Watermolen, waterkracht en centrale verwarming

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Watermolen, waterkracht en centrale verwarming




par sicetaitsimple » 17/05/23, 12:20

Ik moet toegeven dat ik volkomen verbaasd was over de conclusie van deze universitaire studie!

. Conclusie
Er wordt aangetoond dat windenergie kan worden omgezet in warmte met behulp van een windwarmtegenerator (Joule Machine). In
om een ​​windturbine bij maximaal vermogen te laten werken, moet de koppelsnelheidskarakteristieken van de windturbine en de warmtegenerator overeenkomen. Voor een bepaalde windturbine
de match wordt bereikt door de diameter van de waaier, een algemeen criterium voor het ontwerp van de warmtegenerator.


Het is prachtig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Watermolen, waterkracht en centrale verwarming




par BaudouinLabrique » 17/05/23, 12:42

sicetaitsimple schreef:Ik laat je aan je delirium over, laat offertes en prestatieberekeningen maken voor "jouw project" (mits je leveranciers vindt), en over 4 jaar kom je terug en vertel je ons dat nou, nee, in feite ""Het was niet af te schrijven."

Als je de moeite had genomen om te lezen wat er onder de links staat, zou je hebben vernomen dat het snel is afgeschreven: Franse studenten hebben het volgende vastgesteld:

"In dit deel willen we de kosten vergelijken van het gebruik van een conventionele elektrische boiler en ons systeem. We beschouwen een ballon van volume [...]
Uitgaande van een kWh-prijs van € 0,17 (terwijl de kWh-prijs in de nabije toekomst waarschijnlijk hoger zal zijn) kost het gebruik van een elektrische boiler € 745 per jaar.
De kosten van een low-tech windturbine van 200 W bedragen ongeveer € 350 [3]. Door het mixergedeelte tegen dezelfde kosten te schatten, komen we uit op een volledige kostprijs van ons systeem van 700€. We halen onze investering dus terug in ongeveer 1 jaar
."
en in feite, aangezien de prijs van de kWh in België drievoudig is, zal de afschrijving voor de ECS in 4 maanden gebeuren.

(https://www.retrouversonnord.be/HotEole ... eolien.pdf)

MEDITEREN : "Blijf uit de buurt van negatieve mensen, die hebben voor elke oplossing een probleem" (Einstein)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Watermolen, waterkracht en centrale verwarming




par phil59 » 20/05/23, 19:13

ballon windturbine.JPG
eolien ballon.JPG (41.73 KiB) 937 keer bekeken


Op het eerste gezicht lijkt 4400 kWh per jaar niet veel, het is gemiddeld 12 kWh/dag, zoals vaak is het ongeveer 2000W verbruik, het is ongeveer 6 uur verwarming.

In Frankrijk, met een tempo abonnement, verwarming tegen laag tarief,

Het is 300 dagen, tegen € 0.0970 per kW, dus 12*0.097*300 = € 350
Het is 043 dagen, aan 0.1140€ per kW, d.w.z. 12*0.114*43 = 59€
Het is 22 dagen, aan 0..1216€ per kW, d.w.z. 12*0.1216*22 = 32€

In totaal € 441, hoewel ik denk dat de benodigde energie vaak rond de 3500 kWh zal liggen .... of rond de 350 €.

Dit neemt niet weg dat het zichzelf in 2 jaar kan terugverdienen, maar de 4m hoge windturbine.....je moet er even in passen en in een licht winderige hoek staan, maar het is nog steeds een idee om te onderzoeken .

Mensen die photomachin-panelen hebben, leiden het overschot af in een elektrische cumulus.

Een wind van 8m/s, het is niet elke dag in mijn omgeving....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Watermolen, waterkracht en centrale verwarming




par sicetaitsimple » 20/05/23, 21:10

phil59 schreef: maar de 4 meter hoge windturbine ..... je moet hem erin zetten en in een licht winderige hoek staan, maar het is nog steeds een idee om te onderzoeken.

Nee nee, er wordt niet meer gegraven, het ligt al een hele tijd begraven.
Behalve voor degenen die off-grid zijn natuurlijk, maar in dit geval is het probleem anders.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten