Vervaardigen fakkel waterstof of Brown's Gas

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 19/09/08, 16:00

Bibiphoque schreef:Maandag de 15e, maar het is "de buitenlander" gezien vanuit België : Mrgreen:

Laat het me weten als je ze morgen niet hebt.
Omdat het niet per post wordt gegeven, vroeg ik mijn vriend om het in een enkele, zonder aangetekende post te verzenden.


Je bent optimistische Bibi! Reken een goede week tussen België en Frankrijk (en vice versa) ... Meer nog als de verzending geen standaardgrootte heeft die uw geval lijkt te zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/09/08, 20:53

Ja, en ik leer mezelf kennen als een Belgische postbode :onheil: toch Toff?

Hallo nlc! het is lang geleden :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/09/08, 11:25

Ik vind het geweldig als er een plan gaande is zonder (teveel) addertjes :D

richten op wat ik zojuist heb ontvangen, vrijwillig verstrekt door Bibiphoque

3 vermogenstransistors en een driefasige gelijkrichterbrug
Beeld

Ik ga alleen de gelijkrichterbrug gebruiken om te starten
Ik ga binnenkort wat bubbels maken op 10A met 2 roestvrijstalen voedselplaten van 250x250mm

het gaat bubbelen!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 24/09/08, 12:22

Hallo,
start je testen met de platen op minimaal 20 mm afstand!
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/09/08, 15:24

het is 3 mm gepland, er zullen 110 platen zijn, onthoud:

Capt_Maloche schreef:dit zijn 110 2.2V spanningsdeler gemonteerde cellen die worden geïnstalleerd voor een beoogde gasstroomsnelheid van 650 L / h en 2400W verbruikt


Capt_Maloche schreef:interresting formulering:
Christophe schreef:R = rho * L / S

met rho = soortelijke weerstand (in Ohm.m of Ohm.cm)
De ruimte van de platen (m of cm)
S = oppervlakte (m² of cm²)

L = R * S / rho = 0.22 * 10 000 / 667 = 3.3 cm
waar komt de 667 ohm / cm vandaan?

a priori een normaal gemineraliseerd water tot een geleidbaarheid tussen 2000 en 4000 ohm / cm, zuiver water groter is dan 30 000 ohm / cm, een beetje zuur gemakkelijk omlaag brengen van de geleidbaarheid 500 ohm / cm.

die wordt met roestvrij stalen platen van 25x25cm
L = R * S / rho = 0.22x625 / 500 = 0.27 cm COOL ! Ik overwoog 3mm

dus ik moet een waterweerstandstest doen rond 500 Ohm / cm
foto's komen nog

Capt_Maloche schreef:Voedsel kant:

In de praktijk is de gemiddelde amplitude van weinig belang en wordt niet gebruikt. Ten opzichte van de effectieve waarde of RMS, Root Mean Square voor Engels of de rms signaalwaarde wordt algemeen aangenomen om de waarde van AC spanningen te meten, zodat in akoestische druk.

Dus als de AC macht komt uit uw stopcontact wordt gegeven aan 220 50 Hertz Volt, het is eigenlijk 220 Volt effectief, wat betekent dat de huidige daadwerkelijk schommelt tussen de 50 keer per seconde en -311 + 311 Volts, vertegenwoordigen 311 piekvolt en 622 piek-piekstroomvolt. (220v x root (2) = 311v)
Beeld

deze stroom zal bij rechtgetrokken efficiënte gepulseerde 220V + zijn

de beoogde diodebrug is deze: http://www.conrad.fr/redresseurs_mono_t ... 975_218557

Ik zou alleen gedemineraliseerd of osmosewater gebruiken
blijft het om het zuur te kiezen, NAOH? Waar is het?


Capt_Maloche schreef:Yep!
Ik zou in principe + 220V opnieuw moeten implementeren zonder condo aan het begin (311 / root 2), of eigenlijk de 240V in feite

Voor bescherming heb ik al een stroomonderbreker + 30mA differentieel waardoor ik niet zou vastlopen (je weet maar nooit) Beeld

bij deze spanningen zou de chemische opbrengst in de orde van 60% moeten zijn, en hoe meer de T ° toeneemt, hoe meer de opbrengst toeneemt


en als stroombegrenzer, een radiator van 2000 W :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 24/09/08, 15:36

Als je je elektrolytpercentage zachtjes verhoogt om zacht de gewenste stroomsterkte te bereiken, zal de brug niet veel verwarmen (maar ja, je hebt toch een kleine gootsteen nodig ...)!

Met 10A in uw elektrolyse zal het ongeveer 20W dissiperen (2 diode-drempels van 1V vermenigvuldigd met 10A).

Door nadelen heb je ongeveer 2200W elektrolyse! Je zult voorzichtig zijn met thermische wegloop: de elektrolyt verwarmt daarom de stroom beter, daarom verwarmt hij, daarom stroomt hij beter ... :D
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 26/09/08, 10:43

Hallo,
De 20W moet passen, gezien de betreffende neef : Mrgreen: (een gelijkrichter van 160A, als ik me niet vergis, zag je de foto van het beest :schok: ?)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 26/09/08, 13:26

Hallo,
Dus, Cap'taine, zoemt het of vlamt het?
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/09/08, 16:37

We zullen het snel weten, ik heb dit weekend bubbels : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 27/09/08, 19:36

: Mrgreen:
Hallo,
Blaas niet op je hoofd voordat je de resultaten publiceert! : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten