Olie motor scooter 2T een kettingzaag, mogelijk?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
djo59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 08/09/11, 01:03
x 5

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par djo59 » 23/07/17, 21:08

Hallo,
Iedereen bedankt voor al hun reacties.

Bedankt voor de gebruiksadviezen, maar ik heb nooit gezegd dat ik nooit een kettingzaag heb gebruikt. Hetzelfde geldt voor regulier onderhoud, ik ga goed onderhoud doen omdat ik graag weet hoe ik moet beginnen met een goede basis, maar er zijn nog 2 dagen dat het prima liep, gewoon thermisch, het werkt met een 2t-mengsel, en als ik de prijs zie van kant-en-klare mengsels. In het geval van mij wordt het mengsel aanbevolen op 2.5%.

Macro
Persoonlijk gebruik ik nu al 6 jaar bricomarché synthetische olie van 2% in al mijn tweetaktuitrusting (motor- of motorcultuursectie, het is hetzelfde behalve de rijst en de kleur van het blik) Geen problemen

Omdat mijn huidige scooterolie waardeloos is..., ga ik het advies van Macro opvolgen, en ik heb een bouwmarkt bij mij in de buurt. Macro heb je toevallig een referentie, want er is geen motorafdeling op mijn doe-het-zelfmarkt, alleen een motorcultivator, aan de andere kant heeft de intermaché ernaast een motorafdeling, en aangezien het dezelfde groep is, moet ik misschien daar kijken .

Wat elektrische kettingzagen betreft, ik heb er een, maar met het werk dat ik moet doen, lang leve de thermische kettingzaag, vooral de kabel. ALS ik daarvoor ook een generator moet gaan kopen,.... Maar ik bevestig dat voor kleine eenmalige klussen elektrisch praktisch is.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Ahmed » 23/07/17, 21:19

Dédé2002, Je schrijft:
Ik heb inderdaad nog nooit gezien dat een houthakker een boom van 15 meter met een elektrische kettingzaag omzag, hoewel het technisch mogelijk is.

Met voldoende vermogen (d.w.z. veel groter dan de gebruikelijke elektrische modellen) zou het vellen met een elektrische kettingzaag mogelijk zijn, aangezien deze vrij statisch is, maar niet vormgevend (ontdoen van takken, aanaarden), wat niet geschikt is voor de grootte van de draad.

Castorolie verspreidt een karakteristieke geur, het minste wat we kunnen zeggen is dat het vrij sterk is...

Edit: Djo59hangt het percentage van het mengsel vooral af van de eigenschappen van de olie en nauwelijks van die van de machine. Het is eigenlijk veel beter om je 2T-mengsel zelf te maken, op voorwaarde dat je waakzaam bent en de olie nooit vergeet... : Roll: Om dit soort vergissingen te voorkomen is de olie rood of blauw gekleurd, maar het is nog steeds mogelijk omdat de uiteindelijke kleuring discreet blijft.
Zodra deze leeg is, moet u de olie in het brandstofblik gieten met een maatschepje aangepast aan de gewenste hoeveelheid benzine laat deze maat op de bodem van de container staan ​​om deze inname te onthouden; giet het juiste volume in de pomp, waardoor de olie perfect wordt verdund. Bereid hoeveelheden voor die evenredig zijn aan het verwachte verbruik, om de brandstof niet te lang te bewaren, in welk geval hij zal ontbinden: hij zal anders ruiken, behoorlijk onaangenaam zijn en de motor niet meer laten starten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Macro » 23/07/17, 21:37

djo59 schreef:Hallo,

Omdat mijn huidige scooterolie waardeloos is..., ga ik het advies van Macro opvolgen, en ik heb een bouwmarkt bij mij in de buurt. Macro heb je toevallig een referentie, want er is geen motorafdeling op mijn doe-het-zelfmarkt, alleen een motorcultivator, aan de andere kant heeft de intermaché ernaast een motorafdeling, en aangezien het dezelfde groep is, moet ik misschien daar kijken .


merk: ecauto power synthetische 2-takt motorolie in zwart blikje... maar in het speciale grijze blikje voor de motorcultuur is de inhoud hetzelfde... alleen is het 1€ duurder voor twee liter...

Aan de andere kant, bij een scooter met aparte smering... zal het verspild zijn, omdat ze heel vaak smeren met 4%...terwijl 2% genoeg is...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Macro » 23/07/17, 21:40

Gildas schreef:Ik rot iedereen. : Cheesy: Ik heb mijn 2t carburateur buitenboord gereden met 1% synthetische olie zonder zorgen.
(aanbevolen op 1 kan naar 2%)


Mijn vriend laat zijn proeffietsen draaien op 0.25%... Omdat op zijn machines zijn krukaslagers worden gesmeerd met tandwielolie...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Flytox » 23/07/17, 23:07

Macro schreef:Mijn vriend laat zijn proeffietsen draaien op 0.25%... Omdat op zijn machines zijn krukaslagers worden gesmeerd met tandwielolie...

Uit mijn verschillende metingen over tweetaktmotoren bleef ik bij het idee dat de grootste behoefte aan olie ligt bij de zuiger/ringen/cilinder en niet bij de lagers.... :schok:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Flytox » 23/07/17, 23:35

chatelot16 schreef:een synthetische olie gaat niet door de motor zonder te verbranden en verlaat de uitlaat die altijd vloeibaar is, zodat deze niet verstopt raakt
....
anekdote: Ik heb 2-takt bosmaaiers gezien waarvan de uitlaatopening voor 3/4 geblokkeerd was door kalkaanslag! Dit gebeurt alleen bij minerale 2-takt olie! nooit met synthetische olie
dit soort grote verstoppingen is zeldzamer bij een kettingzaag die altijd op volle snelheid wordt gebruikt


Ik had liever gezegd dat bij lage toerentallen, als de motor de tijd heeft gehad om af te koelen (door stationair te draaien) de uitlaatgassen relatief koud zijn en vol onverbrande/olie zitten en het rookt/stinkt/vervuilt./de ernstige uitlaatgassen calamineert. Maar na een paar seconden op goede snelheid stijgt de uitlaattemperatuur naar zo'n 600°C en is alle olie verbrand, synthetisch of niet (ook al gebeurt dit ook met een minimum aan as, (duidelijk meer droge/harde koolstof)) een goed dieet, onverbrand voedsel neemt drastisch af.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Macro » 24/07/17, 08:14

Flytox schreef:
Macro schreef:Mijn vriend laat zijn proeffietsen draaien op 0.25%... Omdat op zijn machines zijn krukaslagers worden gesmeerd met tandwielolie...

Uit mijn verschillende metingen over tweetaktmotoren bleef ik bij het idee dat de grootste behoefte aan olie ligt bij de zuiger/ringen/cilinder en niet bij de lagers.... :schok:


Nou, ik ook... dat dacht ik... Maar op moderne cyclo's heb ik nogal wat Hs-drijfstanglagers en naaldbussen gezien zonder dat de motor (gietijzeren cilinders) was vastgedraaid...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par chatelot16 » 24/07/17, 09:41

de olie die in het volume van de verbrandingskamer blijft zweven, brandt! in ieder geval heeft dit in suspensie achtergebleven deel geen nut voor smering

Gelukkig stroomt de inlaatlucht eerst rond de krukas, waardoor een groot deel van de olie zich aan de oppervlakken kan hechten en kan smeren wat nodig is: olie die aan het oppervlak van de cilinder blijft plakken, verbrandt niet gemakkelijk omdat de temperatuur van de cilinder is gelimiteerd

zelfs als de motor op volle snelheid draait en de olie in het volume van de kamer brandt, is er altijd een deel van de olie dat door de uitlaat wordt uitgestoten zonder te zijn verbrand

Dit is vooral duidelijk bij 2-takt diesels (clm junker motor... of hanomag pony 812): het zijn diesels dus de compressieverhouding is voldoende om de olie te verbranden... helaas spugen deze motoren altijd olie uit via de uitlaat: behoorlijk eenvoudigweg wordt de olie in de segmenten opgezogen terwijl deze voor het uitlaatlicht passeert
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Christophe » 24/07/17, 10:16

Macro schreef:Nou, ik ook... dat dacht ik... Maar op moderne cyclo's heb ik nogal wat Hs-drijfstanglagers en naaldbussen gezien zonder dat de motor (gietijzeren cilinders) was vastgedraaid...


Ongetwijfeld Chinese lagers... te vermijden ondanks hun "aantrekkelijke" prijzen (ze gaan 5000 km mee versus 150 km op een autowiellager...)
0 x
djo59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 08/09/11, 01:03
x 5

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par djo59 » 24/07/17, 11:42

Macro:
merk: ecauto power synthetische 2-takt motorolie in zwart blikje... maar in het speciale grijze blikje voor de motorcultuur is de inhoud hetzelfde... alleen is het 1€ duurder voor twee liter...

Aan de andere kant, bij een scooter met aparte smering... zal het verspild zijn, omdat ze heel vaak smeren met 4%...terwijl 2% genoeg is...

Ok bedankt voor de macro-info, ik zal dat eens bekijken; Wat de resterende scooterolie betreft, deze lag thuis rond ook al heb ik geen scooter, daar zou ik blij mee zijn.

Ahmed:
U moet de olie in het brandstofblik gieten zodra deze leeg is, met een maatschepje dat is aangepast aan het gewenste volume benzine en dit maatje op de bodem van het blikje laten staan ​​om deze inname te onthouden; giet het juiste volume in de pomp, waardoor de olie perfect wordt verdund. Bereid hoeveelheden voor die evenredig zijn aan het verwachte verbruik, om de brandstof niet te lang te bewaren, in welk geval deze zal ontleden

Maak je geen zorgen, ik weet het, dit zal me doen denken aan mijn goede oude 103 : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten