De bubbler op de auto

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

pantone-systeem op r19 D




par charendome » 23/12/05, 22:20

Hallo.
Ik ben nieuw hier en ben sinds kort geïnteresseerd in dit probleem.
Ik heb overwogen om zo'n systeem op mijn r19-diesel te monteren en ben momenteel de locatie van de verschillende elementen en hun grootte aan het bekijken. (in feite ben ik momenteel bezig met reparaties !!!)
Ik ben een leraar werktuigbouwkunde en ben van plan om sommige onderdelen op mijn middelbare school door de studenten te laten maken.
wat betreft de buleur, ik zou graag willen weten of iemand me de capaciteit van dit soort voertuig kan vertellen (de plaats hangt af van de capaciteit), ik zou ook graag willen weten hoeveel er nodig is om voor de watertank te zorgen ( nogmaals, afhankelijk van de capaciteit hangt de locatie ervan af)

bedankt allemaal, en moed, we zullen ze hebben!!!!

ps ik kom uit het bourges gebied
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/12/05, 11:37

uh :schok:
Dat heb ik nog niet ergens gelezen :?

Oké, laten we verder gaan :!:
Gisteravond dacht ik aan mijn succes bij het verkrijgen van 80° bij de ingang van de venturi. Ik dacht dat we het bubblersysteem konden toepassen om het water heel eenvoudig te verwarmen.
We wikkelen een koperen buis met een kleine diameter 3; 4 mm in diameter en 1,5 m tot 2 m lang, rond de uitlaat. we maken nog een spoel in de bubbler. We sluiten alles toch aan op een waterreserve met gesloten circuit en een ontluchter. Omdat de buis een kleine diameter heeft, zal het water bij verhitting door capillaire werking in de buis circuleren. Warm gaat omhoog en koud gaat omlaag. Dit was het principe van de centrale verwarming van woningen vóór de installatie van circulatiepompen.
Het is heel eenvoudig om te doen en het water in de bubbler zal erg heet zijn.
Wat denk je :?
Beeld
Oké, ik heb zojuist de reactie van André op mijn laatste bericht gelezen, het zou nog steeds een bain-marie nodig hebben voordat het systeem echt geweldig zou zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 25/12/05, 18:00

Hallo pitmix

er zou een manier zijn om te voorkomen dat er verbinding wordt gemaakt met de radiator of de uitlaat.
Ik bedacht vanmiddag iets: ik kreeg een kleine verwarmings-/tankweerstand die eenvoudig via een regelaar op een 12v/220v-omvormer kon worden aangesloten. Deze kleine omvormers worden verkocht aan “vrachtwagens” (catavana’s) en leveren maximaal 200W.
Ik heb geprobeerd de regelaar zo aan te passen dat deze slechts 90 W absorbeerde (zichtbaar op mijn elektronische meter). Ik kan je vertellen dat zelfs bij dit belachelijke vermogen van 90 W (de weerstand is gemaakt voor nominaal 650 W) de hitte die hij levert waanzinnig is! Ik ben er zelfs zeker van dat in de zomer 50W voldoende zou zijn.
dan is niets eenvoudiger dan het installeren van een schakelaar vanuit de cabine... maar het is zeker dat de logica zou voorschrijven dat we eerst de verspilde warmte uit de radiator of de gassen terugwinnen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 25/12/05, 18:30

lau schreef:Ik bedacht vanmiddag iets: ik kreeg een kleine verwarmings-/tankweerstand die eenvoudig via een regelaar op een 12v/220v-omvormer kon worden aangesloten
Nog op zoek naar XNUMX tot XNUMX uur!...
Als je ondanks opeenvolgende ongunstige meningen toch een elektrische weerstand wilt gebruiken omdat er sprake is van overconsumptie en onnodige verspilling, of misschien gewoon om te experimenteren, of om bij het starten snel een mini-bubbler op te warmen, dan zijn er kampeerweerstanden om water te verwarmen voor een glas water thee- of autoflessenwarmers op 12 volt...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/12/05, 22:39

Hallo,
Er wordt een patent verkocht (deze week speciaal) het is een doos met een thermostaat die op het watercircuit van de ruitensproeier wordt aangesloten
Hierdoor komt de vloeistof op 80 graden Celsius, ideaal voor wie niet van ijs op de voorruit schrapt. Het kost ongeveer $ 45 blikje
Om de elektrische draden te zien die erachteraan gaan, moet er veel sap worden gepompt (zoals bij bijna alle dynamo's van 100 ampère, zal dit het paard slechts een beetje forceren)
Persoonlijk denk ik dat we met de uitlaat beter en net zo snel kunnen presteren, je hoeft alleen maar de temperatuur onder controle te houden
In plaats van te proberen de verwarming te verminderen, kun je de vloeistof ook afkoelen als deze te heet wordt. Het is relatief eenvoudiger dan de hitte van de uitlaat onder controle te houden en voor korte ritten is het veel interessanter om snel op te warmen, ook als je moet afkoelen. lange reizen.

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/12/05, 22:56

Hallo pitmix

Mijn bubbler ziet er zo uit, verwijder je reserve, verwijder de spoel in de bubbler en plaats tussen de blauwe pijlen een pomp of zoals ik (een venturi-uitlaatpomp) en laat het water gemengd met uitlaatgas in de spoel circuleren, de hitte als het borrelen vindt plaats in de spoel, het enige wat je hoeft te doen is deze prachtige mist op te zuigen.
Het lijkt eenvoudig, maar je moet de juiste maat leiding op de wisselaar plaatsen, anders houdt de AA-venturipomp niet echt van de beperking, bij stationair duwt hij niet veel water, maar als hij eenmaal draait, stroomt hij goed, de bubbler is dat wel gevuld als een witte wolk
Een 1/4 spoel is een beetje krap.
Er is een nog eenvoudigere manier, zoals bij mijn eerste montage in plaats van een spoel te maken, de bubbler hoog genoeg plaatsen, de uitlaat doorkruisen met een 1/2 roestvrijstalen pijp en het water laten circuleren en er doorheen borrelen, waardoor het snel opwarmt maar bij langdurig gebruik wordt het te warm, je moet de bubbler afkoelen of er koud water aan toevoegen, alleen als je lange reizen maakt.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/12/05, 07:50

En ja, de kleintjes (ik ben er ook één van). Ik vind het niet eenvoudiger om een ​​12/220V omvormer te gebruiken en een weerstand of verwarmingssnoer achterin te plaatsen. Mijn systeem is eerlijk gezegd uiterst eenvoudig. Hier heb ik een bubbler weergegeven, maar ik doe het met mijn venturi. Water van 80°C wordt rechtstreeks in de reactor gesproeid. Door de waterstroom hoef ik niet te koelen om 80°C te behouden. De temperatuur varieert van 65° tot 95°, afhankelijk van de snelheid. Als ik de waterkraan dichtdraai, zakt de temperatuur in de leidingen vrijwel onmiddellijk naar 10°C. Ik open het water opnieuw en in minder dan 30 seconden (afleessnelheid van de thermometer) stijgt de temperatuur naar 80°C.
0 x
tryf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 08/01/06, 00:12




par tryf » 21/04/06, 22:11

Andre schreef:De huidige motoren met aluminium cilinderkoppen absorberen een groot deel van de warmte ten koste van de warmte in de uitlaatgassen.
Dit verklaart waarom tractormotoren een warmere uitlaat hebben; de meeste hebben gietijzeren cilinderkoppen.
Vroeger zeiden we dat de verliezen in de uitlaat hoger waren dan in het koelwater, maar nu geldt dit vooral bij diesels niet meer, dit zien we ook aan de fysieke afmetingen van de radiatoren en de snelheid van de verwarming.
Andre


welkom
aluminium is geen supergeleider van warmte:
aluminium pannen hebben meer tijd nodig om te verwarmen dan roestvrijstalen.
misschien is het gietijzer nog steeds een goede warmtegeleider dan aluminium?
maar ik denk het niet.
de verwarmingssnelheid van het interieur is te wijten aan verwarmingsweerstanden.
Ze verwarmen het water bij het opstarten (op recente voertuigen).
tryf
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/04/06, 22:58

Hallo Tyrf

Bent u van mening dat aluminium geen goede warmtegeleider is?
het is in metalen dat de grootste soortelijke warmte
en in de materialen is het water
Als je aluminium las, neemt het op een groot stuk zoveel warmte op dat het beter is om het vooraf te verwarmen, terwijl bij roestvrij staal of ijzer de warmte niet ver in het stuk dringt.

Waarom duurt het langer om een ​​aluminium pan op te warmen dan een gietijzeren pan? In het begin is het heel eenvoudig: alle warmte gaat in het aluminium en als het eenmaal warm is, gaat het naar het koken, terwijl een exemplaar van gietijzer of roestvrij staal minder warmte absorbeert.
Om deze reden zijn alle elektronische deelradiatoren gemaakt van aluminium vanwege het grote absorptievermogen en de hoge warmtegeleiding.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 22/04/06, 08:55

welkom
aluminium is geen supergeleider van warmte:
aluminium pannen hebben meer tijd nodig om te verwarmen dan roestvrijstalen.
misschien is het gietijzer nog steeds een goede warmtegeleider dan aluminium?
maar ik denk het niet.
de verwarmingssnelheid van het interieur is te wijten aan verwarmingsweerstanden.
Ze verwarmen het water bij het opstarten (op recente voertuigen).
tryf


Dat klopt, op recente voertuigen zijn elektrische verwarmingselementen op het koelcircuit van de motor gemonteerd om de koelvloeistof sneller in temperatuur te laten stijgen; 2 redenen hiervoor:

1) Snelle verwarming van het passagierscompartiment
2) Verminderde motorslijtage
3) Vermindering van verontreinigende stoffen die worden uitgestoten door de motor die niet op temperatuur is

Het is de toename van de efficiëntie (en dus de vermindering van warmteverliezen) die de verwarmingstijd van de nieuwe generatie dieselmotoren heeft verlengd en de installatie van deze verwarmingselementen vereiste.
Voor koude landen is het een brandstofketel (uit het voertuig) die de verwarmingsfunctie vervult.

a ++
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten