HS antenneversterker?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: HS antenneversterker?




par izentrop » 24/09/22, 00:30

gegyx schreef: het voordeel van het plaatsen van de versterker aan het begin van de antenne of zo ver mogelijk weg voor de splitter.
Het hangt vooral af van de kwaliteit van het signaal aan de antenne-uitgang, die wordt gemeten in signaal/ruis, belangrijk in DTT.

Als de signaal/ruisverhouding te laag is om te worden verdeeld, moet de voorversterker zo dicht mogelijk bij de antenne worden geplaatst (max. 2,5 m) om de ruis van de kabel niet te versterken.

Als je nog maar 2 tv's aan de macht hebt, heb je geen interesse meer in een 4-output splitter. Er is 3 dB demping per uitgang nodig:
4 uitgangen - 12dB
2 uitgangen - 3 dB, hoeft niet meer te worden versterkt, moet worden getest

Je versterker is gedateerd, met zijn transformator die opwarmt en zelf 2 - 3 W verbruikt, een recente heeft een schakelende voeding met veel minder verlies.

Er was een tijd dat ik hieraan meedeed forum http://www.tvnt.net/forum/preamplificat ... -t848.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 26/09/22, 16:37

izentrop schreef:Het hangt vooral af van de kwaliteit van het signaal aan de antenne-uitgang, die wordt gemeten in signaal/ruis, belangrijk in DTT.

Als de signaal/ruisverhouding te laag is om te worden verdeeld, moet de voorversterker zo dicht mogelijk bij de antenne worden geplaatst (max. 2,5 m) om de ruis van de kabel niet te versterken.

Ja, maar dit is een versterker voor binnenshuis, dus a priori niet gemaakt om de S/N te verbeteren, maar om elke TV een voldoende niveau te geven door de deling door 4 van het vermogen te compenseren (en zelfs te overcompenseren).

Als je nog maar 2 tv's aan de macht hebt, heb je geen interesse meer in een 4-output splitter. Er is 3 dB demping per uitgang nodig:
4 uitgangen - 12dB
2 uitgangen - 3 dB, hoeft niet meer te worden versterkt, moet worden getest
...

Dat is wat ik zou doen, zet een enkele T, zoals https://www.amazon.fr/Poppstar-Distributeur-F-Femelle-Adaptateur-s%C3%A9parateur/dp/B078YXG6T4/ref=sr_1_6 om de verbinding te behouden (het is voor SAT maar werkt ook voor TNT).
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: HS antenneversterker?




par phil59 » 26/09/22, 17:16

Ik heb 30-40 jaar oude, met mannelijke en vrouwelijke antenne-aansluitingen.

De antenne staat op zolder, en ik ben vrij ver van de zender.
Ik zie niet wat ik op de versterker moet aanraken, want ik heb wisselspanningen aan de uitgang van de transformator, en gelijkstroom na "rechttrekken" ... dus geen stroomprobleem.

Rest kan de pb van de potmeters zijn die de vochtigheid zou hebben opgenomen....

Ik heb nog minstens 3 tv's om erop te zetten...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 13/10/22, 19:56

phil59 schreef:Ik heb 30-40 jaar oude, met mannelijke en vrouwelijke antenne-aansluitingen.

De antenne staat op zolder, en ik ben vrij ver van de zender.
Ik zie niet wat ik op de versterker moet aanraken, want ik heb wisselspanningen aan de uitgang van de transformator, en gelijkstroom na "rechttrekken" ... dus geen stroomprobleem.

Rest kan de pb van de potmeters zijn die de vochtigheid zou hebben opgenomen....

Ik heb nog minstens 3 tv's om erop te zetten...


De beste maar niet per se de gemakkelijkste oplossing is om de antenne op het dak te plaatsen, dat zou voldoende moeten zijn. Het is altijd de antenne die de ontvangst maakt. Je verliest meer dB met de antenne op zolder dan de versterker wint. En als je coax ook 30/40 jaar oud is, verander hem dan voor SAT VATC17 kabel.

Het zijn waarschijnlijk niet de potentiometers, zelfs niet natte (ik denk dat ze onder de 100K zijn). Als je een dergelijke versterker probeert op te lossen, als je geen duidelijke fout kunt zien, zou je gereedschap nodig hebben en zelfs degenen die ermee uitgerust zijn, zouden daar zeker tijd moeten doorbrengen. Er zijn geldige versterkers met 2 uitgangen in de € 30, en je kunt een T op een van de uitgangen zetten om een ​​tv toe te voegen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: HS antenneversterker?




par izentrop » 13/10/22, 20:56

Exnihiloest schreef:Dat is wat ik zou doen, zet een simpele T
Nooit ongelukkig geweest : Roll:
We verliezen de impedantie-aanpassing, het is de deur die openstaat voor allerlei soorten parasieten, verlies van de afschermingsfunctie van de coaxkabel...

Bij ali zijn er goedkope verdeelversterkers maar dat zijn echte zeefjes.
Is beter een versterker die beperkt is tot de huidige TNT-bandbreedte met 4G-filter zoals deze
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: HS antenneversterker?




par Macro » 13/10/22, 22:10

Stelletje broquignoles.... Die zich zorgen maken over het vinden van een oplossing om tv te ontvangen... De economie is echt naar de bodem gezakt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: HS antenneversterker?




par gegyx » 13/10/22, 22:46

: Cheesy:

Sterker nog, ik heb niet meer gelezen sinds ik de tv in mijn leeskast heb gezet (Mijn toiletten) :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: HS antenneversterker?




par Obamot » 14/10/22, 00:15

Macro schreef:Stelletje broquignoles.... Die zich zorgen maken over het vinden van een oplossing om tv te ontvangen... De economie is echt naar de bodem gezakt...

Erger nog, er zijn er die geen tv meer hebben en de doxa amor blijven steunen
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: HS antenneversterker?




par phil59 » 14/10/22, 02:16

Jongens, een boek, ik heb er al een, en ik heb het al gelezen.... : Cry:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 14/10/22, 19:10

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:Dat is wat ik zou doen, zet een simpele T
Nooit ongelukkig geweest : Roll:
We verliezen de impedantie-aanpassing, het is de deur die openstaat voor allerlei soorten parasieten,
...

Als je denkt dat de impedantie van de antenne en die van de tv 50 ohm is van het ene uiteinde naar het andere van de band, dan heb je de technische realiteit ingeruild voor een commerciële specificatie.
Bij 25 ohm in plaats van 50 ohm blijven we in de marge voor een goede ontvangst, en in de wilde veronderstelling dat al het andere klopt, zie je het verschil pas bij zorgvuldige metingen. Daarnaast ook opvallende reflecties, en daar zou het niet het geval zijn, het was een pb ten tijde van de analoog; digitaal zie je het niet.

verlies van de afschermingsfunctie van de coaxkabel...

Er is theorie en praktijk. Kun je ons vertellen wat de staande golfsnelheid zal zijn als we van 50 naar 25 ohm gaan? En de winst van de antenne die nu de kabel zou vormen die zijn afscherming zou "verliezen"?
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten