Hoe maak je een 12V acculader repareren?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 24/03/22, 21:34

plaede schreef:
Hoe kan ik de meting in serie doen: door de multimeter tussen de + van de ampèremeter en de plus van de batterij te steken?



Al mijn verwarring, ik heb waarschijnlijk wat onzin aangeboden :onheil: , en herformuleert: moet de multimeter tussen de klem van de rode draad van de oplader en de + pool van de batterij worden gestoken?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13748
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1530
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 24/03/22, 22:06

plaede schreef:
plaede schreef:Hoe kan ik de meting in serie doen: door de multimeter tussen de + van de ampèremeter en de plus van de batterij te steken?
Al mijn verwarring, ik heb waarschijnlijk wat onzin aangeboden :onheil: , en herformuleert: moet de multimeter tussen de klem van de rode draad van de oplader en de + pool van de batterij worden gestoken?
Ja, maar een test om zonder multimeter te doen, in de 12 V-stand, is om de krokodillenklemmen kort met elkaar in contact te brengen.

Als de ampèremeter van de lader meer dan 4 A afwijkt, werkt de lader en moet je niet het risico lopen hem te verbranden, maar ik denk eerder dat hij weinig afwijkt en de fout van de diodes zal bevestigen.
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 25/03/22, 09:46

izentrop schreef:Ja, maar een test om zonder multimeter te doen, in de 12 V-stand, is om de krokodillenklemmen kort met elkaar in contact te brengen.

Als de ampèremeter van de lader meer dan 4 A afwijkt, werkt de lader en moet je niet het risico lopen hem te verbranden, maar ik denk eerder dat hij weinig afwijkt en de fout van de diodes zal bevestigen.


Hallo,

de korte contacttest tussen de krokodillenklemmen geeft een paar vonken maar de naald van de ampèremeter op de lader beweegt niet.

Aan de andere kant, door de multimeter tussen de rode klem van de lader en de + pool van de batterij te steken, meet ik een waarde tussen 160 mA en groter dan het kaliber (200 mA), afhankelijk van de stand van de keuzeschakelaar voor de laadintensiteit op de lader (160 in positie 1, 170 in positie 2, dan groter dan het kaliber in posities 3 en 4).
Door over te schakelen op kaliber 10A blijft de multimeter op nul staan, wat ik niet kan verklaren.

Hoe dan ook, ik haal de diodes en een domino.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28752
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5550

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par Obamot » 25/03/22, 10:11

Hier wat aanwijzingen van iemand die zelf acculaders maakt : Arrowd:



Het geeft waarden...
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 25/03/22, 13:32

Obamot schreef:Hier wat aanwijzingen van iemand die zelf acculaders maakt : Arrowd:



Het geeft waarden...


Interessant inderdaad!

misschien is mijn batterij zelf maar heel weinig ontladen, wat ook zou kunnen verklaren dat de laadstroom laag is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28752
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5550

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par Obamot » 25/03/22, 14:14

Wel, sluit gewoon een 12V-lamp aan voor 24 uur om hem te ontladen...

Maar zonder categorisch te willen zijn, vind ik dat de laadstroom gelijk moet blijven toch? Het is als het vullen van een tank met een slang, de stroom blijft hetzelfde totdat de tank vol is!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13748
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1530
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 25/03/22, 21:19

plaede schreef:
izentrop schreef:Ja, maar een test om zonder multimeter te doen, in de 12 V-stand, is om de krokodillenklemmen kort met elkaar in contact te brengen.

Als de ampèremeter van de lader meer dan 4 A afwijkt, werkt de lader en moet je niet het risico lopen hem te verbranden, maar ik denk eerder dat hij weinig afwijkt en de fout van de diodes zal bevestigen.
Hallo,

de korte contacttest tussen de krokodillenklemmen geeft een paar vonken maar de naald van de ampèremeter op de lader beweegt niet.

Aan de andere kant, door de multimeter tussen de rode klem van de lader en de + pool van de batterij te steken, meet ik een waarde tussen 160 mA en groter dan het kaliber (200 mA), afhankelijk van de stand van de keuzeschakelaar voor de laadintensiteit op de lader (160 in positie 1, 170 in positie 2, dan groter dan het kaliber in posities 3 en 4).
De stroom van 170 mA bevestigt de eerder gemeten te hoge directe weerstandsmeting van de diodes.
Door over te schakelen op kaliber 10A blijft de multimeter op nul staan, wat ik niet kan verklaren.
De meting zou 0.16A moeten geven. Misschien bent u vergeten de rode kabel aan te sluiten op de 10 A-aansluiting van de multimeter?
Waar heb je besteld?

Als je de lading niet in de gaten wilt houden, kun je zo'n module plaatsen die de lader automatisch loskoppelt zodra de accu vol is https://fr.aliexpress.com/premium/-XH%25252dM601.html
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 25/03/22, 22:03

izentrop schreef: Misschien bent u vergeten de rode kabel aan te sluiten op de 10 A-aansluiting van de multimeter?
Waar heb je besteld?


Voor de meting was ik echter voorzichtig, ik heb zojuist het kaliber op de multimeter aangepast en het uiteinde van de rode kabel op de + pool van de batterij vervangen (de zwarte kabel zit op de krokodillenklem van de oplader).

Voor de diodes werd ik uit een slechte inspiratie gehaald, omdat ik de kleine lokale handel wilde laten werken en ze onmiddellijk wilde kopen, en ik nam een ​​​​verdomd stopcontact, 3,50 € per stuk!
Bovendien is het niet precies het model dat u heeft aanbevolen, ze zijn 45 V 20 A (exacte ref. V20A45Y M844A)...
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 26/03/22, 15:44

Ik stel mezelf een aanvullende vraag voordat ik verder ga met het aansluiten van de diodes en alle kabels op de domino (ik neem een ​​2x6 posities).
Moeten de 2 zwarte kabels van de + worden aangesloten, die van de ampèremeter en die van de rode jumper om de voedingsspanning te selecteren?
Of zijn ze al ergens anders?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13748
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1530
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 28/03/22, 02:27

plaede schreef:Moeten de 2 zwarte kabels van de + worden aangesloten, die van de ampèremeter en die van de rode jumper om de voedingsspanning te selecteren?
Of zijn ze al ergens anders?
Het is noodzakelijk om de draden die zijn aangesloten op de seleniumgelijkrichter te verwijderen en aan te sluiten op de overeenkomstige diodes.
De bovenste zwarte draad is aangesloten op de kathodes van de 2 bovenste diodes (referentie)
De andere 2 draden zijn verbonden met de 2 anoden van deze diodes.

De zwarte draad van de onderste trap is verbonden met de kathodes van de 2 diodes van de bodem
en dus de draden die nog moeten worden aangesloten op de anoden van deze diodes.

Ik hoop dat de tekening duidelijk genoeg is, de rode lijnen stellen de draaddoorsneden voor
toebehoren
diodes.jpg
diodes.jpg (44.2 KiB) 2852 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten