaseerd op bergrugregressie die de temperatuurverandering bij individuele landovergangen ontbindt, toont tegengestelde reacties op akkerlandverliezen en -winsten tussen West- en Oost-Europa. De effecten van historische CCL's op het Europese klimaat zijn niet te verwaarlozen en regiospecifiek, en het negeren van biofysische interacties tussen land en klimaat kan leiden tot suboptimale mitigatie- en aanpassingsstrategieën voor klimaatverandering."
https://www.nature.com/articles/s41467-020-14890-0
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten