De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 19/03/21, 05:19

izentrop schreef:De resultaten tonen aan dat de wereld het "Business-as-usual" -scenario van Limits to Growth nauwgezet volgt. Helaas komen de gegevens niet overeen met andere scenario's die zouden aantonen dat de mensheid maatregelen heeft genomen om de opwarming van de aarde effectief te beperken.

Het is geweldig portenawak om te zeggen dat het Meadows-model nooit over opwarming van de aarde sprak, het omvatte alleen de uitputting van hulpbronnen, en zijn "business as usual" prikte veel eerder dan "business as usual" van het IPCC !! het stak tussen 2000 en 2030 terwijl de IPCC BAU blijft klimmen tot 2100 !!

als Meadows gelijk heeft, betekent dit integendeel dat het IPCC in grote breedte crasht omdat de uitputting van hulpbronnen veel te vroeg zal plaatsvinden om de RC catastrofaal te laten worden, en daarom hoeft u zich geen zorgen te maken, het echte probleem is uitputting van hulpbronnen. Dit is ook precies mijn mening.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 09/04/21, 11:43

De paradox: klimaatverandering vergroot de kans op vorstschade aan wijnstokken en boomgaarden! https://labs.itk.fr/2020/03/23/le-parad ... t-vergers/
Het probleem is de steeds vroege bloei in combinatie met de ‘late’ vorst die in april goed bekend is, maar die ook de neiging zal hebben om steeds laat te komen.
Beeld
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/04/21, 13:12

izentrop schreef:De paradox: klimaatverandering vergroot de kans op vorstschade aan wijnstokken en boomgaarden! https://labs.itk.fr/2020/03/23/le-parad ... t-vergers/
Het probleem is de steeds vroege bloei in combinatie met de ‘late’ vorst die in april goed bekend is, maar die ook de neiging zal hebben om steeds laat te komen.

uw artikel gaat over vorig jaar en de winter van 19-20, was het uitbreken dit jaar echt eerder dan normaal? Ik schrijf de dagen niet elk jaar op, maar intuïtief leek het me vrij normaal voor begin april: vorming van kleine vruchten aan mijn perzikboom, bloei van kersen- en appelbomen ... ik steek mijn vingers over, het stedelijke hitte-eiland heeft waarschijnlijk een paar ° C bespaard, er was alleen vorst op de helft van de tuin die het verst van het huis verwijderd was, dus moesten we dicht bij 0 ° C blijven.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 09/04/21, 14:03

Het artikel beschrijft het fenomeen. Dit jaar was het veel erger. Je moet het nieuws raadplegen. En het is nog niet voorbij.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/04/21, 14:34

izentrop schreef:Het artikel beschrijft het fenomeen. Dit jaar was het veel erger. Je moet het nieuws raadplegen. En het is nog niet voorbij.

Ik heb het niet over de intensiteit van de koudegolf. Ik heb het over de inbraakdatum, ik denk niet dat het eerder dit jaar plaatsvond dan vorig jaar. In dit geval kun je de schade niet wijten aan een te vroege uitbraak.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 09/04/21, 15:11

ABC2019 schreef:de breekdatum, ik denk niet dat het eerder dit jaar is gebeurd dan vorig jaar. In dit geval kun je de schade niet wijten aan een te vroege uitbraak.
We hebben de statistieken nog niet, maar na de vorst half februari die mijn artisjokken vernietigde (trouwens), was er een warme periode met hoge temperaturen.
De wijnbouwtechnici van het Cooperative Institute of Vine and Wine (ICV) merken ook ontluikende datums op die vergelijkbaar zijn met die van vorig jaar, een zeer vroege oogst. https://www.vitisphere.com/actualite-93 ... ntemps.htm
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/04/21, 16:02

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:de breekdatum, ik denk niet dat het eerder dit jaar is gebeurd dan vorig jaar. In dit geval kun je de schade niet wijten aan een te vroege uitbraak.
We hebben de statistieken nog niet, maar na de vorst half februari die mijn artisjokken vernietigde (trouwens), was er een warme periode met hoge temperaturen.
De wijnbouwtechnici van het Cooperative Institute of Vine and Wine (ICV) merken ook ontluikende datums op die vergelijkbaar zijn met die van vorig jaar, een zeer vroege oogst. https://www.vitisphere.com/actualite-93 ... ntemps.htm

zeker, maar de vorst vond niet plaats op 25 maart maar op 7 april (persoonlijk heb ik geen klimplant, ik had het vooral over mijn fruitbomen). Wat is de "traditionele" datum voor het breken van de knop voor deze wijnstokken?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 09/04/21, 23:00

ABC2019 schreef:Wat is de "traditionele" datum voor het breken van de knop voor deze wijnstokken?
Het hangt ervan af, welke regio, welke druivensoort? https://centre-valdeloire.chambres-agri ... raisin.pdf
toebehoren
debourVin.gif
debourVin.gif (87.97 KiB) 675 keer bekeken
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 10/04/21, 07:53

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:Wat is de "traditionele" datum voor het breken van de knop voor deze wijnstokken?
Het hangt ervan af, welke regio, welke druivensoort? https://centre-valdeloire.chambres-agri ... raisin.pdf

ok, dus het is alweer een tijdje geleden dat zulke vorst op 7 april waarschijnlijk zoveel schade zou hebben aangericht.

Is er nu een reden waarom de kans op het optreden van dergelijke vorst NIET zou zijn gevarieerd vanwege de CR, d.w.z. dat de CR het verschil tussen de datum van knopbreuk en de laatste late nachtvorst significant zou wijzigen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 10/04/21, 11:30

ABC2019 schreef:Is er een reden waarom de kans op het optreden van dergelijke vorst NIET zou zijn gevarieerd vanwege de CR, d.w.z. dat de CR het verschil tussen de datum van knopbreuk en de laatste late nachtvorst significant zou wijzigen?
Alsof je het niet had begrepen : Roll:
U betwist niet dat vanwege de RC van "antropogene" oorsprong, knopbreuk en bloei eerder en eerder in het seizoen plaatsvinden.
Aan de andere kant, de late nachtvorst komt altijd in dezelfde nis aan en is altijd zo sterk? Er is een steeds meer bevestigde verklaring: de jetstream
"Het wetenschappelijke bewijs stapelt zich echter op over het feit dat de vermindering van de temperatuurverschillen tussen de Noordpool en de tropen het traject van de straalstroom bochtiger maakt", vervolgt Matthieu Chevalier. Het daalt verder naar het zuiden en klimt verder naar het noorden, zo erg zelfs dat de afgelopen jaren verschillende keren temperaturen boven de normen van 20 tot 30 ° C zijn waargenomen in het noordpoolgebied. Twee recente voorbeelden illustreren dit. Eind december 2015 kende de Noordpool positieve temperaturen van + 2 ° C, terwijl het gemiddelde van 1958-2002 -28 ° C is. Omgekeerd had in januari 2017 heel Midden- en Oost-Europa, tot aan Griekenland, waar -15 ° C werd gemeten, last van polaire temperaturen. https://www.sciencesetavenir.fr/nature- ... oid_119600
Het werd uitgelegd in de eerste link die je duidelijk niet hebt gelezen. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten