Thermische windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: windturbine?




par Ahmed » 17/06/23, 18:08

Een "domme" centrifugaalkoppeling zou, indien nodig, de moeilijkheid van een moeilijke start overwinnen.
Maar het is niet alleen "de eerste stap die kost", het is ook noodzakelijk dat de schattingen van onze gesprekspartner gebaseerd zijn op het tastbare, wat niet beperkt is tot een situatie die regelmatig winderig is. Om een ​​vloeistof te verwarmen door middel van bewegende bladen, is het nodig om energie op te vangen en over te dragen in verhouding tot de hoeveelheid die men wenst te verkrijgen, wat niet beperkt blijft tot het nonchalant roeren van de vloeistof die dus zou opwarmen uit pure sympathie. .. Dat is wat onze vermeende vernieuwer lijkt te ontgaan (als ik het zo mag zeggen).

Ik had de mogelijkheid om de mogelijkheid te overwegen (nee, ik ben het niet tegengekomen!) om een ​​oude watermolen te restaureren, goed bevoorraad en aan de voet van een huis, en ik had ook gedacht aan de productie van verwarming door dit systeem. Afgezien van het feit dat het project echter over het algemeen is mislukt (sic!), als het eenvoudig is om op deze manier energie te winnen, is het niet zo voordelig aangezien het een hele installatie van buizenverwarming vereist en dat dit van belang is, per definitie alleen tijdens het koude seizoen. De productie van elektriciteit, hoewel gehinderd door onvermijdelijke verliezen, heeft het immense voordeel dat ze permanent bruikbaar is, indien nodig kan worden verwarmd met zeer eenvoudige apparatuur en dat ze een energievector levert voor universeel gebruik: het is beter om te redeneren in termen van exergie dan zich te beperken tot het onduidelijke begrip energie.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9842
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 17/06/23, 18:21

Obamot schreef:
Dus doe ik hier een voorstel dat in de richting gaat van het oplossen van mijn eigen bezwaar:
— zou het mogelijk zijn om een ​​versnelling te plaatsen die vanaf een bepaalde snelheid zou worden uitgeschakeld, waarbij het zeker zou profiteren van het apparaat, en die zou worden uitgeschakeld op dat moment en bij de gewenste 'start'-rotatiesnelheid (waardoor start het geplande proces, eerder en gemakkelijker) als dat zo is, wat mijn aanvankelijke bezwaar teniet zou doen.
Dus doe hetzelfde met je eigen bezwaren...

Je zou de tijd moeten nemen om dit draadje nog eens door te lezen voordat je iets zegt "Dus doe hetzelfde met je eigen bezwaren..."
Je zou je realiseren dat Remundo, ikzelf en misschien anderen herhaaldelijk hebben aangedrongen op de noodzaak om het door de aangedreven machine opgenomen vermogen te kunnen regelen, wat het ook mag zijn.
En dit zodat het aandrijvende deel (de windturbine) het beste werkt, op de juiste snelheid, afhankelijk van de kracht van de wind. Het probleem is niet alleen dat de machine begint te draaien, en uw "oplossing" lost niets op.
Remundo had het over een transmissie met variabele snelheid of eenvoudiger gezegd een windgenerator, ik bleef bij de windgenerator.
Maar het staat niet in het ""bestand"", dus "het is niets waard".
Welke handeling.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: windturbine?




par Forhorse » 17/06/23, 18:37

Ahmed schreef:dit is per definitie alleen van belang tijdens het koude seizoen. De productie van elektriciteit, hoewel gehinderd door onvermijdelijke verliezen, heeft het immense voordeel dat ze permanent bruikbaar is, indien nodig kan worden verwarmd met zeer eenvoudige apparatuur en dat ze een energievector levert voor universeel gebruik: het is beter om te redeneren in termen van exergie dan zich te beperken tot het onduidelijke begrip energie.


Dat is wat we hem vanaf het begin hebben verteld, maar Monsieur wil het niet horen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: windturbine?




par Obamot » 17/06/23, 19:08

sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:
Dus doe ik hier een voorstel dat in de richting gaat van het oplossen van mijn eigen bezwaar:
— zou het mogelijk zijn om een ​​versnelling te plaatsen die vanaf een bepaalde snelheid zou worden uitgeschakeld, waarbij het zeker zou profiteren van het apparaat, en die zou worden uitgeschakeld op dat moment en bij de gewenste 'start'-rotatiesnelheid (waardoor start het geplande proces, eerder en gemakkelijker) als dat zo is, wat mijn aanvankelijke bezwaar teniet zou doen.
Dus doe hetzelfde met je eigen bezwaren...

Je zou de tijd moeten nemen om dit draadje nog eens door te lezen voordat je iets zegt "Dus doe hetzelfde met je eigen bezwaren..."
Je zou je realiseren dat Remundo, ikzelf en misschien anderen herhaaldelijk hebben aangedrongen op de noodzaak om het door de aangedreven machine opgenomen vermogen te kunnen regelen, wat het ook mag zijn.
En dit zodat het aandrijvende deel (de windturbine) het beste werkt, op de juiste snelheid, afhankelijk van de kracht van de wind. Het probleem is niet alleen dat de machine begint te draaien, en uw "oplossing" lost niets op.
Remundo had het over een transmissie met variabele snelheid of eenvoudiger gezegd een windgenerator, ik bleef bij de windgenerator
Ik denk dat ik dat gelezen heb. Des te beter om eraan te hebben gedacht.
Ik ging een uitdaging aan door een bezwaar dat ik had op te lossen. Er is een inventieve inspanning. Ik heb ook bewezen dat we een andere aanpak konden hebben dan elkaar steeds in de benen te schieten... Mijn doel is bereikt.

Als het geen zin heeft? Je moet het proberen (of berekenen in een simulatie om erachter te komen...). Het is niet mijn taak.

Dit project laat mij ook sceptisch achter, maar het is niet onbetaalbaar en waarom het interessant is. Er was niemand die echt geïnteresseerd was in het idee om water te verwarmen met een windturbine, als het ons maar zou lukken."dat het water niet afkoelt bij het schudden", waarom niet?

Het kan al nodig zijn om te beginnen met het opsluiten van de watertank zodat er geen verlies is. Ik moet bekennen dat ik het "bestand" niet heb gelezen,Beeld zijn er gebreken? Het is heel goed mogelijk, maar ik maak er geen ziekte van.
Dernière édition par Obamot de 17 / 06 / 23, 19: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9842
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 17/06/23, 19:20

Obamot schreef:Ik geef toe dat ik het "bestand" niet heb gelezen


In dit geval, door B. Labrique op een veel vulgairere manier te doen, hou je mond! :D
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: windturbine?




par Obamot » 17/06/23, 19:26

Moet ik zien dat je de jouwe niet hebt gesloten? Beeld
Het is grappig dat Pédro me verweet iemand te zijn die het gevoel gaf alles van alles te weten, en daar verweet hij me "om niet te weten..." CQFD

Bedankt dat je bewijst dat het jouw doel is om de boel te verknoeien
Dernière édition par Obamot de 17 / 06 / 23, 19: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14976
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: windturbine?




par GuyGadeboisTheBack » 17/06/23, 19:27

Obamot schreef:Moet ik zien dat je de jouwe niet hebt gesloten?

Ja, en meer dan twee keer sinds hij het dossier heeft gelezen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9842
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 17/06/23, 19:30

Obamot schreef: Er was niemand die echt geïnteresseerd was in het idee om water te verwarmen met een windturbine, als het ons maar zou lukken."dat het water niet afkoelt bij het schudden", waarom niet?

Daar is werk....
Begin met het opzoeken van "Joule's machine" op Wikipedia.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: windturbine?




par Remundo » 17/06/23, 19:33

voor mij is het een slechte methode.

Ik geef de voorkeur aan een goed geregelde windturbine met goede prestaties.

En injecteer elektriciteit in een warmtepomp.

Dit levert 10 keer meer warmte op dan de machine van Joule gekoppeld aan een modieuze "lowtech" Savonius

Ik denk zelfs dat het betrouwbaarder zal zijn.
2 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9842
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 17/06/23, 20:09

Ah! Nu "vindt" Obamot een post van Remundo leuk die zegt, in gekozen bewoordingen, dat het "Labrique"-concept gedefinieerd in het beroemde "dossier" onzin is...
Hij moet het dossier tussen 19 uur en 08 uur gelezen en verwerkt hebben.....
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 196 gasten