Tussen dromen en realiteit in Duitsland

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par izentrop » 17/05/19, 22:22

Omdat gepensioneerden oud zijn?
Het is het IPCC dat bekendmaakt dat de Duitsers twee keer zoveel CO2 uitstoten als de Fransen. Dat betekent dat ons energiebeleid het beste is en toch volgen we dat van de Duitsers. De rest is literatuur. : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 17/05/19, 22:37

izentrop schreef:Omdat gepensioneerden oud zijn?


Het gebeurt, ja....En vooral onder degenen die zich hebben laten meeslepen door een ‘zaak’, overigens heel eervol, zich er professioneel volledig in hebben geïnvesteerd, maar zich er niet meer echt in kunnen vinden. het is voor hen bijna onmogelijk om ergens anders te zoeken.
Hier wat nieuws van de dag, dat uiteraard nog moet worden bevestigd, maar dat de volgende ‘save the climate’-bijeenkomst niet zal verlevendigen:

Bedrijven die een bod uitbrengen op de ontwikkeling van een offshore windpark van 500 MW voor de kust van Duinkerken in Noord-Frankrijk hebben biedingen ingediend van gemiddeld 51 euro/MWh, aldus bronnen, onder verwijzing naar cijfers van de Franse energieregulator.
Het maximale bod bedroeg 70 euro/MWh, aldus twee bronnen.

https://www.montelnews.com/en/story/fre ... es/1010577

En nogmaals: begrijp me niet verkeerd: ik ben niet anti-nucleair!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 17/05/19, 23:10

Aanvulling: ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat, ook al is het een gebied waar ik weinig vanaf weet, veel briljante motoringenieurs, vooral Fransen, bijzonder verdrietig moeten zijn als ze zien dat een Tesla of iets anders hen uitdaagt met een in zijn principes vrij eenvoudige elektromotor. En toch... we zullen zien wat er gebeurt, maar ik heb weinig twijfels.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par izentrop » 18/05/19, 02:01

“Aanbiedingen voor offshore windparken in Frankrijk: gemiddeld 51 EUR/MWh” Tussen het project en de werkelijkheid, inclusief onderhoud, zullen we in de loop van de tijd zien. Gaat het twintig jaar mee? en intermitterend, dus niet echt vergelijkbaar. ;)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 18/05/19, 11:59

izentrop schreef:Het is het IPCC dat bekendmaakt dat de Duitsers twee keer zoveel CO2 uitstoten als de Fransen. Dat betekent dat ons energiebeleid het beste is en toch volgen we dat van de Duitsers. De rest is literatuur.


Zeker, maar pas op, de foto van een bepaald moment is niet noodzakelijk de weerspiegeling van een trend.






historische-emissies-de-1850-2018.jpg
historic-emissions-de-1850-2018.jpg (240.84 KiB) 1975 keer geraadpleegd
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 18/05/19, 19:42

Ah, geen reacties, het is weekend!
Maar wie had kunnen zeggen, ik was de eerste die verbaasd was, dat de Duitse uitstoot van broeikasgassen (rekening houdend met de hereniging) in 2018 absoluut op hetzelfde niveau lag als die van 1954/1955?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sen-no-sen » 18/05/19, 20:41

sicetaitsimple schreef:Ah, geen reacties, het is weekend!
Maar wie had kunnen zeggen, ik was de eerste die verbaasd was, dat de Duitse uitstoot van broeikasgassen (rekening houdend met de hereniging) in 2018 absoluut op hetzelfde niveau lag als die van 1954/1955?


We mogen niet vergeten dat tegelijkertijd een aanzienlijk deel (sic!) van de uitzendingen is verplaatst...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 18/05/19, 21:05

sen-no-sen schreef:[We mogen niet vergeten dat tegelijkertijd een aanzienlijk deel (sic!) van de uitzendingen is verplaatst...


Zeker, maar Duitsland blijft nog steeds een sterke exporteur en stoot daarom broeikasgassen uit die elders niet voorkomen. Als je een trackrecord hebt, ben ik geïnteresseerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sen-no-sen » 18/05/19, 21:13

Als je op internet zoekt zou je dit moeten kunnen vinden...
Voor de rest is dit alles in overeenstemming met de marktlogica:
Duitsland: import op het hoogste niveau in bijna 70 jaar
Ongehoord in de herinnering van een Duitse douanebeambte en statisticus. In juni bedroeg de Duitse import 93,7 miljard euro, een stijging van 1,2% maand-op-maand en 10,2% jaar-op-jaar. Een niveau, in waarde, dat sinds 1950 nooit meer is bereikt, de datum waarop de Duitse regering deze statistieken regelmatig heeft gepubliceerd, aldus het Federaal Statistisch Bureau Destatis.

In dezelfde periode bleef de Duitse export met 115,5 miljard euro van maand tot maand stabiel (en steeg met 7,8% op jaarbasis), wat automatisch leidde tot een lichte daling van het handelsoverschot van het land in juni.

https://www.lesechos.fr/monde/europe/allemagne-les-importations-au-plus-haut-depuis-pres-de-70-ans-136280
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 18/05/19, 21:16

sen-no-sen schreef:Als je op internet zoekt zou je dit moeten kunnen vinden...

Het is niet noodzakelijkerwijs aan mij om te kijken, voor zover ik het niet ben die bevestigt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 172 gasten