De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14974
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 25/04/21, 19:06

ENERC schreef:Nee. Alles is in orde. Je gaat weer slapen

Ik hou van de manier waarop je zegt "hou je mond, arme klootzak". : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 25/04/21, 19:08

GuyGadeboisLeRetour schreef:Grondwater Frankrijk.JPGhttps://www.brgm.fr/fr/actualite/com ... nvier-2021


het is niet de laatste, ze worden elke 16e van de maand bijgewerkt

https://www.brgm.fr/fr/actualite/commun ... avril-2021

Beeld
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 25/04/21, 19:09

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ENERC schreef:Nee. Alles is in orde. Je gaat weer slapen

Ik hou van de manier waarop je zegt "hou je mond, arme klootzak". : Mrgreen:


hij kan me vertellen wat hij wil, als er geen trend is, is het nog steeds meteorologische variabiliteit.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ENERC » 25/04/21, 19:15

ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
ENERC schreef:Nee. Alles is in orde. Je gaat weer slapen

Ik hou van de manier waarop je zegt "hou je mond, arme klootzak". : Mrgreen:


hij kan me vertellen wat hij wil, als er geen trend is, is het nog steeds meteorologische variabiliteit.

Beeld
Geen voorval van 1959 tot 1996, daarna 2011 en de twee jaren snel achter elkaar. We gaan zeggen dat het pech is : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14974
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 25/04/21, 19:23

ENERC schreef:We zullen zeggen dat het pech is : Mrgreen:

Nee, laten we zeggen dat het het weer is.
ABC2019 schreef:het is niet de laatste, ze worden elke 16e van de maand bijgewerkt

Kom op Bozo, de domme oplichter door dezelfde afbeelding te plaatsen...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 25/04/21, 20:07

ENERC schreef:Geen voorval van 1959 tot 1996, daarna 2011 en de twee jaren snel achter elkaar. We gaan zeggen dat het pech is : Mrgreen:

nou ja, aangezien je de curve selecteert nadat je over de anomalie hebt gehoord, zou je er 3 jaar geleden niet over hebben gesproken.

Het is een klassieke selectiebias, astrologen houden ervan om dat te doen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14974
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 25/04/21, 20:21

(We zullen de relevantie van de vergelijkingen van Bozo waarderen, die wederom niets te zeggen heeft, maar het opent om de realiteit uit te schakelen)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 26/04/21, 00:27

We hebben zojuist een periode van extreme vorst meegemaakt, die volgde op records voor zachtheid en zelfs hitte voor de maand maart. Er gaat geen maand voorbij zonder dat er records worden gebroken, waardoor sommige wetenschappers zeggen dat we de ergste scenario's voor de opwarming van de aarde voor zijn. Wat denk je ?

“Ik ben nogal terughoudend over het idee dat het sneller zou gaan dan het IPCC had verwacht. Wat we vandaag zien, werd 30 jaar geleden door het IPCC verwacht: elk decennium is warmer dan het vorige, de snelheid van de zeespiegelstijging versnelt in overeenstemming met wat werd verwacht, evenals het smelten van permafrost en frequentere, intensere en merkbare klimatologische extremen. We zijn dus echt waar we verwachtten, ondanks degenen die zeggen dat het niet gepland was. Dit alles was goed gepland. Jammer genoeg ! Daarom moeten we ook serieus nemen wat er over 30 of 50 jaar wordt verwacht. Geloof me, het is niet nodig om catastrofaal te zijn, wat wordt verwacht is echt catastrofaal. https://leterrien.fr/consternant/rechau ... ean-jouzel
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 26/04/21, 06:53

izentrop schreef: Daarom moeten we ook serieus nemen wat er over 30 of 50 jaar wordt verwacht. Geloof me, het is niet nodig om catastrofaal te zijn, wat wordt verwacht is echt catastrofaal.

er staat niets wetenschappelijks in, aangezien hij niet zijn definitie van "catastrofaal" zegt, noch waarom het in deze definitie zou passen. Het is gewoon hersenspoeling.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 26/04/21, 07:25

Toch een passage waar hij eerlijk is

In zijn boek "Humanity in Danger" schetst Fred Vargas een apocalyptisch beeld van de opwarming van de aarde, waarbij hij honderden miljoenen doden aankondigt en een opwarming van het land die drie keer groter is dan de aangekondigde paar graden. Hij legt uit dat deze cijfers planetaire gemiddelden zijn en een verborgen aanzienlijke ongelijkheid tussen continenten en oceanen... Deelt u deze analyse?

Nee, het is verkeerd. Ik had ook een reactie gegeven naar aanleiding van deze tussenkomst. Fred Vargas maakte een dubbele fout. Ten eerste, twee graden op het planetaire gemiddelde, het zou plus vijf graden kunnen zijn in het Noordpoolgebied, maar aangezien daar niemand is, is dat geen probleem – tussen aanhalingstekens. In tropische gebieden en in Afrika zal er bijna geen versterking zijn, ook al zitten we met meer dan twee graden in Afrika aan de grens van wat mensen kunnen verdragen. Wat gematigde streken betreft, zal het met ongeveer 20% worden versterkt.

De andere fout van Fred Vargas is de bewering dat er twee miljard doden zouden vallen, die voortvloeit uit de observatie dat hele bevolkingsgroepen in onleefbare gebieden zullen leven. Een onleefbare regio is voor het IPCC echter een regio waar in de zomer geen normale activiteiten kunnen plaatsvinden. Dit is geen regio waar we zullen sterven, nuance! Dus op dit punt staat Fred Vargas naast de plaat.


dus alleen wetenschappers hebben het recht om catastrofes te maken, ze gaat toch niet onze tv-shows stelen, deze Fred Vargas :onheil:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten