Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/01/07, 21:08

Targol schreef:[...] Alleen dan voor marketingvragen, omdat de wetten en beperkingen model per model zijn.

Het is niet omdat een van de auto's in hun assortiment ver onder de maximaal toegestane CO2-uitstoot zal liggen, dat het hele assortiment in Europa verkoopbaar zal zijn.

Dat doet me trouwens aan een vraag denken: zijn er momenteel in Europa normen die de verkoop (of circulatie) van voertuigen boven een bepaalde CO2-drempel per km verbieden?
Voor uw laatste vraag is het geen ...
Maar het is niet onmogelijk dat het ooit zal gebeuren ...
Gezien het type auto's dat met name door de Duitsers wordt geproduceerd, denk ik dat we lang moeten wachten ...

Het beantwoordt dus ook aan de tweede alinea: er is geen "beperking" van CO2 of maximaal toegestaan ​​voor een voertuig.

Dat brengt ons terug bij de eerste alinea, waarvan ik denk dat u het mis heeft.
De Europese Commissie "vraagt" (maar ik weet niet of daar een wet voor bestaat?) Dat het hele assortiment voertuigen dat door een fabrikant wordt verkocht gemiddeld onder 140 gr CO2 / km. Door nadelen weet ik niet of het wordt gewogen door de verdeling van de verkoop of alleen op de modellen in de catalogus.

Dit is een van de redenen die Benz ertoe hebben aangezet om de klassen A en B te maken en Smart volledig te kopen (modellen waarop veel minder winst te behalen is ...).
Dit is ook de reden waarom BMW de MINI maakte toen ze ROVER verkochten.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 01/02/07, 09:28

Houthakker schreef:Dat brengt ons terug bij de eerste alinea, waarvan ik denk dat u het mis heeft.
De Europese Commissie "vraagt" (maar ik weet niet of daar een wet voor bestaat?) Dat het hele assortiment voertuigen dat door een fabrikant wordt verkocht gemiddeld onder 140 gr CO2 / km. Door nadelen weet ik niet of het wordt gewogen door de verdeling van de verkoop of alleen op de modellen in de catalogus.

Dit is een van de redenen die Benz ertoe hebben aangezet om de klassen A en B te maken en Smart volledig te kopen (modellen waarop veel minder winst te behalen is ...).
Dit is ook de reden waarom BMW de MINI maakte toen ze ROVER verkochten.


Ahhh, nou dat wist ik niet allemaal. Bedankt voor deze details, Bucheron.
Om uw vraag aan u te beantwoorden ("maar ik weet niet of daar een wet voor is?") Het antwoord is noodzakelijkerwijs nee, anders zouden de Porsche- of Ferrari-merken uit de verkoop in Europa worden geweerd ....

Anders vind ik dit systeem volkomen zwak. Wat zou een fabrikant inderdaad beletten, afgezien van het feit dat het wordt gewogen op basis van het verkoopvolume, "voorwendsel" -modellen te ontwikkelen met zeer lage emissies en een zeer dure prijs, alleen om in deze quota te passen?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten