Repareer een LED-lamp

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/10/12, 15:36

LED-lampen zijn niet allemaal hetzelfde met hetzelfde aantal LED's of dezelfde samenstelling en dit type heb ik niet in huis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 23/10/12, 18:45

Dedeleco schreef:RV-P geeft je veel magnetische verzadigingsversterkers, van de jaren twintig tot zeventig, zonder enige vermogenshalfgeleidertransistors!!!

— Fout, mijn “beste” Dedeleco! Ik heb bij het onderwerp "Gemodificeerde automatische dynamo voor windturbines" een regelaardiagram geplaatst met 3 transistors voor de verzadigingsspoel die moet worden gewikkeld naast de dynamowikkeling! Maar aangezien je "vastzit met amaril" en je "een beetje" chagrijnig lijkt (de knorrige smurf : Cheesy: !) en je geeft mij altijd de indruk dat je elke ochtend "aan de linkerkant" opstaat, je hebt, zoals gewoonlijk, het onderwerp "overgeslagen"!
- Dus, als je zo slim bent, geef me dan een EENVOUDIGE oplossing op basis van aangedreven thyristors! Ik zal je een suggestie geven: vervang 3 diodes van de driefasige Graetz-brug door thyristors. Kuiken?
Gaston schreef:In dit geval is het door RV-P geposte diagram helemaal correct.

- Dit is het diagram dat ik heb "getekend" van de foto van de genoemde lamp die eerder over dit onderwerp is gepubliceerd!
- @ +!
PS: DD, denk niet dat je, omdat je een deskundig econoloog bent, ook een expert in econologie bent : Mrgreen: !
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/10/12, 19:38

Grappig!!!

Ah de TGV-thyristors, voor een LED-lamp op de driefasige windturbine, aangegeven op wikipedia:

http://fr.wikiversity.org/wiki/Redresse ... phas%C3%A9
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 23/10/12, 20:53

- Dat is het precies! Zoek nu een eenvoudig en effectief regelcircuit voor deze thyristors, in de zin van doe-het-zelf !!!
— Kijk goed: het houdt je bezig en voorkomt dat je misschien voor één keer gaat "beschuldigen"...
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
brice75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/10/15, 19:35




par brice75 » 20/10/15, 19:37

Bedankt voor deze informatie over lampreparatie!!

http://www.theduelles.com
0 x
martine45
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/04/16, 11:22

Re: Repareren van een LED-lamp




par martine45 » 25/04/16, 11:26

Bedankt voor deze reparatie-tutorial.ledlampen! Dit zal mij een doorn uit het oog kosten! Er is nu meer aan de hand!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten