De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 09/03/20, 22:00

realistische ecologie schreef:Opwarming van de aarde: nieuws dat botst in maart 2020.

1] Winter 2019-2020 de warmste ooit gemeten in Frankrijk
2 ] In Frankrijk, sluiting van reactor nr. 1 van Fessenheim (900 MW)
3] In Duitsland, ingebruikname gepland voor 2020 van de 1 MW kolencentrale in Datteln

Gezien 2 en 3 kunnen we er zeker van zijn dat de nieuwe 1 snel achterhaald zal zijn.

Ik had graag gelezen:
- Duitsland sluit zijn kolen- en bruinkoolcentrales (het is niet genoeg om te beloven)
- Frankrijk opent een nieuwe kerncentrale.
- De dreiging van de opwarming van de aarde neemt af.


maar https://www.ecoco2.com/blog/le-charbon- ... -mondiale/ je moet nog kwalificeren, zo'n -20% kolenverbruik in Europa in 2019 tov 2018. en gezien de zachtheid van winter 2020 en de coronatruc wordt het dit jaar nog beter.
aan de andere kant, slechts een daling van 3% in de wereld, en China, dat zijn consumptie blijft verhogen...
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 09/03/20, 22:01

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:...
Ik probeer zo goed mogelijk bij mijn idealen te passen...

Nou, ze moeten niet hoog mikken, te oordelen naar je methoden hier.

GRATIS PERSOONLIJKE AANVAL
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 09/03/20, 22:24

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:...
Ik probeer zo goed mogelijk bij mijn idealen te passen...

Nou, ze moeten niet hoog mikken, te oordelen naar je methoden hier.

GRATIS PERSOONLIJKE AANVAL

U wordt niet persoonlijk aangevallen, maar uw methoden van terugkerende beledigingen. Ah, het komt je goed uit om de bange maagden te spelen!
: Lol: : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 09/03/20, 22:27

Ahmed schreef:...
Een redelijk gebruik van de computer om berichten te verspreiden die consumentenexces afleiden, zou door hun vermenigvuldigende effecten waarschijnlijk een veel groter positief effect hebben dan een individuele onthouding zonder enige betekenis. Het naar voren gebrachte argument van een vermeende hypocrisie moet worden geclassificeerd als een "to quoque" drogreden.

Grappig. In hetzelfde genre:
"Een gebruik redelijk van het vliegtuig dat tot doel zou hebben conferenties te bereiken om berichten te verspreiden die consumentistische excessen afleiden, zou door hun multiplicatoreffecten waarschijnlijk een veel groter positief effect hebben dan individuele onthouding zonder enige betekenis.

Het zwakke punt, zelfs kwaadaardig als het opzettelijk is, is duidelijk de term "redelijk". Want wie beslist? Een Greta Thunberg zou het vliegtuig kunnen nemen om naar haar conferenties te gaan, dat zou "redelijk" zijn want met een anti-consumentendoel, maar als je een andere mening hebt, krijg je de schuld van je pc of je vliegtuig om het te uiten sinds je intentie niet zou niet redelijk zijn. Ik hoor het geluid van laarzen.

Een "individuele onthouding" is niet "zinloos". Het zou alleen "zinloos" zijn als het geen meerderheidspraktijk zou worden. Anders zou het een formidabel wapen zijn. Milieuactivisten weten heel goed dat mensen niet bereid zijn hun pc, hun smartphone of het vliegtuig op te geven. Ze weten heel goed dat slechts een minderheid hen volgt en steunt en daarom stellen ze geen eisen aan hun individuele acties die feitelijk "zinloos" zullen blijven in de ogen van de samenleving en die hen politiek gezien niet aan de macht zullen brengen. De wensen van de meerderheid van de mensen, het kan ze niet schelen. Ze weten dat ze geen kans hebben om de macht over te nemen door te stemmen. Dus handelen ze door te lobbyen, door propaganda, door manipulatie, door catastrofes omdat, net als in religie, angst aanhangers oplevert, en via ngo's zoals Green Peace met obscure financiering, waarvoor we nog nooit hebben gestemd, en die constant regeringen onder druk zetten.
De dictatuur van de milieubeweging is in volle gang en heeft een naam: ecofascisme.
Dernière édition par Exnihiloest de 09 / 03 / 20, 22: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 09/03/20, 22:33

De term "redelijk" zou inderdaad kwantitatief moeten worden gedefinieerd, maar verwijst formeel niet naar de inhoud ervan. Wat de verdiensten betreft, lijdt het geen twijfel dat voor sommigen het onredelijke nauwelijks redelijk is...
Individuele actie is zinloos omdat het slechts een onzichtbare onthouding is die dus geen navolging oproept, erger nog, het reserveert een beter aandeel voor de verspillers...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 09/03/20, 22:51

Ahmed schreef:...
Individuele actie is zinloos omdat het slechts een onzichtbare onthouding is die dus geen navolging oproept, erger nog, het reserveert een beter aandeel voor de verspillers...

Individuele acties blijven zinloos als ze niet in dezelfde richting gaan, of als ze in dezelfde richting gaan maar het werk van een minderheid blijven. Als een medewerker hier en daar niet meer naar zijn werk gaat, wordt dat niet gezien. Maar wanneer meer dan 50% van de mensen stopt met werken en je geen treinen of metro's meer hebt, zijn het inderdaad ieders individuele acties, namelijk het uitoefenen van hun recht om te staken, en dit zijn niet langer "onzichtbare onthoudingen", ze zullen impact hebben.
Als je individuele ecologische acties als "zinloos" beschouwt, laten we het dan niet meer over ecologie hebben, dat komt omdat mensen het opgeven en het spel de kaars niet waard is. Vraag ze dus niet om hun afval te sorteren, hun verbruik van gas of stookolie te verminderen, hun plastic drinkflessen niet op het strand achter te laten, enz.
Bij mij is het net het tegenovergestelde. Individuele actie is de sleutel, niet alleen omdat het in aantallen gewicht en betekenis zal hebben, maar zelfs onder pioniers is het een voorbeeld voor anderen.
Als de boodschap van de milieuactivist is "doe wat ik zeg, niet wat ik doe", dan verbaast het me niet dat deze beweging politiek marginaal blijft en dat ze gebruik moeten maken van fascistische methodes om aan zijn einde te komen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 09/03/20, 22:56

Als de acties van een groot aantal in dezelfde richting gaan, is dat omdat deze acties gecoördineerd zijn, zoals in uw voorbeeld van de staking, ze zijn daarom niet langer individueel ...
Eens "paradeerde" ik van de Bastille naar de Nation en niemand merkte iets op (het was een vergissing van mijn kant)... : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 09/03/20, 23:26

Exnihiloest schreef:Ah, het komt je goed uit om de bange maagden te spelen!
: Lol: : Roll:

(Het puin besefte niet eens dat ik het parodieerde ... zielige oude man)
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 09/03/20, 23:42

Ahmed schreef:Als de acties van een groot aantal in dezelfde richting gaan, is dat omdat deze acties gecoördineerd zijn, zoals in uw voorbeeld van de staking, ze zijn daarom niet langer individueel ...


Achteraf is het niet erg moeilijk om mensen te motiveren met geld (dus individualisme)...Ik heb nog nooit een staking gezien die niet om het geld van de spits ging...tenminste niet bij ons en in de recente geschiedenis...

Eet ik?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 09/03/20, 23:52

Exnihiloest schreef:Als de boodschap van de milieuactivist is "doe wat ik zeg, niet wat ik doe", dan verbaast het me niet dat deze beweging politiek marginaal blijft en dat ze gebruik moeten maken van fascistische methodes om aan zijn einde te komen.


Roooh weer een scheldwoord!

Et le fascisme van economie, winst en consumentisme? Doet dit een belletje rinkelen?

We zouden het ook ecofascisme kunnen noemen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten